Kuchnia irlandzka

1. Data: 2000-06-12 14:39:40

Temat: Kuchnia irlandzka
Od: "ISIA" <i...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam nadzieję, że ktoś mi pomoże :-)
Prawdopodobnie niedługo wyjadę do Irlandii
i w związku z tym mam kilka pytań:
1. co dobrego można tam zjeść? - zaznaczam, że interesują mnie tylko potrawy
wegetariańskie (dobra, dobra, tylko bez głupich komentarzy ;-))
2. co ciekawego można wypić? - wiem, że Irish whisky, ale co dalej...
3. czy ktoś zna jakieś miejsca warte odwiedzenia? - nie muszą być tylko
kulinarne

I pytanie do osób mieszkających za granicą:
4. czego nie uda mi się tam kupić? - już wiem, że muszę zabrać ze sobą
wiadro żurku i garniec kiszonych ogórków - a co jeszcze?

Pozdrowienia
ISIA

1. Data: 2000-06-13 13:15:57

Temat: Re: Kuchnia irlandzka
Od: "Monika Orłowska" <m...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

ISIA napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>4. czego nie uda mi się tam kupić? - już wiem, że muszę zabrać ze sobą
>wiadro żurku i garniec kiszonych ogórków - a co jeszcze?

Cześć
1. bardzo dobre jest ciasto marchewkowe, oraz moje ulubione apple pie
(okrągłe ciasto z jabłkiem na gorąco z bitą śmietaną)
2. Irish Coffe - kawa z whisky (tylko w normalnych proporcjach), Irish
cream - coś jak likier -chyba pod nazwą Beilis (coś w ten deseń, sprawdzę i
napisze jeszce raz), Guiness'a nie polecam - to nie
jest piwo tylko staut - zupełnie inaczej smakuje - kobiety piją go z sokiem
z jerzyn jeśli się nie mylę, dla zabicia smaku.
3. Nie wiem gdzie bedziesz, jeśli w Dublinie to polecam kilka ciekawych
miejsc:
- po pierwsze ogród botaniczny (jest cudowny), wiele parków też jet
pięknych - tylko nie ten na końcu Grafton street, tam kręci się żulernia,
narkomani, złodzieje - często są napady na turystów
- sieć kawiarni Beaulis (znowu moge sie mylić co do pisowni) muszę tu dodać
że jedną z nich znajdziesz na Grafton Street (główna ulica Dublina - jak
Chmielna w Warszawie - taki ekskluzywny deptak) tu znajdziesz dobra kawę,
cherbatę, ciastka
- polecam sklepy na Grafton Street - w wakacje często są obniżki i można
kupic super ciuchy bardzo tanio
- jest też w Dublinie super dzielnica - same Puby z dobra muzyką - i tu tez
nie pamiętam nazwy tej dzielnicy ale coś jak: Temple Bar, musisz wybaczyć
nie byłam tam już trzy lata, a skleroza już rozwinieta
- muzeum narodowe, można zobaczyć wiele eksponatów kultury celtyckiej jak
również trochę wyrobów wikingów np. łódź

Może będziesz miała okazję wybrać się do Stone Grave, grobowiec starszy niż
piramidy, obok jest farma w której za pieniądze mozna pobawić się ze
zwierzętami hodowlanymi - ja drapałam po brzuchu takiego małego prosiaczka,
trzymałam w reku kurczczki, głaskałam cielaczka - cudo
Warto też pojechać nad wybrzeże (wchodnie jest łagodne, ale kamieniste,
zachodnie zaś składa się z super cudownych klifów). Na wchodnim jak jest
odpływ to wśród kamienistego dna zostają oczka wodne, a w nich mozna dojrzeć
śliczne krewetki, można tez nazbierać trochę fajnych muszelek. Widziałam też
w porcie foki.
Wogóle, nawej jak nie bedziesz podróżować wzdłóż i wszerz to sama sie
przekonasz że tam gdzie będziesz jest i tak cudownie, cudowne sa rośliny -
rosna nawet palmy, które kwitna na biało, cudowne są zwierzęta - duzo
kolorowych ptaków, a ludzie mili chociaż zauważyłam, że bardzo
nacjonalistyczni.

Więcej nie pamietam, proszę o rozgrzeszenie, Monika

czy ktos moze poradzic wegetarianinowi?
Ogorki
polubic soczewice
grzybki shii take