Kto wie jak się cewnikować? Albo czy jest ABC cewnikowania?

1. Data: 2002-03-16 12:10:16

Temat: Kto wie jak się cewnikować? Albo czy jest ABC cewnikowania?
Od: "majka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Ja znów mam delemat i nie mogę nic na ten tamat znaleźć w net, a ten tamat
interesuje mnie....Czy ktoś może mi wskazać lub dać rady jak się cewnikować?
Czy może jest też gdzieś napisane przysłowiowe ABC jak się cewnikować?

Proszę o radę -sprawa pilna!
Z góry dziękuję

Pozdrawiam
Majka_Cz

2. Data: 2002-03-16 14:40:44

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
zajrzyj na strone http://cewa-nerwowa.hosp.torun.pl/slownik/cewnik.htm
lub http://personal.bellsouth.net/mia/a/l/altair7/infekc
je.htm
tu sa dosc szczegolowe instrukcje
najistotniejsza sprawa jest absolutna sterylnosc i higiena-stad koniecznosc
starannego podmycia sie Rivanolem i jalowa gaza+jednorazowy cewnik+
rekawice sterylne chirurgiczne zwlaszcza na poczatku kiedy nie ma sie wprawy
zeby nie dotknac rekoma koncowki sterylnego cewnika
dlaczego musisz sie cewnikowac?-swego czasu w STOCERZE uczono jak dojsc do
stanu gdy nie trzeba sie cewnikowac
wiecej jesli chcesz moze na priv'a..
powodzenia-ewa

3. Data: 2002-03-16 17:48:19

Od: "majka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Będę zmuszona do tego z powodu pęcherza neurogennego dlatego już teraz chcę
się o tym (przed operacją którą mam mieć) coś więcej o tym
dowiedzieć -dziękuję za rady i pozdrawiam
Majka_Cz
Użytkownik <e...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:0...@n...onet.pl...

4. Data: 2002-03-16 18:23:39

Od: "grzess" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wprawy
> zeby nie dotknac rekoma koncowki sterylnego cewnika

CZYSTE PRZERYWANE CEWNIKOWANIE, mysle ze to blad jako ze metoda ta zwie sie
czestym przerywanym cewnikowaniem
zostala opracowana w latach siedemdziesiatych w stanach zjednoczonych i
zastapila uzywanie cewnika na stale, ktory przyczynial sie do czestszego
rozwoju infkcji pecherza
nie jest wiec istotnym czy cewnik jest sterylny czy tez nie, ale chodzi o
czeste wprowadzanie go do pecherza
w polsce uzywamy cewnikow jednorazowych w 70% refundowanych przez kasy
chorych, jednak nalezy sie spodziewac ze utracimy refundacje na cewniki gdyz
takie sa standardy na swiecie...i minister zdrowia zapewne kedys sie
zreflektuje i odbierze te przywileje
tak wiec nie najistotniejszym jest sterylnosc lecz czestotliwosc
cewnikowania
mniej szkody wyrzadzi niesterylny cewnik niz zalegania moczu w pecherzu gdyz
zalegania sa glowna przyczyna powstawania infekcji

pozdrawiam

grzess

5. Data: 2002-03-16 18:50:24

Od: "majka" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hmm zaczyna być to coraz bardziej skomplikowane (czy też mi się wydaje?)ale
dzięki za rady...Majka_Cz

Użytkownik grzess <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a702uh$m5d$...@n...tpi.pl...

6. Data: 2002-03-22 08:53:32

Od: "lo32lodz7" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam nogi

7. Data: 2002-03-22 08:54:58

Od: "lo32lodz7" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam ABC cewnikowania ale moze pozycze od kumpla i wam przesle! Nie mam
nogi!

i pogubiłam się zupełnie
Opony do wózka
7% VAT na sprzęt rehabilitacyjny