Krostka wewnatrz jamy ustnej

1. Data: 2003-06-22 11:45:42

Temat: Krostka wewnatrz jamy ustnej
Od: Azotan <b...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od jakichs 3-4 tygodni uzeram sie z krostka po wewnetrznej stronie wargi
- gdzies tak na wysokosci miejsca gdzie zab wchodzi w dziaslo. Ma na oko
jakies 2 mm srednicy Wyglada to mniej wiecej tak: miejsce pokryte jest
tak jakby martwa skora - czemu tak nazywam? Bo nie boli. Lekko
przygryzam zebami i tez nie boli. Za mocno przygryze - leci krew. Ale
dalej nie boli. I co najgorsze - goi sie tak, ze znowu tworzy zwarta,
nie bolaca nic a nic blonke... I nie ma zamiaru zniknac... Zaczalem sie
powaznie martwic, co to moze byc. Probowalem przez pare dni Sacholem
smarowac, po jakims czasie niby sie zmniejszalo, tylko leciutko
wystawalo ponad normalny poziom skory, ale znow sie odnowilo. Jesli ktos
moglby mi cos poradzic, bardzo prosze o pomoc. Nigdy jeszcze sam nie
bylem u lekarza, a z mama nie chce, bo od razu zorganizuje akcje
wypalania, wycinania czy Bog jeden wie co jeszcze.

--
---------- Azotan ------------

2. Data: 2003-06-22 12:18:42

Temat: Re: Krostka wewnatrz jamy ustnej
Od: "Feliks Miszta" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Azotan" <b...@i...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> bylem u lekarza, a z mama nie chce, bo od razu zorganizuje akcje
> wypalania, wycinania czy Bog jeden wie co jeszcze.

Wygląda to na grzybicę jamy ustnej - nic strasznego, ale lepiej udać
się do lekarza (powinien wystarczyć lekarz pierwszego kontaktu)

Felix Miszta f...@c...net
On IRCnet: |OPer GSM: 1E02B0BB
gg#: 1283708 bofh#: 304124 Ga 6,7

3. Data: 2003-06-22 12:42:42

Od: Azotan <b...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Feliks Miszta napisal 22 cze 2003 w wiadomosci na pl.sci.medycyna:

> Wygląda to na grzybicę jamy ustnej - nic strasznego, ale lepiej udać
> się do lekarza (powinien wystarczyć lekarz pierwszego kontaktu)

Hmm... Oczywiscie. Tylko nie za bardzo wiem, jak taka procedura wyglada.
Ide do przychodni, gdzie jest moj lekarz pierwszego kontaktu, i?
Kolejka, czy trzeba umowic sie na konkretny termin? :/ Kompletnie
zielony w tych sprawach jestem... :(

--
------------ Azotan -----------

4. Data: 2003-06-22 12:46:39

Od: "Feliks Miszta" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Ide do przychodni, gdzie jest moj lekarz pierwszego kontaktu, i?
> Kolejka, czy trzeba umowic sie na konkretny termin? :/ Kompletnie

Idziesz do przychodzni, rejestrujesz się, i czekasz w poczekalni
aż Cię lekarz poprosi (ew. aż przyjdzie Twoja kolejka ;))

Felix Miszta f...@c...net
On IRCnet: |OPer GSM: 1E02B0BB
gg#: 1283708 bofh#: 304124 Ga 6,7

5. Data: 2003-06-22 13:04:45

Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Feliks Miszta" <o...@N...pl> napisał w wiadomości
> Wygląda to na grzybicę jamy ustnej - nic strasznego, ale lepiej udać
> się do lekarza (powinien wystarczyć lekarz pierwszego kontaktu)

chyba raczej stomatolog ( wbrew obiegowej opini , znają się oni nie tylko
na dziurach w zębach)

pozdrawiam Tichy

6. Data: 2003-06-22 13:15:31

Od: "Feliks Miszta" <o...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> napisał w wiadomości

> chyba raczej stomatolog ( wbrew obiegowej opini , znają się oni nie
tylko
> na dziurach w zębach)

Sugerujesz, że lekasz pierwszego kontaktu nie jest w stanie
zdiagnozować i wyleczyć grzybicy jamy ustnej ? :)
Wybacz, ale do stomatologów mam swoisty uraz -
połowa z nich jest po studiach wieczorowych,
a podejrzewam że każdy kto stuiduije lub studiował medycynę
wie, jak u nas w Polsce wygląda "płatna stoma"...

Felix Miszta f...@c...net
On IRCnet: |OPer GSM: 1E02B0BB
gg#: 1283708 bofh#: 304124 Ga 6,7

7. Data: 2003-06-22 13:35:52

Od: "I.Tichy" <t...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> a podejrzewam że każdy kto stuiduije lub studiował medycynę
> wie, jak u nas w Polsce wygląda "płatna stoma"...

widzisz , tak sie sklada , ze ja studiowalem medycyne , i znam bardzo
wielu stomatologow, i wiem jak ciezko sie ucza i jak ciezkie sa to
tudia - mieszkalem w akademiku wlasnie ze stomatologami.
po drugie sugeruje , ze na chorobach jamy ustnej lepiej sie zna wlasnie
stomatolog - niz czesto swiezo po stazu lekarz w pozecie,
po trzecie ciekawe jak rozpoznales ze to grzybica??? bo po tym opisie ,
ja nie mam pojecia co to by moglo byc , w kazdym razie gratuluje
doswiadczenia w rozpoznawaniu chorob skory

pozdrawiam Tichy

8. Data: 2003-06-23 07:17:20

Od: "karol" <k...@p...piap.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bylem u lekarza, a z mama nie chce, bo od razu zorganizuje akcje
> wypalania, wycinania czy Bog jeden wie co jeszcze.

nie jestem lekarzem,studiuję farmację,ale miewałam problemy ze śluzówką
jamy ustnej.Ja poszłabym do stomatologa,najlepiej specjalisty chorób błony
śluzowej.Pozdrawiam,Ola.

9. Data: 2003-06-23 22:59:17

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Feliks Miszta" <o...@N...pl> wrote in message

> Sugerujesz, że lekasz pierwszego kontaktu nie jest w stanie
> zdiagnozować i wyleczyć grzybicy jamy ustnej ? :)

z opisu zupelnie nie wyglada to na grzybice jamy ustnej.
a od jamy ustnej z zawartoscia, czyli nie tylko zeby,
sa stomatlodzy.

> Wybacz, ale do stomatologów mam swoisty uraz -
> połowa z nich jest po studiach wieczorowych,

wybacz ale stomatologia jest tylko na dziennych studiach.
zamiast pisac bzduru dowiedz sie jak to wyglada.

> a podejrzewam że każdy kto stuiduije lub studiował medycynę
> wie, jak u nas w Polsce wygląda "płatna stoma"...

ale chyba lepiej juz isc do takiego niz sluchac porad Feliks Mieszta
ktora od razu stawia diagnoze (grzybica) i wsyla pacjenta tam gdzie
nie powinna.
iwon(k)a

10. Data: 2003-06-24 07:03:52

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Feliks Miszta" <o...@N...pl> wrote in message

> wybacz ale stomatologia jest tylko na dziennych studiach.
> zamiast pisac bzduru dowiedz sie jak to wyglada.

Pomalutku! Feliks Miszta ma racje - zarówno istnieje wieczorowa stomatologia
jak i lekarski!!
Co prawda różni się to tylko tym od dziennych, że są płatne, (i to nie mało
;)), a zajęcia są identyczne jak na dziennych.
Jola

Krostka wewnatrz jamy ustnej
Mononukleoza - watpliwosci ?!
Czy w Polsce w ostatnich latach ktos zmarl na wscieklizne???
alergiczny kolczyk ?
kraksa z cielakiem