Kuchnia wege - gdzie przepisy w necie?

1. Data: 2000-03-09 15:21:45

Temat: Kuchnia wege - gdzie przepisy w necie?
Od: "inz. Mamon" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie... Szukalem na rozne sposoby ale nie znalazlem zbyt
wiele. Jezeli znacie link do duzego zbioru przepisow kuchni bezmiesnej
(jajka i mleko moga byc) i najlepiej po polsku to bardzo bylbym
wdzieczny...

Mamon (jeszcze nie pil bursztynowki...)

1. Data: 2000-03-09 21:34:50

Temat: Re: Kuchnia wege - gdzie przepisy w necie?
Od: "Herbatka" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Drogi inz. Mamon - wprawdzie linkow zadnych nie znam,ale za to jestem
sklonna podzielic sie moim ulubionym przepisem, ktory pod kategorie wege
podpada. Ja jestem zdeklarowanym miesozerca ale to akurat jest potrawa za
ktora przepadam.
ziemniaki pieczone z sosami (na 4 osobniki)
1,2 kg ziemniakow (najlepiej malych i nie rozsypujacych sie podczs obrobki
termicznej)
SOS ZIOLOWY
cebula, zabek czosnku, 1,5 lyzki octu winnego, 3 lyzeczki ziarnistej
musztardy, 7 lyzek oliwy z oliwek, szczypiorek, koperek, natka, sol, cukier,
pieprz
Cebule i czosnek bardzo drobno posiekaj. W miseczce trzepaczka (ta
przypominajaca druciana zarowke, nie taka klasyczna spiralna) wymieszaj
ocet, musztarde i olii - sos powinien miec kremowa konsystencje. Dodaj
cebule i czosnek, posiekane ziola i szczypiorek. Dopraw sola, pieprzem i
odrobina cukru.
SOS TATARSKI
kilka pieczarek marynowanych, dwie lyzeczki marynowanych kaparow,
kilkanascie czarnych oliwek w zalewie, ogoreczek konserwowy, 2 jajka, 3
lyzki majonezu, 150 g naturalnego jogurtu, 2 lyzeczki musztardy, sol i
pieprz, lyzka soku z cytryny, szczypiorek
Jajka ugotuj na twardo, obierz pokroj w grube kawalki. Majonez polacz z
jogurtem i musztarda, dopraw do smaku sola, pieprzem i sokiem z cytryny.
Wymieszaj z jajkami, kaparami, pokrojonymi w drobna kostke ogoreczkami,
grzybkami i oliwkami oraz posiekanym szczypiorkiem.
SOS POMIDOROWY Z CHILI
5 lyzek przecieru pomidorowego, 2 cebule, 1-2 czerwone papryczki chili lub
szczypta chili w proszku, 3 zabki czosnku, 0,5 lyzki rozmarynu, 2 lyzki
oleju, lyzka miodu, 3 lyzki soku z cytryny, sol, szczypta cynamonu
Na oleju podsmaz posiekana drobno cebule, zmiazdzony czosnek i drobno
posiekane papryczki (albo chili w proszku - ale wtedy na niezbyt duzym
ogniu, bo chili zgorzknieje). Dodaj przecier pomidorowy i reszte skladnikow.
Dus pod przykryciem na malym ogniu przez 15 minut - trzeba co jakis czas
mieszac, bo latwo sie przypala ze wzgledu na dodatek miodu.
Sosy rozlej do miseczek. Ziemniaki wyszoruj, zawin we folie aluminowa i
upiecz w piekarniku w temperaturze 200 stopni Clsjusza. Trwa to b. dlugo, w
zaleznosci od wielkosci ziemniakow od 50 minut nawet do 1,5 godziny. Mozna
ten czas wydatnie skrocic w ten sposob, ze najpierw obgotowujesz ziemniaki w
osolonej wodzie przez 10 minut a dopiero pozniej zawijasz we folie i
pieczesz - stopien miekkosci sprawdzasz widelcem - sa dobre gdy wchodzi bez
oporow.
Ziemniaczki podajesz we folii, kazdy sam sobie je obiera ze skorki i polewa
sosikiem.
Moim zdaniem to bardzo prosta ale wyrafinowana potrawa i dobrze sie nadaje
na przyjacielskie spotkania - kazdy sobie cos tam dlubie, gremialne
nabieranie sosow z miseczek itd. Sosy sa rewelacyjne - od ziolowego jestem
uzalezniona, choc po spozyciu lepiej sie nie zblizac do ludzi bo zioniesz
czosnkiem jak nie wiem co, pomidorowy jest na prawde egzotyczny w smaku a
majonezowo-jogurtowy nazwalabym inetligentna interpretacja klasycznego sosu
tatarskiego. Polecam
Herbatka

1. Data: 2000-03-10 08:23:59

Od: "inz. Mamon" <i...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Z pewnoscia wyprobuje... Ja jadlem cos takiego, ale z sosem
czosnkowym. MMmmm. A! Ukonkretniam prosbe o przepisy wege - chodzi mi
o wszelkie metody przyrzadzania soi, z wylaczeniem tofu...

Pozdrawiam,
Mamon

1. Data: 2000-03-10 12:11:56

Od: "Gandalf" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

Troche na www.polskavege.ircx.pl

1. Data: 2000-03-14 11:12:42

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 9 Mar 2000 16:21:45 +0100, "inz. Mamon" <i...@p...fm>
wrote:

> [...]
>wiele. Jezeli znacie link do duzego zbioru przepisow kuchni bezmiesnej
>(jajka i mleko moga byc) i najlepiej po polsku to bardzo bylbym
Czystego dzialu wege nie mam, ale staram się umieszczac takie przepisy
w dziale Maczne: http://www.kuchnia.3miasto.pl/maczne.htm i Warzywne
http://www.kuchnia.3miasto.pl/warzywa.htm - tam poszperaj.

Smacznego

Mariusz Marczak
Merlin

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-03-16 21:50:43

Temat: Odp: Kuchnia wege - gdzie przepisy w necie?
Od: "Jola Backiel" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiele. Jezeli znacie link do duzego zbioru przepisow kuchni bezmiesnej
> (jajka i mleko moga byc) i najlepiej po polsku to bardzo bylbym
> wdzieczny...

Wegetariańska strona kucharska Pawła Grzegorza Angermana:
http://www.t17.ds.pwr.wroc.pl/~pga/eko/vegebook.html

Przepisy lakto-wegetariańskie zebrane przez Kingę Błaszczyk-Wójcicką
(Cintamani): http://friko5.onet.pl/wa/cintaman/

Przepisy wegetariańskie i wegańskie ze strony kanału #PolskaVege
i grup dyskusyjnych pl.soc.wegetarianizm i ircx.pl.polskavege:
http://piapsat.piap.waw.pl/andrzej/przepisy.htm

--
Jola
i...@p...onet.pl - http://www.republika.pl/ilanka/