Kurczak + piekarnik gazowo elektryczny? jak najlepiej?

1. Data: 2004-09-18 18:25:58

Temat: Kurczak + piekarnik gazowo elektryczny? jak najlepiej?
Od: "Przemek Z" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam (juz 2 raz) :))) Wszystkie Panie kucharki i Panow kucharzy (podobno
lepsi:P ) pozdrawiam na wstepie.

Tesciowa przyszla lub niedoszla :) to juz jak kto woli zlamala reke i
zapakowali ja w gips (qrka akurat prawa). No i ta przemila kobiecina martwi
sie o niedzielny obiad:) Co ja amator (aczkolwiek kochajacy i przemile panie
jak widac i dobra kuchnie w ktorej gotowac gotowy) moge poczac z tym
kurczaczkiem przemilym? Jesli ktos sie nudzi lub ma ochote podpowiedziec to
bardzo bym prosil. Z kurczaka rosol a pozniej z nim co? a moze cos osobno?
jakis specjal? dodatki wskazane jak najbardziej tylko wg fantazji i
doswiadczenia odpowiadajacych. Za wszelkie rady dziekuje:)

Pozdrawiam i dziekuje :)

Przemek ( to ten amator wyzej wymieniony)

1. Data: 2004-09-18 18:36:57

Od: "janusz" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> Tesciowa przyszla lub niedoszla :) to juz jak kto woli zlamala reke i
> zapakowali ja w gips (qrka akurat prawa). No i ta przemila kobiecina
martwi
> sie o niedzielny obiad:)
Niech się nie martwi, tylko zapierdziela lewą.
Lub pokaże Ci w ramach warsztatów przedmałżeńskich, jak będzie Tobą
pomiatała jak już zostaniesz odłowiony
janusz

1. Data: 2004-09-18 18:41:24

Od: "Przemek Z" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Niech się nie martwi, tylko zapierdziela lewą.
> Lub pokaże Ci w ramach warsztatów przedmałżeńskich, jak będzie Tobą
> pomiatała jak już zostaniesz odłowiony
> janusz

O !! a Pan co?:) nie w "sosie"?:) To sie nazywa pomoc ?:))) Pan skad ? to na
wakacje nie pojade nigdy:))) Jak mowia : nie wszystko zloto co sie swieci:)
Dla mnie przyszla lub niedoszla bardzo mila... wiec swa pomoc zaoferowac
chcialem. To blad?:)

Z przykroscia pozdrawiam

Przemek (wciaz chcacy zaoferowac pomoc) :)

1. Data: 2004-09-18 18:46:38

Od: "janusz" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dla mnie przyszla lub niedoszla bardzo mila... wiec swa pomoc zaoferowac
> chcialem. To blad?:)
Nie błąd tylko nadgorliwość, a to gorsze od faszyzmu!
janusz

1. Data: 2004-09-18 18:50:08

Od: "Margola Sularczyk" <margola@won_spamie.ruczaj.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> O !! a Pan co?:) nie w "sosie"?:)

Cicho, cicho, panu żona nie chce gotować,a on biedny nie ma co zrobić z
jajkami.

A kurczaka w brytfannę, obłożyć grzybami (jak masz, tylko nie pieczarkami,
jeśli możliwe....), jabłkami, posypać tymiankiem, solą i pieprzem, podlać
trochę wodą pod spód i wsadzić do pieca. Jak skórka podsycha - wyjmować i
polewać łyżką sosem, ktory się wytwarza w brytfannie. Jak się uda nie
przesuszyć skórki, panie będą zachwycone :)

A inny świetny sposób to tzw. kurczak na butelce albo na słoiku - nacierasz
go olejem, przyprawiasz, po czym nasadzasz go gołym tyłkiem na butelkę (z
frugo, tą dużą) albo wąski słoik, wypełnione do połowy wodą (ja wypełniam
piwem... mniam)

Zawsze jest wilgotny, dopieczony z zewnątrz, poezja...

Nie zapomniej go postawić na czymś, na co będzie spływała woda i tłuszcz.

Margola

1. Data: 2004-09-18 18:52:26

Temat: Re: Kurczak... TROLL - UPRASZA SIE NIE KARMIC!
Od: "eM eL" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek Z <z...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> chcialem. To blad?:)
>

> Z przykroscia pozdrawiam
>
> Przemek (wciaz chcacy zaoferowac pomoc) :)

Nie karm tego trolla - "janusz" to miejscowy bezmozgi fiutek o mentalnosci
dziesieciolatka - prawi kazda grupa internetowa ma takiego smondaka, choc
ten jest wyjatkowo upierdliwy...

1. Data: 2004-09-18 18:58:35

Od: "Przemek Z" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dziesieciolatka - prawi kazda grupa internetowa ma takiego smondaka, choc

EEEEEEEE zeby ja sie przejmowac?:))) Jak widac Panie bardziej mile:))) eM eL
dorzuc jakis pomysl co z tym kurczaczkiem:)))

P (zawsze usmiechniety)

1. Data: 2004-09-18 19:20:43

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[bez tego)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

>Co ja amator (aczkolwiek kochajacy i przemile panie
> jak widac i dobra kuchnie w ktorej gotowac gotowy) moge poczac z tym
> kurczaczkiem przemilym?

Olej rosół:-)) Kurczaka potnij na kawalki - chyba ze pojdziesz na latwizje i
pomkniesz do sklepu po np odpowiednią ilość udek:-) Kurczaka/udka umyć,
osuszyc, skropic sokiem z cytryny i natrzec sola z przyprawami - ja uzywam
soli ziolowej lub czosnkowej. Nastepnie polozyc na talerzu, okryc folia i do
lodówki do jutra. Rano do brytfanki wlac troszke oleju i wkroic tam 2
cebule, wcisnac ze 2 zabki czosnku,. W tym czasie - kurczaka na patelni
obsmazyc na zloty kolor i tak przygotowanego wpakowac do brytfanki. dosypac
przypraw - kminek + ja uzywam gotowa przyprawe do kurczaka firmy Prymat.
Podlac odrobiną wody i dusic na malym ogniu ok 50 min az miesko bedzie
mieciutkie:-) Wariacja na temat jest jeszcze taka, ze mozna w polowie
duszenia wrzucic tam odrobine odsączonej i posiekanej kapusty kiszonej.
[odrobina to jakies 20-30 dkg:-)]. Probowalam obu wersji - mi bardziej
podchodzi wersja bez kapusty :-)

Do tego ziemniaki - gotujesz je do opcji "pól twarde" odcedzasz, studzisz i
tniesz w talarki. Wrzucasz na tluszcz z dodatkiem 2-3 zabkow czosnku i
smazysz na duzym ogniu okolo kwadransa. I znowu dwa warianty - posypujesz
zsiekana zieloną pietruszka i na tym konczysz dzielo lub na drugiej
patelence smazysz pieczarki z cebulka lub szczypiorem [30 dkg pieczarek,
umyc, w plasterki, wrzucic na tluszcz i smazyc jakies 5 min na duzym ogniu]
potem przelozyc do ziemniakow i razem jeszcze smazyc ok 5 min.

dwie uwagi:-)

1. nie nalezy bac sie tego czosnku w tym wszystkim - nie jest wyczuwalny -
moj tesc nie znosi czosnq ale potrawy bardzo chwalil:-)
2. wbrew pozorom nie jest to czasochlonne - kurczak - faza wstepna jakies 10
min, obsmazanie tez ok kwadrana a pozniej robi sie sam w brytfance.
Przygotowanie ziemniakow wg powyzszych przepisów - to juz po ugotowaniu
jakies 20 min. Idzie przezyc:-))

HaNkA

1. Data: 2004-09-18 19:29:01

Od: "janusz" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek Z" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co ja amator (aczkolwiek kochajacy i przemile panie
> jak widac i dobra kuchnie w ktorej gotowac gotowy) moge poczac z tym
> kurczaczkiem przemilym?
Poczekać jak narzeczona weźmie się sama do roboty!
NIE DAJ SIĘ OSIODŁAĆ TEŚCIOWEJ, KTÓRA WSADZI CI NA GARBA SWOJĄ POCIECHĘ!
janusz

1. Data: 2004-09-18 19:34:47

Temat: Re: Kurczak... (p)
Od: "eM eL" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek Z <z...@w...pl> napisał(a):
> EEEEEEEE zeby ja sie przejmowac?:))) Jak widac Panie bardziej mile:)))
> eM eL dorzuc jakis pomysl co z tym kurczaczkiem:)))

Jak sie upierasz na rosol to moze pilaf..?

Ugotuj normalny rosol z kurczaka (mozna dodac odrobine wolu - bedzie
lepszy.) Zuzyj polowe rosolu jako rosol z dodatkami (kluski,
pietruszka...albo ziemniaki, albo pilimienie, tortellini z paczki, etc.) na
pierwsze danie, a z drugiej polowy - oraz z kurczaka - zrob pilaf.

2 duze cebule pokroj w drobna kostke i obsmaz na masle az beda szkliste -
powoli, zby sie nie przypalily.
Kurczak - obierz mieso z kosci - BARDZO DOKLADNIE BO PRZYSZLA TESCIOWA MOZE
SIE UDLAWIC :-)))
i pociapaj mieso na male kawalki (ale niezbyt male...)
2 duze zabki czosnku drobo posiekaj albo przepusc przez praske
3 duze pomidory obierz ze skorki, wyjmij nasiennki i pociapaj na drobne
kawalki. Aby zdjac skorke, natnij pomidory nozem na krzyz w paru miejscach
i wrzuc do gotujacej sie wody na 15-30 sekund.

W ognioodpornym naczyniu z przykrywka (np. w glebokiej formie do pieczenia)
zmieszac 1 szklanke surowego ryzu, 1/2 szklanki soczewicy (albo 1 1/2
szklanki ryzu jesli brak soczewicy) i mieso kurczaka ze smazona cebula,
czosnkiem i pomidorami, doprawic (nieco, bo roslo byl solony) sola i grubo
mielonym czarnym pieprzem, duza lyzka suchego tymianku i duza szczypta
czerwonej papryki.. Podlac rosolem aby bylo mokre. Mozna dodac pokrojona
marchewke z rosolu. Wymieszac. Przykryc. Wstawic do goracego piekarnika.
Co jakis czas zamieszac i podlac rosolkiem jak zbyt suche. A jak zabraknie
rosolku to podlewac woda. Piec ok 90 minut (zalezy od ryzu...) az bedzie
miekkie. Ja zwykle pieke polowe czasu przykryte a polowe czasu odkryte w
nieco zimniejszym piekarniku.

Podawac posypane utartym parmezanem i udekorowane ladnie galazkami zielonej
pietruszki.

--
><eM eL><Washington, D.C.><
><Power corrupts. Horsepower corrupts absolutely.><

Tłuszcz
przepis na zamę potrzebuje
przepis na cebularz
białka