Kurczak z rozna

1. Data: 2000-10-05 19:43:09

Temat: Kurczak z rozna
Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Mam male pytanko o kurczaczka z rozna.
Czy moze mi ktos podpowiedziec, jak go najlepiej przyprawic? Czy nasmarowac
olejem przed "roznowaniem"? Jak dlugo mniej - wiecej jak dlugo musi tak sie
obracac? Nigdy czegos takiego nie robilam, a lezy mi taki ladniutki
kurczaczek w zamrazalniku i chce go wreszcie w niedziele zrobic. Moze byc to
ciekawy eksperyment biorac pod uwage, ze nie uzywalam jeszcze nigdy rozna w
moim piekarniku ;). Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Bede wdzieczna za rady i podpowiedzi.
Pozdrawiam,
Danka

1. Data: 2000-10-06 02:05:51

Temat: Re: Kurczak z rozna
Od: "afc" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Danka" <j...@z...nl> wrote in message
> [...]
> ciekawy eksperyment biorac pod uwage, ze nie uzywalam jeszcze nigdy rozna
> moim piekarniku ;). Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Mam elektryczne rozno ktore uzywam dosyc czesto. Nie robilem na nim nigdy
mrozonego kurczaka, zawsze swieze. Nacieram go mieszanina soli, pieprzu,
papryki, pieprzu kajenskiego i roznych ziol. Nacieram go w srodku i z
wierzchu.Czas pieczenia ok 1 godz. 15 minut na ptaka sredniej wielkosci
3.5- 4.5 funta, czyli w zaokragleniu ok 1.5- 2 kg ) . Nie trzeba go
nacierac oliwa bo i tak bedzie tlusty od topiacego sie wlasnego tluszczu.
Ptaka przed nadzianiem na rozno trzeba dobrze i scislo zwiazac zeby mu sie
nic nie majtalo. Najlepiej go ladnie osznurowac. Nie wiem jakie Ty masz to
rozno, moje ma elektryczny grzejnik a ptak sie kreci nadzieny na dwa
szpikulce. Nie trzeba nic przy nim robic, bo zrodlo ciepla nie ma regulacji
a caly witz polega na tym, ze ptaszek caly czas jest blisko grzejnika ale
caly czas inna czescia ciala. Trudno wiec o to zeby sie cos przypalilo.
F.

1. Data: 2000-10-06 05:50:13

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja mama w trakcie roznowania polewa kurczaczka od czasu do czasu odrobina
oleju. On i tak skapuje, a skorka tak fajnie sie brazowi i jest chrupiaca. I
nie jestem pewna, ale chyba troszke dluzej w tym elektrycznym roznie piecze.
Hmm to zapewne zalezy od piekarnika i mysle, ze w instrukcji obslugi
powinnas miec podane orientacyjne czasy roznowania... No i do kurczaczka
oczywiscie duuuzo majeranku. A najlepsze to kurczaczki byly zawsze, jak mama
do srodka napchala pokrojonej cebuli, kawalki kwaskowych jablek no i
oczywisice majeranek:)). Mniam... ale bym sobie takiego zjadla.....
Pozdrawiam i zycze smacznego
Magda

1. Data: 2000-10-06 18:44:27

Od: "afc" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Gierlotka wrote in message <8rjov4$gbq$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>do srodka napchala pokrojonej cebuli, kawalki kwaskowych jablek no i
>oczywisice majeranek:)). Mniam... ale bym sobie takiego zjadla.....

Nic nie napychaj jak robisz kurczaka z rozna, bo jak Ci wyleci to co
napchalas bedzie klopot !
F.

1. Data: 2000-10-06 20:31:14

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Wlasnie o taka chrupiaca skorke mi chodzi! Dzieki za fajne pomysly ( cebulka
i jablka do srodka ). Juz mi slinka leci!
Pozrd.,
Danka

"Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> schreef in
bericht news:8rjov4$gbq$1@news.tpi.pl...

1. Data: 2000-10-09 08:00:00

Od: "Magdalena Gierlotka" <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wlasnie o taka chrupiaca skorke mi chodzi! Dzieki za fajne pomysly
cebulka
> i jablka do srodka ). Juz mi slinka leci!

Kurcze, mi tez:))) ja mam niestety tylko rozno w microfali i ono tak dosc
slabo grzeje...
Pamietaj tylko, ze musisz to dobrze obwiazac, bo rzeczywiscie powylatuje...
ale to chyba oczywiste:))
Pozdrawiam
Magda

1. Data: 2000-10-12 11:08:29

Od: "mMm" <m...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kurczaka z rożna przygotowuje w .... prodizu!
Obojetnie, czy swiezy, czy zamrozony na kosc.
Nacieram obficie ziolami prowansalskimi.
Nastepnie dodaje soli i innych przypraw, ktore mam pod reka, a ktore nie
beda sie gryzly z ziolami.
Wkladam do prodiza, dodaje nieco tluszczu, przykrywam i od momentu
podlaczenia pradu trzymam go 40-45min.
Sprobuj, miesko az samo odchodzi od kosci!
Michal

1. Data: 2000-10-12 12:03:27

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za rade, ale 1* nie mam prodizu, 2* zrobilam w niedziele kurczaczka
na roznie w piekarniku i wyszedl po prostu boski! Zostalo tylko kilka
kostek.
Dzieki wszystkim za rady i porady.
Pozdr.,
Danka

1. Data: 2000-10-12 17:00:11

Od: Bogusław Kempny <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Danka wrote:

> Dzieki za rade, ale 1* nie mam prodizu, 2* zrobilam w niedziele kurczaczka
> na roznie w piekarniku i wyszedl po prostu boski! Zostalo tylko kilka
> kostek.
Moze nastepnym razem sprobujesz kurczaka z rozna tez z piekarnika, na
ruszcie?
Po rozmrozeniu trzeba posolic, posypac pieprzem i zostawic co najmniej
na
godzine. Potem do srodka wloz lisc laurowy, pare galazek lub szczypte
tymianku, wycisnij sok z polowki cytryny, wycisnieta skorke tez wloz
do srodka. Natrzyj piers kurczaka maslem i do piekarnika, ma ruszt. Pod
kurczaka trzeba podlozyc naczynie, do ktorego bedzie splywal sos (ja
uzywam
plaskiej brytfanny z metalowym 'rusztowaniem').
Temperatura - okolo 200 stopni, w czasie pieczenia kilka razy trzeba
skropic sokiem z drugiej polowki cytryny.
Po upieczeniu, kiedy skorka zrobi sie cienka, jak bibulka,
sos ze srodka kurczaka polaczyc z tym zebranym w czasie pieczenia,
dodac pare lyzek rosolu albo wody i gotowac, zeskrobujac z dna naczynia
przyklejone kawalki, az calosc troche zgestnieje, po przecedzeniu bedzie
sos.

BK

1. Data: 2000-10-12 18:00:11

Od: "Danka" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

Brzmi calkiem niezle.....Tyle, ze mnie chyba zle zrozumiales. Piszac
"kurczak z rozna w piekarniku" mialam na mysli takiego wlasnie na ruszcie,
obracanego tak powabnie.
Nastepnym razem sprobuje Twojego przepisu.
Dzieki, pozdr.,
Danka

"Bogusław Kempny" <k...@s...com.pl> schreef in bericht

> [...]
> dodac pare lyzek rosolu albo wody i gotowac, zeskrobujac z dna naczynia
> przyklejone kawalki, az calosc troche zgestnieje, po przecedzeniu bedzie

langoshe
Re: Polityka OD KUCHNI
jabluszka, jabluszka
co z soczewicy?