Kumoterstwo w szkolach

11. Data: 2002-12-09 17:32:52

Temat: Re: Kumoterstwo w szkolach
Od: "Agraf" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wrazenie ze bierzesz to zbytnio do siebie...
Mnie zastepstwa by sie przydaly: pracuje w dwoch szkolach a do etatu brakuje
mi godziny:-)) w ciagu 2 lat nigdy nie bylem na zadnym zastepstwie;-)
Roman.. ja nie mowie o Twojej czy jakiejs innej konkretnej placowce- opieram
sie jedynie na wiedzy zdobytej w czasie miotania sie pomiedzy szkolami,
kursami- ciekawe: prywatnie nauczyciele chetnie podejmuja taki temat..
Jednoczesnie smutne to jest- czytajac Twoje wypowiedzi odnosze wrazenie iz
jestem sam.
Pomyslnosci w dalszej pracy.
Agraf

Użytkownik "Roman Stachowiak" <a...@n...org> napisał w
wiadomości news:at2j79$22i$1@news.tpi.pl...

12. Data: 2002-12-09 17:51:44

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agraf" <a...@k...pl> napisał w wiadomości
> Mam wrazenie ze bierzesz to zbytnio do siebie...

Nie. Po prostu próbuję odnieść problem do zastanych warunków.

> Mnie zastepstwa by sie przydaly: pracuje w dwoch szkolach a do etatu
brakuje
> mi godziny:-)) w ciagu 2 lat nigdy nie bylem na zadnym zastepstwie;-)

I to może być kwestia zasadnicza.
Mamy w-fistę, który również pracuje w dwóch szkołach (w sąsiednim mieście).
W obu ma po trochę ponad pół etatu, ale z żadną nie jest związany na stałe.
Zazdrozczą mu inni w-fiści (pracujący wyłącznie w naszej szkole), bo choć
mają więcej niż on godzin, to jeszcze muszą robić wiele innych spraw - a to
dyżury, a to zajęcia pozalekcyjne, a to organizacja jakichś zawodów...
Podczas, gdy on nie ma na to czasu, bo musi zdążyć do drugiej szkoły.
Z drugiej strony on zazdrości miejscowym stabilizacji i pewności pracy. Moze
i chciałby zrobić coś więcej, ale nie ma na to czasu, bo pędzi do innej
szkoły dorobić do etatu.

> Roman.. ja nie mowie o Twojej czy jakiejs innej konkretnej placowce-
opieram

Ale bez podparcia się przykładami, dyskusja staje się jałowa. Ot, rozmowa
dla rozmowy. "Odważyliśmy się" (jak to okresliłeś) podjąć temat. I co z
tego? Ty zaczynasz od uogólnień i na nich kończysz. Ja zaczynam od
konkretnych przykładów, ale nie dajesz nam szansy by spróbować wyciągnąć
ogólniejsze wnioski.

> [...]
> kursami- ciekawe: prywatnie nauczyciele chetnie podejmuja taki temat..
> Jednoczesnie smutne to jest- czytajac Twoje wypowiedzi odnosze wrazenie iz

Niekoniecznie. Odnosisz takie wrażenie po godzinnej wymianie zdań na
usenecie? Poczekaj kilka dni. Z pewnością odezwą się inni. Jeśli po tym
czasie dojdziesz do podobnych wniosków - mówi się trudno...

RomanS

13. Data: 2002-12-09 18:26:50

Od: "agraf" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zastepstwa posluzyly jako przyklad manipulacji:-)- bo przeciez czy miec je
to dobrze czy zle jest wzgledne
Pozdro
Agraf
Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:at2lue$p6d$1@news.onet.pl...

14. Data: 2002-12-09 21:16:45

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zastepstwa posluzyly jako przyklad manipulacji:-)- bo przeciez czy miec je
> to dobrze czy zle jest wzgledne

Właśnie dlatego nie rozumiem, gdzie tu manipulacja.

15. Data: 2002-12-09 21:17:35

Od: " Barbara Potempa - Knapik" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pociesz się. Ja pracuję od czterech lat w trzech szkołach. W sumie mam 23
godziny. Do tego 7 bezpłatnych kółek (2+2+3). Nie mam prawa do płatnych
zastępstw (decyzja organu prowadzącego), więc chodzę na darmowe - bo jak
trzeba, to trzeba. Najgorzej mam z imprezami. Uczę sztuki, więc wszystkie
"części artystyczne" są na mojej głowie. Niestety 14 X wypada we wszystkich
szkołach w tym samym dniu. W dwóch szkołach idą mi na rękę z dostosowaniem
godzin i dni. W trzeciej (tej najważniejszej - przewaga godzin) o niczym nie
chcą słyszeć. Zdarza mi się, że muszę być w dwóch szkołach równocześnie.
Wtedy w jednej szkole dzieci występują nie dopilnowanie. Traci na tym mój
wizerunek.
Nie piszę tego żeby się skarżyć. Do wszystkiego można się przyzwyczaić.
Skończyłam podyplomówkę z matematyki i wiesz co? Nie mogę się zdecydować, w
której szkole osiąść na stale. Związałam się ze wszystkimi.
Co do kumoterstwa.
Gdybym była dyrektorem, a mój mąż nauczycielem (oczywiście z pełnymi
kwalifikacjami) nie wyobrażam sobie możliwości zatrudnienia kogoś innego.
Głowa do góry. Uczniowie Cię potrzebują.
BPK

16. Data: 2002-12-09 21:18:45

Od: "Jacek Stogiera" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Ja uczę w szkole, mój mąż też, moi rodzice uczyli w szkole i moja ciotka
też....
Wcale nie uważam, zeby mi było lepiej z tego powodu, wprost przeciwnie.
Jestem bowiem pod stałą presją, która nazywa się PORÓWNYWANIE z innymi
"członkami nauczycielskiego klanu". Kto nie ma nauczycielskiej rodziny, ten
chyba nigdy nie zrozumie, co to znaczy.......
Pozdrowienia dla wszystkich
Dorota ____________________________________________________
______________
Użytkownik agraf <a...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:at2n94$bo$...@n...tpi.pl...

18. Data: 2002-12-09 23:14:56

Od: "Roman Obczynski" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ktos sie odwazy podjac temat, czy moze problem szkolnictwa nie
> dotyczy...:-))
<..>
Witam!
Proponuje rozszerzenie pojęcia kumoterstwa.
Ma ono ścisły związek z korupcją...
Wstępny podział kumoterstw:
rodzinne
lokalne
i strukturalne.

Drugi podział kumoterstw:
z celem pozytywnym
z celem negatywnym (działania)

Trzeci (najczęściej spotykany):
różne ukryte interesy grupujące zainteresowanych.

W Polsce i (moim zdaniem krajach byłego RWPG),
jest nagminne zjawisko tzw. "załatwiania po znajomości".
Co b. często jest do zaobserwowania wśród pokolenia,
no...30-50 latków. Jeśli są to osoby na stanowiskach kierowniczych
(a często się to zdarza), paraliżuje to, zdroworozsądkowe działania w
instytucji.
Małe miejscowości i np szkoły (małe "zakłady pracy" są tu w kręgu
zagrożenia).
O ile kontrole nie są wnikliwe, uporczywe i rzetelne jest to plagą!
Piszę to z własnych (dość przykrych) doświadczeń.

Roman
Nie wiesz? Zobacz tu:
http://pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja

19. Data: 2002-12-10 04:39:02

Od: "Jasssiu" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do kumoterstwa.
> Gdybym była dyrektorem, a mój mąż nauczycielem (oczywiście z pełnymi
> kwalifikacjami) nie wyobrażam sobie możliwości zatrudnienia kogoś innego.

A ja nie wyobrażam sobie pracy z żoną dyrektorem w jednej szkole. Ciągłe
pomówienia, podejrzenia, domysły i inne pomysły na to jak to jest mi lepiej.
A do tego uszczypliwe uwagi o tym kto jest lepszy, kto kim rządzi itp. Brr,
aż strach pomyśleć.
Pozdrawiam Janusz

20. Data: 2002-12-10 13:07:29

Od: "Lamia" <L...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

" Barbara Potempa - Knapik" <m...@w...pl> writes:

> [...]
> godziny. Do tego 7 bezpłatnych kółek (2+2+3). Nie mam prawa do płatnych
> zastępstw (decyzja organu prowadzącego), więc chodzę na darmowe - bo jak
<...>

Ciekawa jestem , czy urzędnicy (z organu prowadzącego) pracują w czynie
społecznym ;)
Pracujesz za darmo bo chcesz, nie masz takiego obowiązku:
KN
Art. 42.

1. Czas pracy nauczyciela zatrudnionego w pełnym wymiarze zajęć nie może
przekraczać 40 godzin na tydzień.

2. W ramach czasu pracy, o którym mowa w ust. 1, oraz ustalonego
wynagrodzenia nauczyciel obowiązany jest realizować:

1) zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio
z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz, w wymiarze określonym w ust.
3 lub ustalonym na podstawie ust. 4a albo ust. 7,

2) inne czynności wynikające z zadań statutowych szkoły,

3) zajęcia i czynności związane z przygotowaniem się do zajęć,
samokształceniem i doskonaleniem zawodowym.

i jeszcze:

Art. 30.

1. Wynagrodzenie nauczycieli, z zastrzeżeniem art. 32, składa się z:

1) wynagrodzenia zasadniczego,

2) dodatków: za wysługę lat, motywacyjnego, funkcyjnego oraz za warunki
pracy,

3) wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw,

4) nagród i innych świadczeń wynikających ze stosunku pracy, z wyłączeniem
świadczeń z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i dodatków socjalnych
określonych w art. 54.

<...>

O, to już jest jednak nepotyzm

Pozdrawia
Lamia
--
// certum est, quia impassibile est //

Re: National Geographic TV - Evolution
faq grupy pl.soc.edukacja (5)
szukam kontaktu
Czy streszczenie utworu wystarczy aby go poznac?
Prosze o..