Re: Kosiarka - silnik dymi

From: "ZZZ" <n...@n...spam.com>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Kosiarka - silnik dymi
Date: Tue, 24 Jun 2014 21:08:31 +0200

Użytkownik "Użytkownik_zyga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:53a9b5c5$0$2159$65785112@news.neostrada.pl...
> Kosiarka ma 1 rok i jest srednio uzywana, z silnikiem Briggs&Stratton
> 6.75KM.
> Kosiarka byla zalana olejem (~0.6 l), ale przed koszeniem polecilem
> sprawdzic olej i ewentualnie dolac.
> A wiec sprawdzono i dolano caly litr oleju! - tacy madrzy sa w moim
> otoczeniu. W takim stanie kosila okolo 1 godz.. - tj silnik prawcowal ~1
> godz.
> Po przyjezdzie zauwazylem ze kosiarka strasznie dymi i z tlumnika olej
> cieknie. Sprawdzilem olej (cala miarka) i zaraz ulalem prawie litr oleju.
> [...]

Od razu zastrzegam, mechanikiem nie jestem. Ale z mojego doświadczenia
mechanicznego nie spodziewałbym się żadnych uszkodzeń w silniku.
Ten zawyżony poziom oleju powodował spalanie się naddatku oleju
jaki siłą rzeczy przedostawał się cylindra (stąd to silne dymienie).
Tak się czasem dzieje kiedy kosiarka zbyt długo pracuje na zbyt silnym
stoku.
Po wylaniu naddatku oleju (co zrobiłeś) wykręciłbym świecę zapłonową
i oczyścił szczotką drucianą. Na pewno osadziło się tam dużo nagaru
(źle spalonego oleju) i to zapewne jest przyczyną złego zapłonu
mieszanki paliwowej i spadku mocy. Sprawdziłbym też, czy wydech nie jest
przytkany sadzami jakich powstawało zdecydowanie więcej niż przy spalaniu
normalnym paliwa.
Sądzę, że po tym powinien wrócić do normalnej mocy. Co prawda dziwi mnie
ta informacja o głośniejszej pracy silnika, ale może to zasugerowałeś się,
albo może właśnie przytkany gdzieś wydech i gorsze (lub inne) tłumienie.
Sądzę, że można darować sobie wizytę w serwisie (co innego gdyby
pracowała na mocno zaniżonym poziomie oleju).
ZZ