Re: Kurczak z rozna

Data: 2000-10-06 02:05:51
Temat: Re: Kurczak z rozna
Od: "afc" <f...@p...net>

"Danka" <j...@z...nl> wrote in message
news:39dcd9cd$0$82391@news2.zeelandnet.nl...
> Mam male pytanko o kurczaczka z rozna.
> Czy moze mi ktos podpowiedziec, jak go najlepiej przyprawic? Czy
nasmarowac
> olejem przed "roznowaniem"? Jak dlugo mniej - wiecej jak dlugo musi tak
sie
> obracac? Nigdy czegos takiego nie robilam, a lezy mi taki ladniutki
> kurczaczek w zamrazalniku i chce go wreszcie w niedziele zrobic. Moze byc
> ciekawy eksperyment biorac pod uwage, ze nie uzywalam jeszcze nigdy rozna
> moim piekarniku ;). Zobaczymy co z tego wyjdzie.
> Bede wdzieczna za rady i podpowiedzi.
> [...]
Mam elektryczne rozno ktore uzywam dosyc czesto. Nie robilem na nim nigdy
mrozonego kurczaka, zawsze swieze. Nacieram go mieszanina soli, pieprzu,
papryki, pieprzu kajenskiego i roznych ziol. Nacieram go w srodku i z
wierzchu.Czas pieczenia ok 1 godz. 15 minut na ptaka sredniej wielkosci
3.5- 4.5 funta, czyli w zaokragleniu ok 1.5- 2 kg ) . Nie trzeba go
nacierac oliwa bo i tak bedzie tlusty od topiacego sie wlasnego tluszczu.
Ptaka przed nadzianiem na rozno trzeba dobrze i scislo zwiazac zeby mu sie
nic nie majtalo. Najlepiej go ladnie osznurowac. Nie wiem jakie Ty masz to
rozno, moje ma elektryczny grzejnik a ptak sie kreci nadzieny na dwa
szpikulce. Nie trzeba nic przy nim robic, bo zrodlo ciepla nie ma regulacji
a caly witz polega na tym, ze ptaszek caly czas jest blisko grzejnika ale
caly czas inna czescia ciala. Trudno wiec o to zeby sie cos przypalilo.
F.