Re: Kurczak z rozna

From: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Kurczak z rozna
Date: Thu, 12 Oct 2000 19:00:11 +0200

Danka wrote:

> Dzieki za rade, ale 1* nie mam prodizu, 2* zrobilam w niedziele kurczaczka
> na roznie w piekarniku i wyszedl po prostu boski! Zostalo tylko kilka
> kostek.
Moze nastepnym razem sprobujesz kurczaka z rozna tez z piekarnika, na
ruszcie?
Po rozmrozeniu trzeba posolic, posypac pieprzem i zostawic co najmniej
na
godzine. Potem do srodka wloz lisc laurowy, pare galazek lub szczypte
tymianku, wycisnij sok z polowki cytryny, wycisnieta skorke tez wloz
do srodka. Natrzyj piers kurczaka maslem i do piekarnika, ma ruszt. Pod
kurczaka trzeba podlozyc naczynie, do ktorego bedzie splywal sos (ja
uzywam
plaskiej brytfanny z metalowym 'rusztowaniem').
Temperatura - okolo 200 stopni, w czasie pieczenia kilka razy trzeba
skropic sokiem z drugiej polowki cytryny.
Po upieczeniu, kiedy skorka zrobi sie cienka, jak bibulka,
sos ze srodka kurczaka polaczyc z tym zebranym w czasie pieczenia,
dodac pare lyzek rosolu albo wody i gotowac, zeskrobujac z dna naczynia
przyklejone kawalki, az calosc troche zgestnieje, po przecedzeniu bedzie
sos.

BK