Re: Kosiarka - silnik dymi

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
Subject: Re: Kosiarka - silnik dymi
Date: Tue, 24 Jun 2014 23:18:26 +0200

ZZZ napisssał:

> Od razu zastrzegam, mechanikiem nie jestem. Ale z mojego doświadczenia
> mechanicznego nie spodziewałbym się żadnych uszkodzeń w silniku.
> Ten zawyżony poziom oleju powodował spalanie się naddatku oleju
> jaki siłą rzeczy przedostawał się cylindra (stąd to silne dymienie).
> Tak się czasem dzieje kiedy kosiarka zbyt długo pracuje na zbyt silnym
> stoku.
> Po wylaniu naddatku oleju (co zrobiłeś) wykręciłbym świecę zapłonową
> i oczyścił szczotką drucianą. Na pewno osadziło się tam dużo nagaru
> (źle spalonego oleju) i to zapewne jest przyczyną złego zapłonu
> [...]

Jeśli ze spalania oleju miał powstac nagar, to przecież nie tylko na
świecy. Gdyby odłożył się w większej ilości w komorze spalania, to by
spowodowało zwiększenie stopnia sprężania, a co za tym idzie spalanie
stukowe i głośną pracę. Jest taka makgajweryczna metoda reanimacji
dogorywających silników, że leje się benzynę zmieszaną z olejem
napędowym. Może być tak jakoś pół na pół nawet. Silnik przy tym dymi
sakramencko, ale nagar uszczelnia co trzeba i po takiej operacji, już
na normalnym paliwie, pracuje lepiej. Tu wygląda, że mamy do czynienia
z przypadkiem odwrotnym -- trzeba dać coś na przeczyszczenie. Może i nie
obejdzie się przy tym bez odśrubowania głowicy, ale dobra wiadomość taka,
że samo zeskrobanie nagaru brechsztangą wystarczy, wymiana części będzie
zbyteczna.

Jarek

--
Nasz piecyk cudem zreparowany,
lecz Osiołek Porfirion to gość podejrzany.