Re: Kwiaty,uczulenie,tlen itd

Date: Mon, 11 Oct 2010 09:59:23 +0200
From: Maddy <m...@e...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Kwiaty,uczulenie,tlen itd

W dniu 10-10-2010 00:46, Ikselka pisze:

> Wydzielają też dwutlenek węgla, bo jak u wszystkich żywych istot odbywa się
> w ich organizmach oddychanie komórkowe, czyli spalanie tlenu. Najwięcej co2
> wydzielają w nocy. Dlatego dużo roślin w sypialni to nie jest nalepszy
> pomysł.

Więcej CO2 wydziela (i tlenu zabiera) druga osoba śpiąca w tym samym
pokoju niż 3 doniczki z kwiatami.
Nie należy spać w zamkniętych hermetycznie pomieszczeniach. Spanie w
szklarni tez nie jest polecane. Ale to są sytuacje ekstremalne.

Chyba to, że mieszkanie trzeba wietrzyć, szczególnie sypialnię przed
snem, a w ogóle najlepiej spać przy rozszczelnionym, jeśli nie
uchylonym, oknie to nie jest jakieś epokowe odkrycie?

Jak sie komuś robi pleśń w doniczkach to: za mocno podlewa/podlewa z
góry rośliny które powinny byc nawiadniane od dołu/ma za słabą
wentylację w mieszkaniu - za ciepło i za wilgotno. Albo wszystko na raz.
Albo ziemia była zakażona od początku - kupić nową, "upiec" w
piekarniku, wystudzić i przesadzić rośliny.
Są też środki przeciwgrzybiczne do roślin doniczkowych.

Odpowiednia wilgotność jest dobra dla górnych dróg oddechowych, ale jak
się to połączy ze zbyt wysoką temperaturą, robi się niezdrowo i
zaczynają się nam namnażać rożne niechciane małe organizmy, które mogą
alergikom dać się we znaki.

--
Maddy