Kuchnia gazowa z piekarnikiem do pieczenia chleba

1. Data: 2012-03-04 12:16:01

Temat: Kuchnia gazowa z piekarnikiem do pieczenia chleba
Od: John Matrix <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam, jestem na etapie zakupu nowej kuchenki gazowej z piekarnikiem
elektrycznym i głównym kryterium zdaje się być możliwość pieczenia
chleba. Pytanie, czy szukać modelu z taką funkcją, czy może każda inna
poradzi sobie bez problemu. A może lepiej będzie kupić samą płytę +
oddzielny piekarnik? Przydatne będą wszelkie sugestie, także te czysto
techniczne o samych kuchenkach.
Pozdrawiam!

ps. chleb pieczony będzie głównie na zakwasie.

2. Data: 2012-03-04 17:07:53

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

John Matrix wrote:

> [...]
> techniczne o samych kuchenkach.
> Pozdrawiam!
>
> ps. chleb pieczony będzie głównie na zakwasie.

Jakbym miała teraz zmieniać wyposażenie, kupiłabym piekarnik i płytę.
Wygodniej jest wyciągać z poziomu blatu, niż schylać się.
Chleb na zakwasie piekę w zwykłym piekarniku gazowym - potrzebne mi do tego
tylko 240 st. na początek i możliwość naparowania w środku.

J.

www.kontestacja.com

3. Data: 2012-03-04 17:17:31

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "John Matrix" <1...@g...com> napisał
> Witam, jestem na etapie zakupu nowej kuchenki gazowej z piekarnikiem
> elektrycznym i głównym kryterium zdaje się być możliwość pieczenia
> chleba. Pytanie, czy szukać modelu z taką funkcją,

Na czym polega taka funkcja?

> czy może każda inna poradzi sobie bez problemu.

Myślę że poradzi sobie. Zasadniczo piekarnik to piekarnik. Dobrze żeby
miał możliwie dużą moc i oddzielne sterowanie grzałką dolną i górną.

> A może lepiej będzie kupić samą płytę + oddzielny piekarnik?

Lepiej kupić oddzielne urządzenia bo masz większą swobodę przy
aranżacji kuchni a w razie awarii jednego drugie działa i kłopot
mniejszy.

4. Data: 2012-03-04 17:57:06

Od: John Matrix <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Mar, 18:17, "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote:
> Użytkownik "John Matrix" <1...@g...com> napisał

> Na czym polega taka funkcja?

W sensie dedykowany program do pieczenia, choć to pewnie tylko w
oddzielnych piekarnikach.

> [...]
>
> Lepiej kupić oddzielne urządzenia bo masz większą swobodę przy
> aranżacji kuchni a w razie awarii jednego drugie działa i kłopot

Nowa kuchenka ma zastąpić starą (wolnostojąca) i to wszystko.

Powoli skłaniam się ku kuchni gazowej z piekarnikiem elektrycznym.
Wygląda na to, że wystarczy taka z podstawowym wyposażeniem
(termoobieg, choć to już może nie do samego chleba i dwie grzałki).
Choć mimo wszystko jakimś cudem jeden model sprawuje się lepiej niż
inne (nie wysusza, lepiej zrumienia skórkę itp.), choć też ciężko żeby
ktoś miał tutaj większe porównanie.
W ostateczności wystarczy opinia że jest zadowolony, że piekarnik, a
automat to niebo i ziemia i tyle (póki, co piekłem tylko w automacie).

5. Data: 2012-03-04 17:58:44

Od: John Matrix <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

6. Data: 2012-03-04 18:25:42

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-04 18:57, John Matrix pisze:
> W sensie dedykowany program do pieczenia, choć to pewnie tylko w
> oddzielnych piekarnikach.

Dedykowany program, czyli po prostu ustawiona temperatura + czas. Nie
wiem, czy jest sens kupować piekarnik kierując się czymś takim.
Ja mam piekarnik AEG Competence, który ma zaprogramowane różne
"przepisy" m.in. chleb, jednak właściwie w ogóle z nich nie korzystam,
tylko z własnych ustawień.
NB ustawienie na chleb i tak nie pasuje do chleba na zakwasie, bo jest
za krótkie i za niska temperatura (180st. 55 minut), a z tego co tutaj
na kuchni chleboznawczynie piszą, trza więcej i dłużej i najlepiej -
początkowo wysoka temperatura, a potem niższa, a taki mundry to żaden
piekarnik chyba nie jest.

IMO o wiele lepsze kryterium przy wyborze piekarnika to programy
czyszczące typu pyroliza.

Ewa

7. Data: 2012-03-04 20:16:44

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Powoli skłaniam się ku kuchni gazowej z piekarnikiem elektrycznym.
No widzisz jaki mądry jesteś.

> Wygląda na to, że wystarczy taka z podstawowym wyposażeniem
> (termoobieg, choć to już może nie do samego chleba i dwie grzałki).
Ten wiatrak jest wygodny. Pszy normalnym pieczeniu zmniejsza zużycie prądu,
powietsze podobno ruwnij opieka.
Pszy suszeniu (wiatraczek i pewien pszewiww) lepiej bezy się udają.

>póki, co piekłem tylko w automacie
I nie smakuje ci? fakt tszeba bardzo dokłądnie mieżyć skłądniki bo trudniej
naprawić błąd, ale to naprawdę duża oszczędność sił, czasu, mycia itp.

Unikaj elektroniki w takim użdzeniu (mimo, ze jestem informatykiem):
1. Psuje się.
2. Trudna w obsłusdze, a ma być łatwa dla ___każdego___ domownika.

http://reforma.ortografi.w.interia.pl/

8. Data: 2012-03-04 20:37:05

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał

> jestem informatykiem):

ROTFL!!!

9. Data: 2012-03-04 20:58:00

Od: John Matrix <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Mar, 21:16, "Stokrotka" <o...@g...pl> wrote:

> No widzisz jaki mądry jesteś.

> Ten wiatrak jest wygodny. Pszy normalnym pieczeniu zmniejsza zużycie prądu,
> powietsze podobno ruwnij opieka.
> Pszy suszeniu (wiatraczek i pewien pszewiww) lepiej bezy się udają.

Jasne. To wiem. W tym momencie chodzi mi głównie o chleb.

> I nie smakuje ci? fakt tszeba bardzo dokłądnie mieżyć skłądniki bo trudniej
> naprawić błąd, ale to naprawdę duża oszczędność sił, czasu, mycia itp.

Po prostu moja stara Alaska po woli zaczyna zalatywać plastikiem
podczas pieczenia i przyszedł chyba czas na zmianę i z racji zmiany
kuchenki... A maszynka do wyrabiania oczywiście zostanie, do czasu aż
silnik się rozleci, choć tutaj jej też nie za wiele brakuje :)

> Unikaj elektroniki w takim użdzeniu (mimo, ze jestem informatykiem):
> 1. Psuje się.

Faktycznie, jak nie będzie "fajnych" programów tudzież możliwości
zaprogramowania własnego (choć w to wątpię) to wezmę coś maksymalnie
mechanicznego.

10. Data: 2012-03-04 21:02:55

Od: John Matrix <1...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 4 Mar, 19:25, medea <x...@p...fm> wrote:

> [...]
> na kuchni chleboznawczynie piszą, trza więcej i dłużej i najlepiej -
> początkowo wysoka temperatura, a potem niższa, a taki mundry to żaden

Chyba nie, o ile nie można zaprogramować własnego, choć to też chyba
tylko w piekarnikach.

> IMO o wiele lepsze kryterium przy wyborze piekarnika to programy
> czyszczące typu pyroliza.

Jak będzie w standardzie to czemu. Choć obawiam się, że więcej funkcji
= większa podatność na usterki.

> Ewa

Ziemniaki
Dla amatorow kapusty