Kreda na mech w trawniku?

1. Data: 2004-03-23 20:52:07

Temat: Kreda na mech w trawniku?
Od: "AW" <a...@P...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dziś w sklepie ogrodniczym usłyszałem że zwykła czysta kreda jest najlepsza
na zlikwidowanie mchu w trawniku. Co znawcy na to?
Nie mam zbyt dużego trawnika ale pojawił się mech, kupiłem 2kg czystej
kredy.
Czy to wysypać na trawę?
Pozdrawiam AW.

2. Data: 2004-03-23 22:31:26

Temat: Re: Kreda na mech w trawniku?
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

.
> [...]
> na zlikwidowanie mchu w trawniku. Co znawcy na to?
> Nie mam zbyt dużego trawnika ale pojawił się mech, kupiłem 2kg czystej

mech moze pojawiac sie na trawnikach rosnacych na zakwaszonej glebie, wiec w
takim przypadku kreda moglaby pomoc. Ale nie mozna zapominac o wretykulacji
i areacji trawnika na wiosne, gdyz najlepiej pozbyc sie mchu usuwajac zbita
warste zeschlej czy gnijacej darni.

Elfir

3. Data: 2004-03-24 10:44:11

Od: "Gosia Plitnik" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AW" <a...@P...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> na zlikwidowanie mchu w trawniku. Co znawcy na to?
> Nie mam zbyt dużego trawnika ale pojawił się mech, kupiłem 2kg czystej

Ja absolutnie nie jestem znawcą ,ale wydaje mi się że mech rośnie na kwaśnej
glebie,kreda-wapno,czyli chyba chodzi o zmianę ph.

Gosia

4. Data: 2004-03-31 11:35:10

Od: "Andrzej" <afrej_WYTNIJ TO_@toya.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko sie z tą kredą musi zgadzać skoro wszyscy o tym pisza , ale czy
jest ktoś mądry kto wieile tego użyć ? Tylko nie piszcie mi o badaniu ph
gleby bo mam trwanik w lesie i wszędzie (choć różnie) jest zakwaśno .
Zacząłem już go nawet lubić , ale przegina ze wzrostem . Jak mi całkiem
zastąpi trawę to co pocznę z moja ulubioną kosiarką ? .

Kanny wychodza !
Granatowiec 'Nana'
PKWŁ- 3 część
Wapno za darmo