Koronki koniakowskie

1. Data: 2003-10-03 17:55:23

Temat: Koronki koniakowskie
Od: " Anka" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobaczyłam dziś cudo - koronki koniakowskie. Nigdy się w to nie bawiłąm ale
chętnie bym spróbowała. Czy macie jakieś proste wzorki i instrukcję obsługi
tzn , jakie szydełko i nici i jak to produkować ? Byłabym szalenie wdzięczna
za pomoc.
Pozdrawiam Anka z wwy

1. Data: 2003-10-03 18:29:26

Temat: Re: Koronki koniakowskie
Od: "Anna B. " <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Koronki koniakowskie z założenia nie są proste. Tworzy się je z wielu
elemencików najcienszym szydełkiem (np. Tulip nr 0,5) i odpowiednich nici.
Napiękniejsze serwetki, jakie widziałam, były wykonane nićmi grubości
niemalże włosa.
Ale oczywiście nikt Ci głowy nie urwie, jak na początek spróbujesz ciut
grubszymi. W październikowym, czyli bieżącym, numerze 'Kramu z robótkami'
jest malutka serwetka w stylu koniakowskim. Akurat na początek.
Jeśli znasz podstawowe oczka szydełkowe, to powinnaś sobie poradzić. Chociaż
w tych koronkach występują rzadko gdzie indziej spotykane np. słupki
wyciągane, ale same w sobie nie są trudne. Tylko wprawy i cierpliwości
trzeba do tego duuużo. Czego Ci życzę.
Wbrew panującemu szałowi frywolitkowegu stwierdzam, że frywolitki wysiadają
przy koronkach z Koniakowa. (mam nadzieję, że nie oberwę za to zdanie ;-)
--
Anna vel Gratka (Ziemia Lubuska)
"Chleb, którym się dzielisz, lepiej smakuje" P.Bosmans

1. Data: 2003-10-03 18:43:23

Od: "ala3110" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

heh... a dziś w Informacjach w Polsacie było o stringach z Koniakowa...

Alina
a...@p...fm
a...@t...pl - komunikator
gg# 2870843

1. Data: 2003-10-03 20:08:19

Od: "Aga S." <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

ala3110 <a...@p...fm> napisał(a):

> heh... a dziś w Informacjach w Polsacie było o stringach z Koniakowa...

I nie tylko, wczoraj mówiono o tym w radiowej Trójce:-)

1. Data: 2003-10-03 22:07:38

Od: "Jane Grey" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Popieram tekst o frywolitkach ....

Jane Grey

1. Data: 2003-10-04 08:59:34

Od: " Anka" <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> heh... a dziś w Informacjach w Polsacie było o stringach z Koniakowa...

no i właśnie te stringi mnie zainspirowały , bo za obrusami czy serwetami to
nie przepadam ( zresztą zabrakłoby mi cierpliwości do takiego olbrzyma ) ale
skoro są i inne zastosowania to właściwie czemu nie ? Szydełkiem nie bawiłam
się od dość dawna ale właśnie się napaliłam i będę szaleć !

wielkie dzięki i liczę , że w razie czego poratujecie

Anka

1. Data: 2003-10-04 10:20:37

Od: "Sunnta" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kiedys kiedys słyszłam o tych stringach i spróbowałabym je zrobic ale.....
nie mam wzoru moze macie go

Joanna

1. Data: 2003-10-04 22:43:48

Od: "Anna B." <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiedys kiedys słyszłam  o tych stringach i spróbowałabym je zrobic ale.....
> nie mam wzoru moze macie go
>
> Joanna

Wzorów niet, ale pogapić się można.
http://tinylink.com/?kNCvowDmS9

Chociaż ośmielam się wątpić w wygodę noszenia tego czegoś.
Raczej sobie takich nie zrobię. Pozostanę przy moich barchanach ;-)

Anna v. Gratka

1. Data: 2003-10-04 22:54:55

Od: "Anna B." <g...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze:

Czytałam kiedyś w jakiejś gazecie, że rasowe koronczarki koniakowskie wykonują
swoje koronki bez wzorów, dzięki temu każda jest inna. I to jest piękne!

1. Data: 2003-10-04 23:07:33

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"ala3110" <a...@p...fm> schrieb im Newsbeitrag
> heh... a dziś w Informacjach w Polsacie było o stringach z Koniakowa...
>
> --
> Pozdrawiam
> Alina

nie tylko o tych z Koniakowa ale i innych ;-):
http://newsweek.redakcja.pl/archiwum/artykul.asp?Art
ykul=7844 - pasuje do
tematu, dodam tylko, ze o artykule dowiedzialam sie z niemieckiej gazety

Monika (Hannover)

xxx: Kilka nowych wzorow do haftu krzyzykowego
Wyroby z gliny
[Wrocław] Spotkanie jutro 04.10 godz.15
Karty świateczne
[inne] Link do 'niemowlecego' ubranka