Kręgosłup

11. Data: 2007-01-28 21:46:36

Temat: Re: Kręgosłup
Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Od kilku lat mam takie problemy, że nie mogę za długo stać (np. jak
>zmywam naczynia)albo siedzieć. Kiedy stoję boli mnie pulsacyjnie w
>odcinku lęźwiowym, a jak siedzę w okolicy łopatek. Wtedy najlepiej jak
>mam się gdzie położyć. Nie zawsze, ale często. Nie podoba mi się to,
>bo za 10 lat mogę mieć większe problemy.

Oczywiście że możesz mieć problemy. Powtarzam:
DŁUGOTRWAŁE SIEDZENIE PRZED KOMPUTEREM JEST BARDZO DUŻYM ZAGROŻENIEM DLA
KRĘGOŁUPA. DŁUGOTRWAŁA POZYCJA SIEDZĄCA JEST SZCZEGÓLNIE NIEBEZPIECZNA
!!!!!!!!.
Jeżeli ne możesz inaczej i musisz siedzieć przy kompie, np w pracy, musisz
stososwać REGULARNIE ćwicznia
rozciągające dyski międzykręogwe kręgosłupa. Jeżeli nie będziesz ich
stosować jest duze prawdopodobieńsgtwo że wpadniesz w pułapkę dyskopatii.

>Czy to może być obciążenie genetyczne jesli mój tato miało coś z
>kręgosłupem? Często go coś właśnie bolało, aż pewnego wieczora nie
>mógł wstać z fotela, an sie wyprostować. Jakby przykurcz. Potem
>terapia masażami i teraz lepiej się czuje.

To nie ma nic wspólnego z genetyką. Po prostu twój tato, tak samo jak ty nie
dbał o swój kregosłp, i tylko go eksploatował. To że tatko nie mógł wstać
pewnego razu z fotela, jest efektem tego że

1) nie stosował w swoim życiu przeprostów opisanych w książce.
2) fotel był po prostu nieodpowiedni. Z 50% krzeseł i siedzisk jest
nieodpowiednio wyprofilowanych, i długotrwałe
siedzenie na nich jest zgubne dla kręgosłupa .......

Prawda jest taka że istnieje parę prostych ćwiczeń(opisanych w książce +
parę innych) które przy reularnym stosowaniu CAŁKOWICIE ZAPOBIEGAJĄ
SCHORZENIOM KREGOSŁUPOWYM. Wystarczy regularnie je stosować( wcale nie
wymagają jakiś dużych poświęceń), i o bólu kręgosłupa po prostu można
zapomnieć....

>Chyba pozostaje mi lekarz albo masaże (co jest nawet przyjemne) jeśli
>nie mam zamiaru skończyć jak ok.
>A podobno sport to zdrowie :))

Nadmierne obciązenia + brak odpowiedniej rozgrzewki (szczególnie kręgosłupa)
często kończy się dosyćpoważnymi kontuzjami

>Aha... nie promienuje na nogi na szczęście :) Książka wydaje się być
>ciekawa

No to masz szczęście. Jesteś prawdopodobnie na -wszym albo 2-im (z trzech)
poziomie zagrożenia opisanego w książce....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

12. Data: 2007-01-29 17:37:33

Od: "Edźka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rady Endriu :)
Myślę, że będę zaczynać dzień od lekkich ćwiczeń 'kręgosłupowych"
Pozdrowienia

13. Data: 2007-01-30 17:58:02

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Jan 2007 12:32:03 +0100, Dr.Endriu napisał(a):
> ak na początek podstawa to terapia Mc'Kenzie wraz z zakupem książki:
> http://www.ksiegarnia.wysylkowa.pl/index.php?c=8&nr=
495253&l=2&PHPSESSID=116
> 8251880a2f29302
>
> i pierwsze podstawowe pytanie: 1) czy ból promieniuje do nogi ?

wtrącę się - promieniuje, do prawej,
czesto boli mnie biodro

a co to oznacza?

14. Data: 2007-01-30 18:06:24

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Jan 2007 12:32:03 +0100, Dr.Endriu napisał(a):

> jak na początek podstawa to terapia Mc'Kenzie wraz z zakupem książki:
> [...]

dopiero zauwazylam ten watek - sory za powtorzenie :)

15. Data: 2007-01-30 18:08:55

Od: mufaska <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 30 Jan 2007 18:58:02 +0100, mufaska napisał(a):
495253&l=2&PHPSESSID=116

> wtrącę się - promieniuje, do prawej,
> czesto boli mnie biodro

odwrotnie :)
prawa strona plecow + lewe biodro, czasem posladek

wogole to w okolicy zeber z przodu - jak leze lewa strona lekko wystaje :(

16. Data: 2007-01-30 18:53:38

Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wtrącę się - promieniuje, do prawej,
> czesto boli mnie biodro
>
> a co to oznacza?

Oznacza to III stopień (najwyższy) degeneracji kręgosłupowych.
Jądro miażdzyste dysku międzykręgowego wylało się poza obwód pierśicenia
włóknistego powodując ucisk
na struktury nerwowe rzdenia kręgowego.

Aby to stwierdzić trzeba wykonać jest rezonans lub tomografia (RTG chwyta
tylko kości...).
zdjęcie na:
www.dyskopatia.pl

Jako tako w książce oficjaalna wersja podaje iż III jest ciężko uleczalny
terapią Mc'Kenzie, ale potancjalny pacjent i TAK NIE MA WYJŚCIA, i MUSI ją
stosować bo po prostu oprócz ingerencji chirurgicznej (która może się udać
np. Doda Elektroda, ale nie musi i może usadzić dożywotnio na wózek
inwalidzki... ) nie ma innego rozwiązania.

Nie leczona i zaniedbana dyskopatia przechodzi w kręgozmyk:
http://www.klinika.net.pl/texty/kregozmyki.htm
Zdjęcia chyba nie musze komentować.....

Dr.Endriu
nmp1(małpa)interia.pl
http://nmp1.w.interia.pl

ciśnienie tetnicze 150-60 to norma?
szkła
Serwis www.PolscyProducenci.pl
technik farmaceuta - prosze o informacje
Jak rozpoznać sepsę ?