Kto podrzuci mi przepis na pikantną zupę rybną??

1. Data: 2001-07-16 21:48:34

Temat: Kto podrzuci mi przepis na pikantną zupę rybną??
Od: "Adam" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w treści.
Będę wdzięczny za dobry przepis na pikantnązupę rybną.
Żona twierdzi, że nie zje czegoś takiego bo będzie "jechało" rybą, ale ja
uważam, że tak jak w marynowaniu można pozbyćsię zapachu baraniny tak i
tutaj podobnie.
Serdeczne dzieki. Najlepiej na priv lub może być na grupie.]
Pozdrawiam.
Może ktoś będzie zainteresowany przepisem na wspaniałe danie z kabaczka to
moge podrzucić z detalami.
I z gwarancją super uczty.
a...@w...pl

1. Data: 2001-07-17 05:39:19

Temat: Re: Kto podrzuci mi przepis na pikantną zupę rybną??
Od: "Barbara" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Pozdrawiam.
> Może ktoś będzie zainteresowany przepisem na wspaniałe danie z kabaczka to

Na zupach rybnych sie nie znam, ale kabaczki dorastaja mi na działce, to
moze rzucilbys tym przepisem ;-))

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2001-07-17 05:49:22

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I z gwarancją super uczty.
> a...@w...pl
>
> Nie chcę być niegrzeczny ale uważam, że jeżeli komus nie pasuje
specyficzny posmak baraniny czy też ryby (w tym przypadku w zupie rybnej) to
lepiej dać sobie z tym spokój...

No, ale niech juz bedzie...

W naprawdę najprostszej postaci (co nie oznacza, ze niesmacznej)wystarczy do
wywaru z warzyw nie dodawać rybich głów i kiedy jest on juz gotowy wrzucic
niedużo rozdrobnionych pomidorów (albo dobrej pasty pomidorowej)wczesniej
przesmazonej na oliwie z oliwek "extra vergine" i raczej dosc spore kawalki ryby
(mogą byc filety). Calosc pogotowac jeszcze chwile (5-10 minut w zaleznosci od
ryby), tak aby mięso ryby nieco zmiękło ale, bron Boże!, nie rozmiękło i nie
rozpadło się. Calosc dosc solidnie potraktowac swiezo zmielonym pieprzem (w
takim wypadku ja wolę czarny). Na talerzu mozna przyozdobic pietruszką, żonie
się spodoba...

Pozdrawiam

wok

1. Data: 2001-07-17 06:05:53

Od: "{Wilma}" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

Moja tesciowa zawsze na swieta Bozego Narodzenia gotuje zupe rybna. Poczatkowo -
gdy nie wiedzialam - zajadalam sie nia (teraz zreszta tez). Z tego co mi
powiedziala, gotuje ja wlasnie na rybich glowach i dodaje kaszki mannej. Nie
wiem jak to robi, ale zupe w ogole nie czuc ryba. Zupe podaje z grzankami.
Przepis praktycznie jest taki sam jak do gotowania rosolu. Byc moze rodzaj
gotowanej ryby ma rowniez wplyw na jej smak?
pozdr. Wilma

1. Data: 2001-07-17 08:17:18

Od: "greg" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastanawiam sie jaki jest sens robienia zupy rybnej, bez smaku i zapachu
ryby. Przeciez mozna zrobic jakakolwiek zupe (np. rosol), nalac do talerzy,
siasc przy stole, spojzec zone gleboko w oczy i zapytac - Kochanie, jak
smakuje ci zupa rybna??? tak samo mozna przygotowac grzybowa bez grzybow,
pomidorowa bez pomidorow ...

A ja najbardziej lubie rybna z boczniakami i kukurydza. Gotuje ja na zwyklym
rosolku warzywnym z dodatkiem pokrojonych w paski boczniakow, konserwowej
kukurydzy, krewetek i filetow rybnych. Dosypuje tylko przyprawy do ryb, duzo
pieprzu i ostrej papryki (pikantne). Pierwszy raz jadlem taka zupe we
wroclawskiej Los Locos (knajpa mexykanska). Podaja ja wlasnie na ostro. Moj
przepis powstal po badaniach organoleptycznych tamtej zupy (mam nadzieje ze
niewiele rozni sie od orginalu :-)))

pzdr Grzesiek

1. Data: 2001-07-17 08:45:04

Od: "Lilly was here" <M...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobra zupa rybna jest praktycznie nieosiągalna ze względu na potrzebne
składniki ( widział ktoś jazgarze w sklepie ?)
A prawie idealna zupa będzie raczej kosztowna - przede wszytskim musisz mieć
naprawdę duży gar, potem zastanowić się czy robisz zupę z ryb słodkowodnych
czy z morskich czy też z mieszanych. Najważniejszy składnik w fazie wywaru
to rybie łby - karp, sum, sandacz, włoszczyzna oczywiście też, plus
pomidorki ( 2-3 ), można też dać ziemniaki, kilka ząbków czosnku.
Po kolei najlepiej zrobić tak - kup łby - karpia i suma ( jak chcesz mieszać
i urozmaicić to może być też łeb łososia ). Gotujesz wywar, marchew,
pietruszkę, seler ( ew. ziemniaki jeśli dodałeś ) wyjmujesz jak lekko
zmiękną, wywar gpotujesz dlej uzupełniając wodę praktycznie do chwili
rozgotowania się łbów.
Odcedzasz ( resztki po wywarze wyrzucasz ), wlewasz ponownie do gara,
wrzucasz tuszki rybie : kilka okonków, lina pokrojonego w dzwonka, leszcza
pokrojonego w dzwonka, karpia w dzwonka itd. gotujesz aż się ryby rozgotują,
przecierasz przez sito, wrzucasz warzywka ( tez z wywaru ) i gotujesz aż
będą miękkie ( jeśli zupa jest mało gęsta ( a nie powinna ) dodaj kubek
kwaśnej śmietany - sposobem na nie zwarzenie się ;) i koperk, dopraw do
smaku solą i pieprzem - jeśli ma być ostra dodaj również pieprzu cayenne.
W tzw. międzyczasie upiecz w piekarniku okonie, kawałek sandacza, karpia.
Upieczone ryby obierz ze skóry i ości tak aby były duże kawałki.

Kładź do głębokiego talerza kwałki pieczonej ryby i nalej zupy ( z kawałkami
marchewki - ładnie wygląda ), można posypać świerzym koperkiem.
Na upartego można dać makaron.

--
Lilly was here

1. Data: 2001-07-17 09:14:05

Temat: Odp: Kto podrzuci mi przepis na pikantną zupę rybną??
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Adam <a...@w...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:SiJ47.2953$H%1...@n...chello.at...
> Jak w treści.
> Będę wdzięczny za dobry przepis na pikantnązupę rybną.

Najgenialniejsza upa rybna to węgierska Halaszle ( z
karpia). Jest pikantna i o ile się ją dobrze doprawi ma
charakter. Przepis krązył po grupie od pewnego z Panów.
Jeżeli ktoś ma pelną wersję to polecam ( ewent. szperanie w
archiwum).

Zupy rybne w chorwacji bardzo często są tak delikatne w
smaku, że podobny efekt smakowy można uzyskać jedzac wodę po
przemyciu pokładu z kutra. Tyle że należy jeszcze wcześniej
dodać ugotowany ryż.

...a na koniec dodam że można było dawniej kupić u nas w
sklepie zupę rybną w węgierskich puszkach. Do dzis mój tato
pposzukuje takowej po różnych sklepach świata i nic. A na
polowaniach późno nocą była przepyszna.
AgataW.

1. Data: 2001-07-17 09:34:32

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> charakter. Przepis krązył po grupie od pewnego z Panów.
> Jeżeli ktoś ma pelną wersję to polecam ( ewent. szperanie w
Muszę poszukać w domu, ale o ile mnie sclerosis kompletnie nie dowalił,
to halaszle jest nie z karpia (znaczy nie tylko) ale z różnych gatunków
ryb słodkowodnych.
Jak kogoś interesuje, to przepiszę, ale dopiero pojutrze.

Waldek

1. Data: 2001-07-17 09:49:54

Temat: Odp: Odp: Kto podrzuci mi przepis na pikantnš zupę rybnš??
Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie dowalił,
> to halaszle jest nie z karpia (znaczy nie tylko) ale z

Ten przepis podany na grupie był tylko z karpia ale za to
czego z tego karpia tam nie było, nawet ikra !
Nie bardzo chcę go sama podać ze względu na skróty w
zeszycie . Dlatego sugeruje delikatnie aby ten Pan co tę
zupę ugotował sam podpowiedział. A ten samotny karp w
przepisie to może kwestia oszczędności. Te rybska teraz tyle
kosztują...

W restauracji podano mi między innymi takową zupę ( i znowu
karp) w gorącym kociołku z pomidorami i dzwonkiem ryby w
środku. Prześwietna zupa.
AgataW.

1. Data: 2001-07-17 13:27:25

Od: "grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam.
> Może ktoś będzie zainteresowany przepisem na wspaniałe danie z kabaczka to

Ja sie pisze na kabaczka!!!
A moja mama gotowala zupe z okoni z duza iloscia koperku, pozniej zaciagala
zupke smietana i bylo super. Zupelnie nie zajezdzalo, chociaz w niczym rybki
nie byly marynowane, tylko swiezutkie, prosto z wedki. Nawet ja jadlam ja
ze smakiem, chociaz do morskich zwierzat mam podobna sympatie co twoja
slubna. Z ryb to ja najbardziej lubie kotlet schabowy, hihi
Grazyna

Przepis na kurczaka po wietnamsku!!!!!!!!
fasolka bez zasmazki?
Upalne gotowanie bez cienia znudzenia
Re: Mus cytrynowy
skoro o salatkach cz. II