Re: Kosztowne badania psychiatryczne

Data: 2003-01-04 15:36:21
Temat: Re: Kosztowne badania psychiatryczne
Od: l...@o...pl

> <l...@o...pl> wrote in message

> wiec zwrocila sie do prasy z proba o pomoc.

Być może, ale żyje ona w Polsce więc powinna wiedzieć, że jest to instancja
niewłaściwa. Trznadel został umieszczony w szpitalu psychiatrycznym wyrokiem
sądu, więc skuteczna jest wyłącznie droga prawna, żadna inna. Dziennikarz nie
ma kompetencji ani psychiatrycznych ani prawnych, więc nie może ocenić czy
bohater jest zdrowy czy chory psychicznie i czy postanowienie sądowe jest
zasadne.

Metody walki z przeciwnikami
> pana, przeciwko ktoremu wystapil rzekomy chory, sa chyba wystarczajaco
> udokumetowane, aby zastanowic sie piec razy przez rzuceniem zgryzliwego
> okreslenia pod adresem autora materialu, ktory przynajmniej ( w
> przeciwienstwie do ciebie) podpisuje sie pelnym nazwiskiem i za to co pisze
> odpowiada.

Podpisuje się, bo m.in. na tym polega jego praca / felieton wystarczy podpisać
inicjałami/ A z tą odpowiedzialnością to gruba przesada. Nikt go przecież o
zniesławienie skarżył nie będzie, bo wszystko co pisze, to ogólniki.Gdyby np.
staruszkowie mieli odleżyny - o, to inna sprawa, ale tak?
Dla mnie nie są udokumentowane, bo reportaż nie ma cech obiektywnego dokumentu,
tylko jest formą wypowiedzi literackiej zawierającej subiektywną ocenę
problemu. Zresztą wywnioskowałam, że tam chodziło o jakieś pogróżki karalne
wobec sąsiada, a nie walkę polityczną przeciwko Lepperowi.

> Dzieci w szkole ucza sie takze, czym jest reportaz, ty moze na tych lekcjach
> wagarowalas, skoro dzis uciekasz sie do kwestionowania kwalifikacji
> dziennikarza poniewaz nie jest on psychiatra. Radze ci przeczytac material
> ponownie i przyjrzec sie jak go traktowano, kiedy z owymi fachowcami
> probowal rozmawiac. Bo probowal.

Wybacz, ale lekarza obowiązuje tajemnica zawodowa i swoich opinii odnośnie
konkretnego pacjenta, zwłaszcza sporządzanych na użytek sądu, nie ma obowiązku
udostępniać prasie, nawet na życzenie rodziny. Tak więc lekarze mogli równie
dobrze pokazać mu drzwi, zamiast wymieniać z nim jakiekolwiek informacje. I
jeszcze jedno - obcy człowiek odwiedzający chorego, czy też jak wolisz -
rzekomo chorego - nie ma prawa bawić się w mediatora pomiędzy nim, sądem i
szpitalem, jak usiłował to zrobić autor reportażu. Nie kwestionuję też jego
kwalifikacji zawodowych, chociaż trudno je tutaj oceniać po jednej publikacji,
a jedynie jego kompetencje psychiatryczne i prawnicze, które sobie uzurpuje
sugerując niesłuszność diagnozy psychiatrycznej, wyroków i postanowień
sądowych. Bo odnoszę wrażenie, że gdyby zapoznał się z treścią opinii sądowo-
psychiatrycznej lub chociaż aktami sprawy, reportaż byłby bardziej obiektywny.
To, że jakiemuś adwokatowi "źle współpracuje się z sędzią", a rodzina
oskarżonego lamentuje, że on zdrowy i niewinny, nie jest dowodem przemawiającym
za oskarżonym.
Leda