Kto mi powie co to jest uklad piramiodowy ????

1. Data: 2002-05-11 14:43:35

Temat: Kto mi powie co to jest uklad piramiodowy ????
Od: "Max" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

albo wie gdzie tego szukac ...

pozdrawiam

Max

2. Data: 2002-05-11 16:37:32

Temat: Re: Kto mi powie co to jest uklad piramiodowy ????
Od: Digit <d...@p...no.spam.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Max" <j...@p...onet.pl> wrote in news:abjamm$m0p$1@news.onet.pl:

> albo wie gdzie tego szukac ...
>
> pozdrawiam
>
> Max
o ile chodzi o uklad piramidowy:
Nalezy szukac np. w podrecznikach fizjologii i/lub neurofizjolologii,
w skrocie jest to uklad nerwowych drog nerwowych ssakow, biegnacych
od kory mozgowej (neurony piramidowe) przez rdzen kregowych do miesni
poprzecznie prazkowanych - odpowiada za ruchy dowolne.
Pozdrawiam
Darek

jakby trzeba bylo cos wiecej to na priv.

3. Data: 2002-05-11 17:13:54

Od: "anonim" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zobacz do zwyklego podrecznika z anatomi: Bochenek, Pituchawa, Krechowiecki,
czy Gołab
Użytkownik Max <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abjamm$m0p$...@n...onet.pl...

4. Data: 2002-05-12 08:47:24

Od: eclipse <e...@f...of.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tako rzecze Digit (d...@p...no.spam.onet.pl):

> [...]
> od kory mozgowej (neurony piramidowe) przez rdzen kregowych do miesni
> poprzecznie prazkowanych - odpowiada za ruchy dowolne.

A dokładniej - do rogów przednich rdzenia kręgowego. Drugi neuron drogi
ruchowej (rogi przednie -> mm. szkieletowe) nie należy do układu
piramidowego.

--
[ eclipse(at)free.of.pl ] [ +48-608-610-581 ]
[ http://eclipse.danecki.net ] [ PLD 1.0 ]

Odpornosc organizmu
antybiotyk rozwali ci watrobe ?
Biorezonans