Re: Kwiaty,uczulenie,tlen itd

From: Jarosław K. Grzyb <j...@t...info>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Kwiaty,uczulenie,tlen itd
Date: Sun, 10 Oct 2010 11:45:11 +0200

Dnia 09-10-2010 o 18:38:41 Palik <p...@t...pl> napisał(a):

> W pracy jeden taki wciąż się biesi: "kwiaty ludzie curwa mają w
> pokojach,tlen zabierają i potem choroby same!".. Czytam w necie, że jest
> odwrotnie, ale czekam na fachowe opinie. Może są jakieś które zabierają
> tlen? Kiedyś czytałem, że w tym pokoju gdzie się śpi nie należy
> umieszczać kwiatów. Coś żle przeczytałem? A jeśli to prawda to dlaczego
> jeśli wytwarzają tlen? A co z alergiami? Moja mama twierdziła, że jest
> potwornie uczulona na "chińska róże " i pilnowała aby nie przebywać
> bliko niej bo chorowała od razu...
> [...]

W nocy przeważają cykle biochemiczne które produkują CO2, ale nie są to
jakieś wielkie ilości. Z alergenami jest oczywiście tak, ze jest to
substancja która potrafi uczulić a więc w przypadku braku uczulenia nie
mają one większego znaczenia. Pewne gatunki razem z wodą, która z Nich
paruje wydalają olejki eteryczne - a te nie zawsze działają pozytywnie -
jednakże o ich właściwościach na penwo można poczytać np. na wikipedii.

Pozdrawiam.

--
Jarosław K. Grzyb
www.testmed.info