Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam

1. Data: 2016-02-04 21:45:48

Temat: Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 4 lutego 2016 18:17:12 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
> Wiadomo co : pączki.

W Tłuste Czwartki nie smażę pączków, tylko chrust. Ale dziś nie smażyłam, bo
przełożyliśmy rodzinny Tłusty Czwartek na Tłustą Sobotę - inaczej musielibyśmy sami z
MŚK zjeść te 200 chruścików (jak już je smażę, to na całego) :-)

2. Data: 2016-02-04 22:46:45

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-04 o 21:45, XL pisze:
> [...]
MŚK zjeść te 200 chruścików (jak już je smażę, to na całego) :-)

Czy twoja naszynka robi też takie paseczki na faworki, czy tylko cienkie
na makaron?

--
animka

3. Data: 2016-02-05 16:36:21

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .02.2016 o 21:45 XL <n...@g...com> pisze:

> [...]
> smażyłam, bo przełożyliśmy rodzinny Tłusty Czwartek na Tłustą Sobotę -
> inaczej musielibyśmy sami z MŚK zjeść te 200 chruścików (jak już je

Bardziej chodzi o statystykę, niż o walkę gustów.
Każdy ma swój i nikomu nic do tego.

Preferujecie te faworki ze spulchniaczami (proszek do pieczenia, soda,
drożdże, cokolwiek), czy całkowicie bez?

--
Trefniś

4. Data: 2016-02-05 18:48:34

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 4 lutego 2016 22:47:25 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> [...]
MŚK zjeść te 200 chruścików (jak już je smażę, to na całego) :-)

> Czy twoja naszynka robi też takie paseczki na faworki, czy tylko cienkie

Tnie tylko cienkie nitki i 4-mmm wstążki, ale wałkuje ciasto w długi pas o szerokości
15 cm. Specjalnie z myślą o faworkach wybrałam taką szerokość maszynki, bo jest też
18 cm, ale to byłaby za szeroka, czyli faworki za długie. Jak będę chciała długie, to
po prostu potnę pas ukośnie :-)
Wystarczy pociąć pas ciasta radełkiem w poprzek na odcinki o szer. 3-4 cm, porobić
dziurki i już są faworki :-)

Niby jest w sprzedaży przystawka, która pas rozwałkowanego ciasta tnie wzdłuż na 3
równej szerokości pasy, ale przecież i tak trzeba je potem ręcznie pociąć na krótsze,
więc zbędny to wydatek :-)

5. Data: 2016-02-05 18:52:41

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 5 lutego 2016 16:36:51 UTC+1 użytkownik Trefniś napisał:

> Bardziej chodzi o statystykę, niż o walkę gustów.
> Każdy ma swój i nikomu nic do tego.
>
> Preferujecie te faworki ze spulchniaczami (proszek do pieczenia, soda,
> drożdże, cokolwiek), czy całkowicie bez?

Faworki ze spulchniaczem???? - no daj spokój. Ciasto sie wybija mocno, żeby
napowietrzyć. Teraz, kiedy mam maszynkę, co wałkuje, to sobie, zamiast wybijać, każdy
płat ciasta kilka razy powałkuję i poskładam na przemian, będzie superowe :-)

6. Data: 2016-02-05 21:37:48

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-05 o 16:36, Trefniś pisze:

> Bardziej chodzi o statystykę, niż o walkę gustów.
> Każdy ma swój i nikomu nic do tego.
>
> Preferujecie te faworki ze spulchniaczami (proszek do pieczenia, soda,
> drożdże, cokolwiek), czy całkowicie bez?

Moja mamusia tylko trochę spirytusu dodawała. Ja też jak robiłam ze 2 razy.
Moja koleżanka robi i smaży, a goście jeszcze dostają tych faworków na
wynos :-)

--
animka

7. Data: 2016-02-05 21:39:56

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-05 o 18:48, XL pisze:
> [...]
równej szerokości pasy, ale przecież i tak trzeba je potem ręcznie pociąć na krótsze,

No tak, czyli robiłaś ręcznie.

--
animka

8. Data: 2016-02-07 22:20:55

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 5 lutego 2016 21:42:37 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> [...]
porobić dziurki i już są faworki :-)

3 równej szerokości pasy, ale przecież i tak trzeba je potem ręcznie pociąć na

Jestem właśnie po dwudniowym smażeniu chrustu - w piątek usmażyłam sztuk ze 200, po
czym wczoraj z rana rozwiozłam je po dzieciach i innej rodzinie w Warszawie i zszedł
mi na tym cały dzień do później nocy. Dziś po odpoczynku po podróży - druga tura, tym
razem dla mnie i MŚK; usmażonych zostało około setki. Maszynka do wałkowania
sprawdziła się setnie, chruścik wreszcie był równiutko i cieniuchno wywałkowany,
niczym bibułka, a po usmażeniu i ostudzeniu wręcz jak piórko i rozpadał się w palcach
pod ciężarem cukru pudru - i taki ma być!
:-))

9. Data: 2016-02-07 22:22:26

Od: XL <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Moja mamusia tylko trochę spirytusu dodawała.

Obowiązkowo! - zapobiega wsiąkaniu tłuszczu w ciasto. Zamiennie może być ocet
spirytusowy - też zawiera spirytus, a kwas octowy w smażeniu wyparuje, spoko.

> Ja też jak robiłam ze 2 razy.
> Moja koleżanka robi i smaży, a goście jeszcze dostają tych faworków na
> wynos :-)

To coś jak ja :-))

10. Data: 2016-02-08 02:18:45

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-02-07 o 22:20, XL pisze:
> [...]
niczym bibułka, a po usmażeniu i ostudzeniu wręcz jak piórko i rozpadał się w palcach
pod ciężarem cukru pudru - i taki ma być!

To ta sama maszynka wałkuje, czy inna? Tak czy siak udogodnienie duże :-)

--
animka

Re: Kto smażył sam? Ja kupiłam
smaczn-ego?