Krem do tarty

1. Data: 2015-07-13 22:00:22

Temat: Krem do tarty
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jaki robicie krem do tarty pod owoce?
Sam budyń domowej roboty - za gęsty lub ciągnący się.
Budyniowy (czyli jw. ale z dodatkiem masła lub gęstej śmietany) - pod
owocami robi się z kolei zbyt rzadki i wypływa.
Generalnie ciężko wypośrodkować.
Co innego można zastosować pod świeże owoce?
W internetach ludzie kombinują kremy z mascarpone - sprawdza się toto?

Ewa

2. Data: 2015-07-14 05:19:59

Temat: Re: Krem do tarty
Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-13 o 22:00, FEniks pisze:
> Jaki robicie krem do tarty pod owoce?

Znajomy doskonały kucharz robi klasycznie, czyli z kostki masła, 3
żółtek i szklanki cukru-pudru. Ja nie lubię żadnych kremów, więc jeśli
robię pod owoce, to dla gości i właśnie tak, dodatkowo z wkręceniem
odrobiny rumu lub koniaku, dodaje smaku i finezji. Bez budyniów, serków
i śmietan :)
--
B.

4. Data: 2015-07-14 10:14:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 05:19 bbjk <a...@b...cc> pisze:

> [...]
> robię pod owoce, to dla gości i właśnie tak, dodatkowo z wkręceniem
> odrobiny rumu lub koniaku, dodaje smaku i finezji. Bez budyniów, serków

Kiedy owoce świeże, wszelkie "kremy" to rzeczywiście lekki zgrzyt.

Postawiony "pod ścianą" stawiałbym jednak na sos z używanych owoców (czyli
bez "obcych" dodatków).
Niewielką ich ilość blendujemy i robimy z nich sos o konsystencji
beszamelu przy użyciu skrobi ziemniaczanej. Niewielką ilość, on ma ledwie
"zwilżać" resztę owoców, ale nie spływać!
Celowo używam określenia sos - to nie ma być budyń!
Podobny sos można wykonać z użyciem niewielkiej ilości żelatyny. Znów sos,
a nie galaretka!
O konsystencji, która uniemożliwia spłynięcie z owoców.
Do tego proponuję nie polewać owoców tymi sosami, a w osobnym naczyniu
wymieszać sos z owocami w całości (czy pociętymi na części, jak kto woli).

Podobnie można ze śmietany kremówki wykonać sos - ubijamy lekko do
konsystencji gęstej śmietany.
Można nawet bez cukru - to nie ma być bita śmietana!
I również owoców tą lekko ubitą śmietaną nie polewałbym, a wymieszał w
osobnym naczyniu. Tak, żeby pokryła owoce.
Do tego proponuję pokryć tą śmietaną tylko część owoców - niech część
będzie w stanie naturalnym, będzie ładniej wyglądało. Np. truskawki na
biało i czerwowno.

--
Trefniś

3. Data: 2015-07-14 10:14:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2015-07-14 10:14:33

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2015-07-14 10:24:55

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> Wrote in message:
> [...]
> Co innego można zastosować pod świeże owoce?
> W internetach ludzie kombinują kremy z mascarpone - sprawdza się toto?

A fe te masła! Za ciężkie pod owoce. Zrób
bitą śmietanę i zmieszaj
z serkiem mascarpone, oczywiście do tego ekstrakt z wanilii i
cukier puder. Poezja.
--
XL

7. Data: 2015-07-14 10:34:54

Od: bbjk <a...@b...cc> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-07-14 o 10:14, Trefniś pisze:

> Kiedy owoce świeże, wszelkie "kremy" to rzeczywiście lekki zgrzyt.
>
> Postawiony "pod ścianą" stawiałbym jednak na sos z używanych owoców
> (czyli bez "obcych" dodatków).
[...]
> Podobnie można ze śmietany kremówki wykonać sos - ubijamy lekko do
> konsystencji gęstej śmietany.

To, o czym piszesz, jest dobre do biszkoptu, do kruchego, Ewa pisała o
tarcie, nie bardzo, bo ciasto namięka od sosu.

W sumie każdy robi, co i jak chce, a Ewa wybierze sobie odpowiednią dla
siebie propozycję.
--
B.

8. Data: 2015-07-14 10:36:21

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> Wrote in message:

> A fe te masła! Za ciężkie pod owoce. Zrób
> bitą śmietanę i zmieszaj
> z serkiem mascarpone, oczywiście do tego ekstrakt z wanilii i
> cukier puder. Poezja.

http://cupcakefactory.pl/tarta-z-kremem-mascarpone-i
-owocami/
Robię krem dokładnie tak jak w powyższym linku, jest lekki,
puszysty i dobrze utrzymuje owoce, nie jest lepką, tłustą
papatuchą, jak ten cukierniczy maślany.
--
XL

9. Data: 2015-07-14 10:38:29

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .07.2015 o 10:34 bbjk <a...@b...cc> pisze:

> [...]
>
> To, o czym piszesz, jest dobre do biszkoptu, do kruchego, Ewa pisała o
> tarcie, nie bardzo, bo ciasto namięka od sosu.

Pisałem wyraźnie:
'ma ledwie "zwilżać" resztę owoców, ale nie spływać'
Ale jeśli zrobisz źle - spłynie jak w biszkopt.

> W sumie każdy robi, co i jak chce, a Ewa wybierze sobie odpowiednią dla
> siebie propozycję.

Miałaś wątpliwości co do tego?

--
Trefniś

10. Data: 2015-07-14 10:56:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> Wrote in message:

> [...]
> Robię krem dokładnie tak jak w powyższym linku, jest lekki,
> puszysty i dobrze utrzymuje owoce, nie jest lepką, tłustą

...który dobry jest może do ciężkich tortów, ale jako towarzystwo
dla owoców przyprawia mnie wręcz o mdłości i nawet utytułowany
kucharz z takim zestawieniem nie jest dla mnie lepszy niż pomoc
kuchenna.

--
XL

jajko ugotowane na twardo