Kosiarka a podkaszarka

1. Data: 2003-04-27 13:17:39

Temat: Kosiarka a podkaszarka
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Zamierzam zakupić do wykaszania "trawnika" mocno zaniedbanego. Czy sprawdza się
takie urządzenie i które wybrać. Ze względu na brak prądu i nierówności terenu
muszę wybrać (tańsza jest podkaszarka).
Pozdrawiam KDK Łódź

2. Data: 2003-04-28 07:52:22

Temat: Re: Kosiarka a podkaszarka
Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik wrote:
> Zamierzam zakupić do wykaszania "trawnika" mocno zaniedbanego. Czy
> sprawdza się takie urządzenie i które wybrać. Ze względu na brak
> prądu i nierówności terenu muszę wybrać (tańsza jest podkaszarka).

Jak powierzchnia ? Przy malej mozna sie bawic podkaszarka (choc ona jest po
to by podkaszac w miejscach niedostepnych dla kosiarek) ale przy duzej nie
widze sensu meczenia sie podkaszarka..

D.

3. Data: 2003-04-28 09:16:12

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sprawdza się
> takie urządzenie i które wybrać. Ze względu na brak prądu i nierówności

Do koszenia trawnika o trochę większej rozmiarach niż kilka metrów
kwadratowych
jednak zainwestuj w kosiarkę, chyba że jest to niezbyt równy teren.
Podkaszarką zmarnujesz sporo czasu. Ja kosiarką duży trawnik koszę tak samo
długo
jak niewielką skarpę podkaszarką.
Podkaszarką również nie uda ci się skosić trawnika bardzo równo.

Pozdrawiam

Darek

4. Data: 2003-04-29 13:32:43

Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl napisał(a):

> Zamierzam zakupić do wykaszania "trawnika" mocno zaniedbanego. Czy sprawdza się
> takie urządzenie i które wybrać. Ze względu na brak prądu i nierówności terenu
> muszę wybrać (tańsza jest podkaszarka).

Mylisz trochę pojęcia.
Podkaszarka (elektryczna, moc 200-500 W) ) służy tylko do przycinania
krawędzi trawnika lub cięcia wokół drzew.
Jeżeli masz zaniedbany teren to możesz to ściąć kosiarką lub kosą
spalinową. Z kosztami nie do konca jest jak napisałeś - najtańszą kosę
na żyłkę kupisz już za ok 500 PLN, kosiarkę podobnież.

5. Data: 2003-04-29 13:47:56

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boban wrote:

> Podkaszarka (elektryczna, moc 200-500 W) ) służy tylko do przycinania
> krawędzi trawnika lub cięcia wokół drzew.

Są też podkaszarki spalinowe, ale rzeczywiście służą do wycinania trawy
wokół drzew i krzewów.

Krycha&Co(ty)

6. Data: 2003-04-29 14:17:37

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Boban" <b...@t...onet.pl> wrote in message
> k...@p...onet.pl napisał(a):
> >
> Podkaszarka (elektryczna, moc 200-500 W) ) służy tylko do przycinania
> krawędzi trawnika lub cięcia wokół drzew.

Wlasnie przed chwila o tym pisalem. Ta idea ciecia podkaszarka
wokol drzew czyni wielkie szkody, a potem jest na zajace. Wokol
drzew albo powinno byc wysciolkowane (np. kora), albo niech tam
spokojnie rosnie wysoka trawa.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

7. Data: 2003-04-29 15:30:20

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Jak powierzchnia ? Przy malej mozna sie bawic podkaszarka (choc ona jest po
> to by podkaszac w miejscach niedostepnych dla kosiarek) ale przy duzej nie
> widze sensu meczenia sie podkaszarka..

Działka 500 m z mocno nierówną nawierzchnią i dziką trawą o różnej grubości,
więc kosiarka nie wchodzi w rachubę. Generalnie chodzi mi o różnicę między kosą
a podkaszarką. Z toku wypowiedzi rozumiem, że moc podkaszarki jest za mała aby
wyciąć wybujałą trawę i lepiej zdecydować się na kosę. Pozostaje jeszcze
problem czy ma być z tarczą czy na żyłkę.

KDK Łódź

8. Data: 2003-04-29 16:41:25

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> wyciąć wybujałą trawę i lepiej zdecydować się na kosę. Pozostaje jeszcze
> problem czy ma być z tarczą czy na żyłkę.

Niech mmnie ktos oswieci, prosze, jaka jest polska terminologia.
Wydawalo mi sie, ze juz zrozumialem - te z zylkami to podkaszarki.
A tu kosa z zylka? Kosa to przeciez takie metalowe ostrze osadzone
na kiju!

Ale jesli tam jest krecaca sie zylka, to wszystkie moje uwagi dotyczace
uszkadzania drzew do tego sie tez odnosza.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure

Azalie "japońskie"
Jak rozmnażać iglaki?
Kwitnienie szachownicy ! (Fritillaria imperialis)
trawa pampasowa
magnolia