Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
postnews.google.com!h3g2000yqe.googlegroups.com!not-for-mail
From: glob <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Kto pierwszy wziął w łapę?
Date: Tue, 31 Jan 2012 08:58:38 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 73
Message-ID: <3...@h...googlegroups.com>
References: <c...@h...googlegroups.com>
<b...@q...googlegroups.com>
<4f205924$0$1208$65785112@news.neostrada.pl>
<2...@m...googlegroups.com>
<1...@c...googlegroups.com>
<4f206d91$0$1268$65785112@news.neostrada.pl>
<jfr13d$ng0$1@news.task.gda.pl>
<4f211b92$0$1276$65785112@news.neostrada.pl>
<jftlkj$vbo$1@news.task.gda.pl> <jfuqeq$f7d$1@inews.gazeta.pl>
<jg349s$hs9$1@inews.gazeta.pl> <jg3clh$bdf$1@inews.gazeta.pl>
<jg69n4$pd2$1@inews.gazeta.pl> <jg6ah9$dsf$1@news.task.gda.pl>
<3...@p...googlegroups.com>
<jg889k$4pa$2@news.task.gda.pl>
<8...@j...googlegroups.com>
<jg8pf4$7oc$1@news.task.gda.pl>
NNTP-Posting-Host: 66.154.119.91
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1328029118 28004 127.0.0.1 (31 Jan 2012 16:58:38 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Tue, 31 Jan 2012 16:58:38 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: h3g2000yqe.googlegroups.com; posting-host=66.154.119.91;
posting-account=oxm6WwoAAABbNq-FrLxteMJGewUj6LHu
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: HAENKFRCULS
X-HTTP-UserAgent: SAMSUNG-SGH-i900/1.0 (compatible; MSIE 4.01; Windows CE; PPC)/UC
Browser7.8.0.95,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:619904
Ukryj nagłówki
zażółcony napisał(a):
> W dniu 2012-01-31 09:37, glob pisze:
> >
> > za��cony napisa�(a):
> >> W dniu 2012-01-30 20:15, glob pisze:
> >>
> >>> Drugi Adolf, jakbym czytaďż˝ gazetkďż˝ z obozu koncentracyjnego.:)
> >>
> >> Byďż˝ sobie Adolf i glob, jeden bardziej kumaty od drugiego.
> >
> > Ja bym da� dzieciakom wi�cej swobody, a to odebra�em jak musztr�
> > wojskowďż˝. Mnie to siďż˝ kojarzy z takim obrazkiem.....Idzie matka z
> > dzieckiem ulic� i to dziecko jest ciekawe �wiata, pokazuje na drzewo,
> > ale matka go za r�k� ci�gnie bo musz� zd�rzy� na lekcje dla niego i
> > tym samym narusza dziecku jego struktury osobiste, �amie dystans
> > psychologiczny i lekcewa�y to co dziecko jej pokazuje. Ten u�amek na
> > ulicy bardzo du�o m�wi.
> > I teraz Ja, trzymam dystans do dziecka, idziemy wolniej jak
> > spacerowicze jakby obok siebie a nie razem, nie zabieram mu swobody
> > gest�w i ruch�w, nie naruszam jego integralno�ci i zatrzymuj� si� gdy
> > mi coďż˝ pokazuje. Powoli zmierzamy tam gdzie trzeba. Ten obrazek teďż˝
> > du�o m�wi.
>
> Przenie� siebie w inn� sytuacj�: dziecko posz�o ogl�da� TV a w pokoju
> ma ba�agan taki, �e nie jest w stanie doj�� do sto�u, na kt�rym
> odrabia lekcje. O miejscu na stole r�wnie� nie ma mowy. Oczywi�cie
> ba�agan jest uroczy: masa jakich� wycink�w, poklejonych karteczek,
> pisak�w - warsztat artysty w pe�nym rozkwicie.
>
> Prosimy dziecko by odrobi�o lekcje: dwa warianty odpowiedzi:
> - NIE bo TV - co robiďż˝ ?
> - OK - wariant �agodniejszy - dziecko bez opor�w idzie po tornister,
> wyci�ga go z pokoju i idzie robi� lekcje na stole w kuchni.
> Ba�agan wy�azi z pokoju tym szybciej, �e m�odszy brat te� ju� nie
> ma si� gdzie bawi�, wi�c jego samochody r�wnie� emigruj� z pokoju,
> ciagn�� za sob� sznur z drewnianych klock�w.
>
> Jakby by�o za �atwo, to wrzu� w to m�odego kota, kt�ry ma wielki
> poci�g do ba�aganu, zawsze znajdzie tam sobie co� na pazur, uwielbia
> przewraca� kubki z pisakami, zagl�da� do pude�ek z koralikami,
> zrzuca� skarby typu szyszki i kasztany z p�ek (albo rozsi��� si�
> w gnie�dzie ptaka) i z jego pomoc� ba�agan dostaje mocy oraz mobilno�ci
> w wy�a�eniu z dzieci�cego pokoju.
Typowe dla dzieci, którym się narusza ich swobody....na ulicy będą się
szarpały i wyrywały, a w domu bałaganiły. Dziecko z obrazka 2 jest
zdyscypinowane bo nie ma naruszonej swojej prywatności.
|