Re: Kwas moczowy

From: "Sowa" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Kwas moczowy
Date: Mon, 13 Jun 2005 09:20:35 +0200

Użytkownik "Leszek Serdyński" <l...@o...org> napisał w wiadomości
news:d8idta$8hg$1@news.dialog.net.pl...

> [...]

> To jest bajka, to co piszesz.
>
> http://www.resmedica.pl/zdart2015.html
>
> "Wspólnym mianownikiem wszystkich postaci dny jest tzw. hiperurykemia,
> czyli
> podwyższony poziom kwasu moczowego w surowicy. Jest to warunek konieczny
> do
> wystąpienia jakiejkolwiek postaci dny moczanowej. Nie zawsze natomiast
> podwyższony poziom kwasu moczowego prowadzi do wystąpienia dny. Tylko
> niewielka część pacjentów z hiperurykemią choruje na dnę. Należy zatem
> rozróżnić pojęcia: podwyższony kwas moczowy i dna moczanowa."

Przeczytaj jeszcze raz to co napisałam, bo wcale nie napisałam, że on tę
chorobę ma i to co zacytowałeś tylko potwierdza moje słowa.
Podwyższony poziom kwasu moczowego, jest jednym z objawów DNY, co nie
znaczy, ze on ja ma, on ja _może_ mieć ale nie musi.
Nawet jeśli jej nie ma ( a mam nadzieję że nie ma), to podwyższony poziom
kwasu moczowego, powoduje odkładanie się kryształów soli kwasu w stawach -
kwas moczowy ma to do siebie, że się krystalizuje jako sole kwasu _bez _
względu_ czy się ma, czy sie nie ma DNY.

Neox nie powinien lekceważyć wyników i zasięgać rady u laika jakim jesteś
Ty czy ja, tylko iść do lekarza, który ma wiedzę żeby te wyniki zdefiniować
i ew. zlecić inne badania które pomogą ustalić co się dzieje o ile coś się
dzieje.

Na pewno nie należy ich lekceważyć, jak to proponujesz.

> Dalszy ciąg Twojej bajki.

Naprawdę zadziwia mnie Twoja radosna ignorancja i lekceważenie sobie tego,
ze być może komuś robisz swoim wypisywaniem krzywdę.
Nie jesteś lekarzem, nie jesteś w stanie postawić diagnozy, to przynajmniej
mu nie przeszkadzaj żeby poszedł do kogoś kompetentnego.

> mięsa,
> Dalej w
> http://www.resmedica.pl/zdart2015.html
> "Chorzy z dną moczanową nie wymagają ścisłego przestrzegania diety (dieta
> niskopurynowa pozwala na obniżenie stężenia kwasu moczowego we krwi tylko
> 1mg/dl), ponieważ farmakoterapia jest skuteczną metodą obniżania kwasu
> moczowego we krwi."
> Dalej lejesz wodę, czyli opowiadasz bajki.

Coś sie przyczepił do tej DNY jak tonący do brzytwy - to, że zła dieta może
wywoływać podwyższony poziom kwasu moczowego we krwi, ma się nijak do
obniżania dietą zawyżonego poziomu kwasu moczowego we krwi wywołanego DNĄ.
Nie rozumiesz różnicy a bierzesz się za radosne diagnozowanie przez Usenet?

W dodatku sam sobie nogę podstawiasz - bo jak widać, Jeśli jest to wczesny
objaw DNY, a tego nie da się wykluczyć przez usenet, to jemu potrzebne są
leki a nie poklepywanie po ramieniu przez wujkadobrarada..

> Jednak Sowo, to Ty beztrosko piszesz bajki.

Jeśli ktoś tu pisze bajdury, to na pewno nie ja, bo to nie ja postawiłam
radosną diagnozę pt : ignoruj złe wyniki. Ja mu proponuję iść do lekarza.

--
Edyta Czyż
Kłamie ten, co zna słowa, a nut nie pamięta. Leśmian