Królik

1. Data: 2010-09-19 08:28:21

Temat: Królik
Od: "Kruk Andrzej" <k...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Zabiłem sześć czteromiesięcznych królików , jezeli ktoś ma propozycje jak
je przyrządzić, to chętnie wypóbuję.

2. Data: 2010-09-19 12:02:27

Temat: Re: Królik
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Sep 2010 10:28:21 +0200, Kruk Andrzej napisał(a):

> Zabiłem sześć czteromiesięcznych królików , jezeli ktoś ma propozycje jak
> je przyrządzić, to chętnie wypóbuję.

Po co zabiłeś, skoro nie masz pomysłu?

Gugiel: "z królika" - i heja :-)

3. Data: 2010-09-19 12:28:30

Od: "jcm" <j...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kruk Andrzej" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
> Zabiłem sześć czteromiesięcznych królików , jezeli ktoś ma propozycje
> jak je przyrządzić, to chętnie wypóbuję.

Przykre. :(

4. Data: 2010-09-19 13:57:43

Temat: Re: Kr?lik
Od: Diabełson <h...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-19 10:28, Kruk Andrzej pisze:
> Zabi?em sze?? czteromiesi?cznych kr?lik?w , jezeli kto? ma propozycje jak
> je przyrz?dzi?, to ch?tnie wyp?buj?.

króliki przyrządza się tak jak inne szczury czy świnki morskie -
gryzonie w ogóle. Czyli całe tuszki najlepiej upiec na ruszcie. Aha, w
kwestii szczurów, gdybyś nie miał pewności, kto pokrył matkę tych
maluchów, które zaszlachtowałeś: lepiej sprawdź mięso u weta pod kątem
obecności włośnia :)

5. Data: 2010-09-19 14:20:25

Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Kruk Andrzej" <k...@o...eu> napisał w wiadomości
>
> Przykre. :(

Bandyta i barbarzyńca. Wrażliwi na cierpienie zwierząt ludzie nie zabijają,
tylko pozwalają aby były hodowane w ciasnocie a zabijanie robiła za nich
ubojnia.
;-)

A w temacie. Co wyrzuciły google?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

6. Data: 2010-09-19 15:39:42

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-19 10:28, Kruk Andrzej pisze:
> Zabiłem sześć czteromiesięcznych królików , jezeli ktoś ma propozycje jak
> je przyrządzić, to chętnie wypóbuję.

Według mnie mięso królika jest bardzo chude, a wręcz suche i z tego powodu nie nadaje
się do
zwykłego pieczenia.

Najlepszy sposób przyrządzenia jak dla mnie (prócz pasztetu) to 30-40 minutowe
duszenie z dodatkiem
białego wina wcześniej przyprawionego solą, czosnkiem (czosnkiem można go albo
natrzeć, albo
ponacinać mięso i powsadzać starty czosnek w nacięcia), rozmarynem, solą, pieprzem i
ewentualnie
octem balsamicznym mięsa (minimum 3h w lodówce).

Przed marynowaniem dobrze jest królika zamrozić, po tym zabiegu mięso będzie kruche i
delikatne, a
przed duszeniem należy mięso przesmażyć, aby nabrało koloru z każdej strony a z kolei
przed tym
etapem mięso można opruszyć mąką (zrobi się delikatna panierka), ale jak kto lubi.
Podczas duszenia
można podlać odrobiną rosołu drobiowego

A podać np. Z pieczonymi ziemniakami i sałatką z cebuli, ogórków kiszonych i śmietany

7. Data: 2010-09-19 15:44:46

Od: konieczko <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-19 17:39, vcore pisze:

> [...]
> Podczas duszenia można podlać odrobiną rosołu drobiowego
>
> A podać np. Z pieczonymi ziemniakami i sałatką z cebuli, ogórków

Ty chlopie chudego miesa chyba nie widziales, chudy to jest zajac nie
ktorlik.

8. Data: 2010-09-19 15:47:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 19 Sep 2010 17:39:42 +0200, vcore napisał(a):

> Według mnie mięso królika jest bardzo chude, a wręcz suche i z tego powodu nie
nadaje się do
> zwykłego pieczenia.

Jeśli się nie potrafi, to tak :-)

PS. Królicze mięso jest delikatne i bardzo wartosciowe - dla dzieci, osób
na diecie i nie tylko. Wystarczy je przed pieczeniem zabajcować 12h i piec
w zamkniętym naczyniu w piekarniku, np w gęsiarce - lub w prodiżu, co wolę,
bo nie ma to jak mięso (każde) z prodiża. No tak jest i koniec.

9. Data: 2010-09-19 16:21:49

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-19 17:47, Ikselka pisze:

> [...]
> w zamkniętym naczyniu w piekarniku, np w gęsiarce - lub w prodiżu, co wolę,
> bo nie ma to jak mięso (każde) z prodiża. No tak jest i koniec.

Piekłem raz, wędziłem raz, i w obu przypadkach wyszedł wiór, a nie jest to pierwsze
mięso z jakim
miałem do czynienia, wiec może wymaga specjalnego traktowania, ale duszony wyszedł
świetny

10. Data: 2010-09-19 16:22:47

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-19 17:44, konieczko pisze:
> Ty chlopie chudego miesa chyba nie widziales, chudy to jest zajac nie ktorlik.

Taa, to jak nazwiesz mięso które podczas pieczenia na ruszcie nie uroni ani kropli
tłuszczu?

Patelnia z blachy walcowanej
przepisy na grzybki w słoikach
Pieczony kurczak