Kupilem lososia i co dalej?

1. Data: 2001-08-18 11:42:36

Temat: Kupilem lososia i co dalej?
Od: "serw" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wlasnie kupilem kilka dzwonkow lososia. Macie jakis pomysl jak je
przyzadzic.
Pozdr.
Sebastian

1. Data: 2001-08-18 16:31:02

Temat: Re: Kupilem lososia i co dalej?
Od: "Ewa" <n...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Czesc !

Wklepuje przepis wynaleziony przez Lusia (czyli mojego meza), ktory robimy
conajmniej dwa razy w miesiacu.

LOSOS W PAPILOTACH (od francuskich "papillotes")

Na kazda porcje : duzy kwadrat folii aluminiowej

W kazdy kwadrat nalezy wlozyc po kolei, ukladajac jedno na drugim :

listek (lub dwa) bobkowy (=laurowy)
duzy plaster cebuli (lub dwa male)
dzwonko lososia
spory wiorek masla
spora lyzke gestej smietany (najlepiej 30 %, ale moze byc 18%)
sol + pieprz

Z kwadratu nalezy zrobic szczelna paczuszke ("papillote") i piec paczuszki
ok. 20 min w "srednio-goracym". Jest gotowe, kiedy cebula zaczyna pachniec.

Podawac z ryzem na sypko. W podawaniu istnieja dwie techniki :

1. Wg Lusia : papilot na talerz, rozchylic brzegi i dodac ryz. (W czasie
gotowania tworzy sie w papilocie sporo pysznego sosu, ktory zjada sie "przy
pomocy" ryzu).

2. Wg mnie : ryz na talerz i na to cala zawartosc papilota. (Lubie rozgniesc
troche rybe z ryzem).

Pozdrawiam

Ewa

PS Lisci laurowych mozna nie jesc...

PS 2 (w kierunku Herbatki, Wladyslawa i calej Grupy) Czy istnieje polski
odpowiednik wyrazenia "en papillotte" ?
--
Niesz !

1. Data: 2001-08-19 18:24:58

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa <n...@p...com> wrote:
> LOSOS W PAPILOTACH (od francuskich "papillotes")
[mniam]
Zacny przepis; wykorzystam.

> PS 2 (w kierunku Herbatki, Wladyslawa i calej Grupy) Czy istnieje polski
> odpowiednik wyrazenia "en papillotte" ?
Spotkałam się wyłącznie z określeniem 'w papilotach'. Halbański ("Leksykon
sztuki kulinarnej") też podaje 'w papilotach', więc chyba tak ma być :-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://chall.ifj.edu.pl/~aneta *---* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

Spróbowałam moich ogórków :))))
Czym mozna zastapic cebule???
pierogi z wisniami - patent :)
Przepisy z kochni hiszpanskiej