Re: Kwaśne wino

From: "wujot" <w...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Kwaśne wino
Date: 2 Dec 2007 11:31:18 +0100

> Niezastąpione porady znajdziesz w:
> Jan Cieślak, Domowy wyrób win, Oficyna wydawnicza WATRA. str.92
> cyt.:
> "Odkwaszanie wina
> winogron a nie z moszczu i zbyt późno zlałeś.
> Mozliwe jest też, że butla była niezbyt czysta, swoją drogą czy
> próbowałeś go przelać parę razy.
> pozdr. Jerzy

Dziękuję za te informacje. Muszę je przetrawić na spokojnie. teraz tylko
powiem, że wino robiłem z moszczu, ale z kwaśnych winogron, bo u mnie lato i
jesień (zwłaszcza jesień) nie były zbyt słoneczne, a raczej deszczowe i
pochmurne. Być może to i te wszystkie czynniki złożyły się na końcowy smak.
Ktoś wyżej sugerował, że robilem wino na drożdżach piekarskim. Otóż nie użyłem
do fermentacji drożdży Malaga. Faktem jest, że dopiero po paru dniach
przebywania samego moszczu w gąsiorze, kiedy liczyłem na rozpoczęcie naturalnej
fermentacji. Ponieważ ta się nie zaczxęła, to zatrudniłem drożdże.
Wracając do samej kwasowości to chyba zastosuję kredę do związania kwasów.
Pozdrawiam wszystkich Winiarzy i winiarzy
Wł. Jagielski