Re: Kosiński - antypolski żydowski kłamca.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kosiński - antypolski żydowski kłamca.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 08 May 2018 07:20:00 GMT

Jakub A. Krzewicki <p...@g...com> wrote:

> Weź pod uwagę, że gatunek powieści należy do fikcji literackiej. Nawet jeśli
> pisarze biorą częściowo elementy autobiograficzne, to w odróżnieniu od
> dokumentalnej autobiografii nie wymaga się od autora tego, żeby nie mieszał ich
> z własnymi wydumkami.
>
> Inaczej dojdziemy do fatwy na Salmana Rushdie i nie tylko - w ogóle wszystkie
> czołowe religie i filozofie konserwatywne są bardzo na "nie" w stosunku do
> czystej fikcji, zwłaszcza historyczno-fantastycznej.
>
> Najczęściej wysuwa się argument, że fikcja zafałszowuje obraz rzeczywistości
> [...]

Przestań pleść trzy po trzy.
Fikcja literacka ma pełnić inną rolę, niż w tej sprawie.
Kosiński wyraźnie zaznaczył, że kaiążka jest autobiograficzna.
Wiesz, co znaczy AUTOBIOGRAFICZNA? - że opisuje PRAWDZIWE wydarzenia z
życia AUTORA.

Dlatego ten wątek jest o odszczepieńcu, Żydzie, któremu, i jego rodzinie,
Polacy uratowali życie narażając życie własne i swoich bliskich, a on temu
post factum wierutnie zaprzeczył - opisując ich przed całym światem jako
gorszych od tych, przed którymi go uratowali.

Życie jednak przygotowało mu karę i wymogło na nim to, co powinno:
odszczepieniec sam ze sobą nie wytrzymał.
Bo nie ma większego upodlenia niż gnębić tych, co człowiekowi ofiarowali
zycie i nie ma za to lepszej kary, niż zabić się z obrzydzenia do samego
siebie.

--
XL