Krzak róży cukrowej

1. Data: 2001-01-20 13:38:41

Temat: Krzak róży cukrowej
Od: "Marianna" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!
Czy ktos z Grupowiczów zna różę cukrową taka z ktorej robi się konfitury. W
ogrodzie mojej babci był taki rozrośnięty krzak, zbierało się płatki i
robiło konfiturę. Dorobiłam się ogrodu i chciałabym posadzić w nim taką
rożę, niestety nie wiem czy nazwa jest prawidłowa i gdzie można zdobyć
sadzonkę.
Z góry dziękuję za informację.

Marianna

2. Data: 2001-01-21 12:45:01

Temat: Re: Krzak róży cukrowej
Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Roza cukrowa to inaczej rosa rugosa lub roza pomarszczona. Sadzonek u mnie w
szkolce nie ma ale na stronach szkolek sa zdjecia np. na
http://www.wolski.com.pl/oferta.html i http://www.wolski.com.pl/poczta.html

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

3. Data: 2001-01-21 12:47:55

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> http://www.wolski.com.pl/poczta.html

O przepraszam, tu juz zdjecia nie ma.

4. Data: 2001-01-21 18:28:13

Od: Michal Misiurewicz <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

In article <94els2$51b$1@news.tpi.pl>,
"Rafal Wolski" <r...@p...com> wrote:
> Roza cukrowa to inaczej rosa rugosa lub roza pomarszczona. Sadzonek u mnie w
> szkolce nie ma ale na stronach szkolek sa zdjecia np. na
> http://www.wolski.com.pl/oferta.html i http://www.wolski.com.pl/poczta.html

Jezeli to rosa rugosa, to mozna ja zobaczyc i u mnie:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/rugo_r.jp
(a najlepiej nad Baltykiem na dowolnej wydmie :-) ).
Istotnie, zarowno platki jak i owoce sa jadalne.
Na przyklad platki mozna dodac do herbaty.

Jesli chodzi o uprawe - podobno nie lubi zadnych
chemikaliow. Przed scinaniem trawy nalezy w
promieniu okolo metra sprawdzic, czy nie ma
tam malych rozyczek (pedow). No, chyba, ze
ktos woli trawe od rozy :-(.

Michal

--
Michal Misiurewicz
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

5. Data: 2001-01-21 21:57:56

Od: "Marianna" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, ale to nie jest ta roza ktora pamietam, tamta miala pelne kwiaty i
byla bardziej rozowa, to nie byla czerwien. Rosla w ogrodzie i nikt sie nia
nie przejmowal, byl to duzy krzak obsypany kwiatami o slodkawym zapachu.

Marianna

> [...]
> chemikaliow. Przed scinaniem trawy nalezy w
> promieniu okolo metra sprawdzic, czy nie ma
> tam malych rozyczek (pedow). No, chyba, ze

Homo hortensis, ogień i wędzonka
Prawa do produkcji prefabrykatów betonowych (opatentowanych)
BHP Jacka Kaliszana
Mały SPAM
Wierzby - szczepienie