Krety!!!

1. Data: 2002-07-04 16:59:55

Temat: Krety!!!
Od: "E.Bogdanowicz" <b...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

A krety ryją w ogrodzie.Mimo opaski betonowej pod płotem jakoś znalazły
drogę. Czy znacie jakiś sposób na przepędzenie tych ryjców? Ogród jest
położony wśród pól uprawnych. Z góry dziękuję.
Eligiusz
PS. Radę pt.: zbuduj sobie ławkę, kup dużo piwa i przepijaj do krecików już
gdzieś widziałem!

2. Data: 2002-07-04 17:38:41

Temat: Re: Krety!!!
Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Eligiusz
> PS. Radę pt.: zbuduj sobie ławkę, kup dużo piwa i przepijaj do krecików już

Idź do sklepu kup sobie piwko ;)) i śledzie, ale takie nie wędzone, nie z oleju
i nie z octu (nie wiem jak się toto w handlu nazywa) chodzi o takie złowione i
już. Połóż je na słońcu, popijaj piwko, a jak zacznie śmierdzieć zdechłą rybą
wsadź je do korytarza kreta, zakop udeptaj, tak aby smród się niusł po jego
włościach. Zacznij od przeciwnej strony ogrodu i co kilka dni zakopuj nowe
porcje, postępując w stronę ogrodu, gdzie kret ma możliwość ucieczki za
ogrodzenie. Metoda sprawdzona, ale niestety droga, chyba, że ktoś mieszka nad
morzem.
Powodzenia Wojtek
P.S. koty tez polują na krety

3. Data: 2002-07-04 17:51:10

Od: "marzga" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E.Bogdanowicz" <b...@w...opole.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Eligiusz
> PS. Radę pt.: zbuduj sobie ławkę, kup dużo piwa i przepijaj do krecików

No cóż wspomniana przez ciebie rada jest całkiem, całkiem. Muszę spróbować
czy skutkuje. Ja poradziłam sobie trochę inaczej. W sklepie ogrodniczym
kupiłam pułapkę na krety (jedyne 12 zł). Szczerze mówiąc nie bardzo
wierzyłam w jej skuteczność, ale byłam już bardzo zdesperowana. Była to
zwykła rurka z obu stron zakończona metalowymi klapkami, które otwierały się
tylko do wewnątrz. Krecik może tam wejść z obu stron, ale nie ma możliwości
aby wyjść. Umieszcza się pułapkę w krecim korytarzyku i na drugi dzień
wyjmuje z delikwentem. Potem to już postępujesz wedle uznania. Darujesz mu
życie bądź nie. Ile razy założyłam pułapkę tyle razy odniosłam sukces.
Trawnik też nie ucierpiał, bo starałam się wycinać kawałki darni, które
potem dalej rosły bez żadnego uszczerbku na zdrowiu i urodzie.
Tylko pamiętaj, żeby nie zapomnieć o pułapce, bo sympatyczne zwierzątko
zginie straszną śmiercią.
Marzena

4. Data: 2002-07-04 18:15:38

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Eligiusz
> PS. Radę pt.: zbuduj sobie ławkę, kup dużo piwa i przepijaj do krecików

Moj ojciec skonstruowal rure z zapadka w ktorej wabikiem sa dzdzownice w
siateczce.
Kret wpelza i... nie moze sie wycofac :-(
Ojciec juz zlapal 5 kretow.
Rura jest PCV 50 mm i do tego...troszke smykalki ;-)
Stale udoskonalmy patent.
Pozdr
Grzegorz

5. Data: 2002-07-04 21:08:13

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Kret wpelza i... nie moze sie wycofac :-(
> Ojciec juz zlapal 5 kretow.
> Rura jest PCV 50 mm i do tego...troszke smykalki ;-)
:)
ostatnia wersja ma wmontowany laser
ktory deaktywuje zlapanego kreta
?
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

ps.glina w moim ogrodku jest zbyt twarda dla kretow
hehe
gdy chce cos przekoapc w okresie posuchy
uzywam wstepnie wiertarki udarowej
ktora spulchniam ziemie....

6. Data: 2002-07-05 05:38:32

Od: "Grzegorz Karolczak" <v...@l...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Dezaktywacja nastepuje jednak recznie... :-(
Pozdr

7. Data: 2002-07-05 08:34:05

Od: "Grzegorz Szutka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzenko! daj jeszcze rade jak znajdujesz korytarze pod darnią. czy tez
zakopujesz rure w miejscu kopca?
grzesiek

8. Data: 2002-07-06 10:56:09

Od: "marzga" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marzenko! daj jeszcze rade jak znajdujesz korytarze pod darnią. czy tez
> zakopujesz rure w miejscu kopca?

No cóż, to niestety robię trochę na wyczucie. Wnioskując po rozmieszczeniu
kopczyków (skądś ten krecik musiał przyjść) próbuję trafić na korytarz.
Pułapka musi być umieszczona w korytarzu, najlepiej tak by oba końce
dopasowały się do otworów. Wbrew pozorom to nie jest takie trudne. W
ubiegłym roku złapałam 10. W tym jeszcze się nie pojawił ani jeden.
Marzena

9. Data: 2002-07-06 11:39:52

Od: "E.Bogdanowicz" <b...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za dotychczsowe rady, skorzystam. Interesuje mnie czy macie jakieś
doświadczenia z "odstraszaczami " w płynie oraz elektronicznymi gadżetami,
które ponoć odstraszają krety emitując określone dźwięki. Pozdrowienia
Eligiusz Bogdanowicz

10. Data: 2002-07-06 11:41:49

Od: "E.Bogdanowicz" <b...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Proszę ogrodników-informatykó w o pomoc