Kupno zmywarki - prosba o pomoc

1. Data: 2002-12-10 13:03:28

Temat: Kupno zmywarki - prosba o pomoc
Od: "e2rd" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wlasnie koncze urzadzanie kuchni, archiwum na google'ach przegladam od kilku
tygodni, ale nie moge znalezc jednej rzeczy - musze kupic zmywarke do
zabudowy, zdecydowalem, ze bedzie to 60-ka, najprawdopodobniej uzywana
(lodowka, kuchenka i okap nadszarpnely kieszen dosc mocno a swieta za pasem
i po nowej zmywarce moze nie bedzie juz z czego myc naczyn ;) ) i w zwiazku
z tym mam prosbe - na co zwracac uwage przy kupnie zmywarki, a juz w
szczegolnosci uzywanej, co jest wazne przy jej eksploatacji, czy np
weze/mocowanie/uszczelnienia/wyciszenie/przygotowani
e do zabudowy itp itd sa
istotne, czy moze wykonczenie wnetrza, pomijam tu zdanie nt firm, bo tu
sprawa wyglada pewnie podobnie jak w przypadku reszty sprzetu agd.

Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam

e2rd
Darek K.

1. Data: 2002-12-10 13:44:11

Temat: Re: Kupno zmywarki - prosba o pomoc
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "e2rd" <e...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> istotne, czy moze wykonczenie wnetrza, pomijam tu zdanie nt firm, bo tu
> sprawa wyglada pewnie podobnie jak w przypadku reszty sprzetu agd.

Różne firmy mają różne wyciszenie, a właściwie to większość nie ma
wyciszenia. Firma więc jest istotna. Polecam bosha, ale mojego nie
sprzedaję. ;-)
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-12-10 16:46:10

Od: "KaRoLa" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja mam simensa i jestem zadowolona, nie pracuje jakos specjalnie glosno.
Praktycznie niewiele slychac jak sie siedzi w salonie, a kuchnie mamy na
niego otwarta.

Pozdrawiam
K.

1. Data: 2002-12-10 17:13:54

Od: "bruxa" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

- na co zwracac uwage przy kupnie zmywarki, a juz w
> szczegolnosci uzywanej, co jest wazne przy jej eksploatacji,
> Darek K.

ja mam Amike 45cm szerokosci
jestem z niej zadowolona, jest dosyc dobrze wyciszona
gdybym dzisiaj miala kupowac zmywarke
sprawdzilabym czy ma funcje polowy "wsadu"- u mnie by sie przydalo

pozdrawiam bruxa

1. Data: 2002-12-10 17:28:40

Od: Nessie <n...@s...hotpop.com> szukaj wiadomości tego autora

e2rd wrote:
> [...]
> tygodni, ale nie moge znalezc jednej rzeczy - musze kupic zmywarke do
> zabudowy, zdecydowalem, ze bedzie to 60-ka, najprawdopodobniej uzywana

A wiesz już, ile chcesz wydać na tę zmywarkę? Czasem warto się rozejrzeć
po hurtowniach typu Szron, Euro, itd. -- starsze modele (a takie
kupowałbyś używane) bywają wyprzedawane taniej.

Tak właśnie nabyłam półtora roku temu 60-kę Zanussi. Nie mam zastrzeżeń,
pracuje cicho, nie rysuje naczyń, ma funkcję płukania przed myciem
(zmywa resztki jedzenia, potem wystarczy spłukać filtr i już, nie trzeba
się też martwić, że coś pozasycha i się nie domyje). Na trzy dorosłe
osoby -- musi chodzić codziennie. Myje gary, sztućce, plastikowe
drobiazgi, talerze arcorocowe, itd. Mycie można przerwać i dorzucić
jakąś zapomnianą łyżkę już w trakcie. :)

> z tym mam prosbe - na co zwracac uwage przy kupnie zmywarki, a juz w
> szczegolnosci uzywanej

Przychodzi mi do głowy tylko to, czy jest jeszcze na gwarancji, zapytać,
czy sprzęt aby nie był kiedyś w naprawie (w karcie gwarancyjnej to
powinno widnieć) itd.

Aha, uszczelka w drzwiach jest b. ważna.

Pozdrawiam,
Aga

1. Data: 2002-12-10 17:31:32

Od: "anilec mik" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

e2rd <e...@k...net.pl> napisał(a):

> [...]
> (lodowka, kuchenka i okap nadszarpnely kieszen dosc mocno a swieta za pasem
> i po nowej zmywarce moze nie bedzie juz z czego myc naczyn ;) )
Ważne aby była duża wiadomo że będzie potrzebna bardziej przy dużej ilości
garów.Ale też przydaje się Funkcja 1/2 wsadu.Ja mam Candy od 3. lat i jestem
b zadowolona.CHodzi cicho.

1. Data: 2002-12-10 17:47:22

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

e2rd wrote:

> wlasnie koncze urzadzanie kuchni, archiwum na google'ach przegladam od kilku
> tygodni, ale nie moge znalezc jednej rzeczy - musze kupic zmywarke do
> zabudowy, zdecydowalem, ze bedzie to 60-ka, najprawdopodobniej uzywana
(...)

Skoro wiesz, jaką pojemność ma mieć zmywarka, to połowa problemu z
głowy. Reszta parametrów, na które ja przynajmniej zwracam uwagę, to:
czy ma zawór zwrotny w wężu (odcinający dopływ wody w razie awarii -
zapobiega zalaniu), jak wiele i jakich ma programów, jak dużo zużywa
wody i prądu... chyba o niczym nie zapomniałem. Możęsz też po prostu
zajrzeć do wnętrza i spróbować wyobrazić sobie, czy wszystkie naczynia,
które zamierzasz w niej zmywać podczas jednego cyklu, się zmieszczą i w
jaki sposób się zmieszczą; czy łatwy jest dostęp do filtrów, do
pojemnika z solą itp. Metkę, tzn. nazwę producenta, zawsze traktuję jako
sprawę trzeciorzędną, wychodząc z założenia, że nie muszę płacić "za
firmę", ponieważ sprzęt AGD każdego producenta jest obecnie mniej więcej
tej samej jakości i wytrzymałości.

Z poważaniem
PZ

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

1. Data: 2002-12-10 20:09:58

Od: "anya" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik e2rd <e...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> Witam,
> wlasnie koncze urzadzanie kuchni, archiwum na google'ach przegladam od
kilku
> tygodni, ale nie moge znalezc jednej rzeczy - musze kupic zmywarke do

witaj Edziu:-)) mam 2 zmywarki - whirpool i zanussi..i jakos wydaje mi sie,
ze bardziej zadowolona jestem z tej pierwszej:-)

anya

1. Data: 2002-12-11 06:32:30

Od: "e2rd" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"anya" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> witaj Edziu:-)) mam 2 zmywarki - whirpool i zanussi..i jakos wydaje mi
sie,
> ze bardziej zadowolona jestem z tej pierwszej:-)

Czesc anya, wszelki duch :))

Bardzo dziekuje wszystkim za pomoc i mam jeszcze jedno pytanie - jak wyglada
mozliwosc ustawienia zmywarki do zabudowy z boku mebli jako ostatnia ich
czesc - kuchnia cokolwiek juz gotowa i przemebel wszystkiego sie nie uda,
miejsce na zmywarke jest obok zlewozmywaka - czy mozna do takowej zmywarki
przymocowac blat o jej szerokosci (nie mocowany praktycznie do niczego
innego) oraz czy mozna dokrecic do niej z boku plyte w kolorze mebli? Bedzie
stac przy drzwiach wejsciowych a przy 60cm zmywarce zostanie zaledwie 5cm do
oscieznicy, wiec nie da sie tam niczego juz wpakowac.

Jeszcze raz dzieki za pomoc i pozdrawiam
e2rd
Darek K.

1. Data: 2002-12-11 11:43:51

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

e2rd wrote:

> [...]
> stac przy drzwiach wejsciowych a przy 60cm zmywarce zostanie zaledwie 5cm do
> oscieznicy, wiec nie da sie tam niczego juz wpakowac.

Słuchaj, skoro zmywarka ma być ostatnią z brzegu, to może warto by było
zastanowić się nad kupnem nie takiej do zabudowy, ale "zwykłej",
wolnostojącej? Przemawia za tym cena (o ile się orientuję, sprzęt "do
zabudowy" jest droższy; może wteedy mógłbyś kupić "nówkę"?). Bo u mnie w
kuchni to jest urządzone tak (kurczę, najlepiej byłoby narysować), że
cały blat mieści się na jednej ścianie. Ze zwykłej zmywarki zdjąłem górę
i na tej górze bez problemu położyłem blat kuchenny. Prawym bokiem
(patrząc od przodu) przylega niemal idealnie do drugiej ściany (jest
ustawiona w rogu), a z jej lewej jest szafka ze zlewem. W sumie widać
tylko jej drzwi - na upartego i je mógłbym rozmontować i pokryć
wykładziną, ale nie widzę sensu, bo i tak wygląda estetycznie. No i
łatwiej utrzymać czystość - nic się nie wypacza od wilgoci / pary.

Z poważaniem
PZ

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem