Kret

31. Data: 2005-10-17 20:39:17

Temat: Re: Kret (dłuższe)
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie mogę się oprzeć : najlepsza jest łopata i cierpliwość :
> Historia jest całkowicie prawdziwa i sprawdzona przeze mnie :-)
> --
> Pozdrawiam :-) pithal

Krety są pod ochroną, a Ty pod lupą ciągle jeszcze ;-)

Pozdrawia bacznie boletus

32. Data: 2005-10-17 23:53:04

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podłączę się do tego tekstu.

> No nie mogę się oprzeć : najlepsza jest łopata i cierpliwość :
> kopczyki zadeptujemy , podobnie korytarze jak widać i obserwujemy
> które i gdzie oraz kiedy są odnawiane . Z niektórych kret nie rezygnuje
> choćby
> nie wiem co ! Jak go już namierzymy i przyzwyczaimy do zadeptywania
> (ok. tygodnia dla stałych korytarzy) , ustawiamy w pobliżu łopatę , by
> była pod ręką i zaglądamy w ten rejon jak najczęściej ale bez
> zawziętości .

Ja poszedłem trochę dalej: wziąłem mikrowyłącznik(tzn krańcówkę),
jakiś piszczyk zasilany baterią, ok 30 metrów kabla telefonicznego, baterię
odpowiednią do piszczyka,
połączyłem to wszystko. Mikrowyłącznik zamontowałem tak by kret ryjąc w
zadeptanym korytarzu powodował jego włączenie.
Wtedy piszczyk umieszczony z daleka od korytarza, a w okolicach mojego
przebywania sygnalizuje obecność intruza!!
A potem to juz:

cichutko

Pozdrawiam Jacek Walewski

33. Data: 2005-10-18 08:23:43

Temat: Re: Kret - jak przyciagnac?
Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Marta Góra wrote:
> A po co Ci kret na balkonie??
Pod balkonem :) - a konkretnie na dzialce na "posesji" obok - najlepiej
cala kolonia kretow (albo i dwie) :)

Pozdrawiam,
robal.

34. Data: 2005-10-18 08:25:56

Od: Gamon' <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

piotrh wrote:
> Jako chomik w terrarium z ziemi? ogrodow? ?;-)
No wiesz?! Nigdy nie przyszloby mi do glowy tam meczyc biednego
zwierzaka :( Do dzis mi sie lza w oku kreci, jak sobie przypomne
pewnego malego krecika, ktoremu ktos (?) przetracil kark ;(

Pozdrawiam,
robal.kretolub.

35. Data: 2005-10-18 09:54:37

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Ja uważam że był pierwszy albo natura dała mu pierwszeństwo ;-)

Natura nic nie daje , tylko umożliwia ;-) wygrywa (przeżywa) lepszy , szybszy ,
silniejszy , bardziej zdesperowany itd. itp.

> Jeśli moje próby wyłowienia kreta schodzą na niczym po prostu daję za
> wygraną i odpuszczam go sobie,

No brak Ci wyraźnie desperacji ;-)

> prędzej czy później nadejdzie zima i
> zwierzątko znajdzie inne miejsca do kopania.

Albo może wymarźnie lub z głodu padnie jak będzie taka mroźna zima
jak zapowiadają niektórzy (w wątku opodal) ;-)

--

Pozdrawiam też serdecznie :-) pithal

36. Data: 2005-10-18 10:02:00

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Krety są pod ochroną, a Ty pod lupą ciągle jeszcze ;-)
>
> Pozdrawia bacznie boletus

No i jak mnie Waszmość znajdujesz ?
Nadzieje jakieś rokuję ?;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

37. Data: 2005-10-18 10:05:07

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Walewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ja poszedłem trochę dalej: wziąłem mikrowyłącznik(tzn krańcówkę),
A jak z niezawodnością mikrowyłącznika w ziemi ?
Sprawdza się ?
--

Pozdrawiam :-) pithal

38. Data: 2005-10-18 10:11:10

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gamon'" <robaczyfka_M@LPA_gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Pod balkonem :) - a konkretnie na dzialce na "posesji" obok - najlepiej
> cala kolonia kretow (albo i dwie) :)

Jak życzysz użytkownikom owej posesji ? Cosik kiepsko
to mi się jawi ...

> Do dzis mi sie lza w oku kreci, jak sobie przypomne
>pewnego malego krecika, ktoremu ktos (?) przetracil kark

No to jak się Twoje powyższe życzenie spełni to może Ci
łez zabraknąć ;-) Nie szkoda krecików ?;-)
--

Pozdrawiam :-) pithal

39. Data: 2005-10-18 11:42:02

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak z niezawodnością mikrowyłącznika w ziemi ?
> Sprawdza się ?
Mikrowyłącznik jest na ziemi w miejscu gdzie przebiega przygnieciony
korytarz.
Kret odbudowując go podnosi ziemię do góry i tym samym powoduje załączenie
mikrowyłącznika.
Sprawdza się, po moich doświadczeniach zauważyłem, że najczęściej ryją w
godz rannych tj 5-6 rano
i po południu 16-17.
Każda próba odbudowy korytarza jest sygnalizowana piszczykiem, wtedy dopiero
wkraczam do akcji.
Dla zainteresowanych mogę na priv przesłac poglądowy rysunek,
fotki tego wspaniałego urządzenia niestety nie zrobiłem.
Przy najbliższym odwiedzeniu działki postaram się sfotografować i pokażę w
fotogalerii.
Dysponuje kilkoma takimi wyłącznikami, jak ktoś reflektuje to na priw.

--
Pozdrawiam Jacek Walewski
=======================

40. Data: 2005-10-18 12:32:39

Od: "Jacek Walewski" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po drobnych przeróbkach jako piszczyk wykorzystałem to:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=68443464

bateryjki ma juz w sobie, potrzebny jest jeszcze kabelek jak najcieńszy(np.
telefoniczny)
i mikrowyłącznik np taki:

http://fotogalerie.pl/fotka/2533721129637750867;jses
sionid=1EE1AC7A3268FE93E8FCBCC2E0D8B867