LASIK i inne - co wiecie/myslicie?

1. Data: 2000-09-19 22:15:20

Temat: LASIK i inne - co wiecie/myslicie?
Od: "Crazy Yogurt" <b...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam wade wzroku. Moze nie zalicza sie do duzych (-4.75, -3.25),
ale mnie przeszkadza. Zwlaszcza ta roznica - nie moge nosic
idealnie dopasowanych okularow, bo slepne. Nosze wiec -4.5
i -3.5. Przez to caly czas slabo widze. W jakiejs gazecie
znalazlem reklamy f-my Eye Laser Center (http://www.eyelaser.pl).
Co myslicie o czyms takim? Czy ktos sie z tym juz spotkal?
Ile taka operacja jest warta? Efekty uboczne? Cena? Inne
metody? No i w ogole wszystkie uwagi.

Druga sprawa - mam cos co sie nazywa "zez zbiezny naprzemienny
obu oczu", co sprowadza sie do tego, ze patrze tylko jednym
okiem (zazwyczaj prawym, choc moge sie zmusic do patrzenia
lewym, tyle, ze to mi meczy oczy). Drugie jest tylko wspomagajace.
Okulista wzrusza na to ramionami i mowi, ze tak mam i koniec, nic
sie nie da zrobic. Czy na pewno? W koncu jako dziecko tego nie
mialem, mialem zwyklego, klasycznego zeza i lekarz kazal zaklejac
oko. Z zaklejonym okiem chodzilem 2 lata, a po zdjeciu plastra
juz nie potrafilem patrzec normalnie. Poprawilo sie tyle, ze zeza
nie widac. Ale chyba nie o to chodzilo. Czy takie cos jest do
zlikwidowania operacyjnie czy w jakikolwiek inny sposob?

thx za info

pzdr

Yogurt (Crazy)

2. Data: 2000-09-19 23:39:44

Temat: Re: LASIK i inne - co wiecie/myslicie?
Od: Dziubdzius <k...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <39c7e427$1@news.vogel.pl>,
"Crazy Yogurt" <b...@t...com.pl> wrote:
> [...]
> Co myslicie o czyms takim? Czy ktos sie z tym juz spotkal?
> Ile taka operacja jest warta? Efekty uboczne? Cena? Inne

Porad nie udzielam, ale skomentowac moge. Moze sie przyda.
Raban byl rok temu w USA o to. Co do skutkow nie wiem, ale duzo bylo
mowy o szmalu. Juz nie o pieniazkach. Przepychanka dotytczyla
zalegalizowania procedury, no i calosc rozbijala sie o kwestie nowej
drogi zbijania pieniedzy. Uwazaj wiec na wszelkie sprawy, gdzie chodzi
glownie o pieniadze, a nie o leczenie.

Nota bene, w dziesiejszym 00-09-19
http://www.usatoday.com jest ladny artykul
jak to finanse powoduja gdzie i kiedy robi sie operacje. Roznice przy
tych samych chorobach sa dramatyczne ze wzgledu na rejon pacjenta.
To by sie przydalo przeczytac Frani the Minister od bolesci.
Szkoda ze cwoki w ministerstwie zdrowia nie znaja angielskiego.

Miro
--
http://www.angelfire.com/nj/odszkodowania

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

3. Data: 2000-09-20 07:01:41

Od: "Halina" <h...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Crazy Yogurt <b...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:39c7e427$...@n...vogel.pl...
> Mam wade wzroku. Moze nie zalicza sie do duzych (-4.75, -3.25),
> ale mnie przeszkadza. Czy takie cos jest do
> zlikwidowania operacyjnie czy w jakikolwiek inny sposob?

Pażdziernikowa "Claudia" na str.50 zmieszcza artykuł pt."Operacje korygują
wady wzroku", ponadto podaje gdzie i za ile można odzyskać sokoli wzrok /
kilka klinik z nr. telefonów , kosztami badań i operacji/.
Halina

4. Data: 2000-09-20 08:45:35

Od: "BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl> szukaj wiadomości tego autora

Crazy Yogurt napisał(a) w wiadomości: <39c7e427$1@news.vogel.pl>...
> [...]
>ale mnie przeszkadza. Zwlaszcza ta roznica - nie moge nosic
>idealnie dopasowanych okularow, bo slepne. Nosze wiec -4.5
1. z tego co wiem okulary zawsze sa troszke slabsze niz wada, toma mnostwo
uzasadnien medycznych lacznie z tym ze nie mozna oka rozleniwaic
2. ostatnio jest wiele szumu o operacjach laserowych proponuje zajrzec na:
http://www.gazeta.pl/Iso/Wyborcza/Zdrowie/01/085zdr.
html
http://www.gazeta.pl/Iso/Wyborcza/Zdrowie/01/088zdr.
html
poza tym na pl.rec.rowery byl ten watek poruszny - laserowa korekcja wzroku
pojawil sie tez artykul w wysokich obcasach ze dwa tygodnie temu - ale
generlanei byl jednostronny - czyli mowil jakie to wspaniale
BB

5. Data: 2000-09-20 10:22:25

Od: "Crazy Yogurt" <r...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"BB" <b...@a...warszawa.mtl.pl>
> 1. z tego co wiem okulary zawsze sa troszke slabsze niz wada, toma
> mnostwo uzasadnien medycznych lacznie z tym ze nie mozna oka rozleniwaic

Być może. Ale efekt jest taki, że o wymianie szkieł na mocniejsze wzrok
pogarsza mi się o 0,25 - 0,5 dioptrii i taki się już utrzymuje. Lekarz
mówił, że to od przemęczenia oczu krótkowzrocznością właśnie. To raz.
Dwa, chciałbym jednak używac do patrzenia obu oczu. Teraz mam kłopoty
z trójwymiarowością - świat jest dla mnie płaski, przez co np. mam
kłopoty z właściwą oceną odległości.

pzdr

Y (C)

6. Data: 2000-09-20 10:22:47

Od: "Crazy Yogurt" <r...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Halina" <h...@e...com.pl>

> Pażdziernikowa "Claudia" na str.50 zmieszcza artykuł pt."Operacje korygują
> wady wzroku", ponadto podaje gdzie i za ile można odzyskać sokoli wzrok /
> kilka klinik z nr. telefonów , kosztami badań i operacji/.

Thx za info.

pzdr

Y (C)

7. Data: 2000-09-20 10:47:38

Od: Bogdan Olesza <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Efekt uboczny- czasem po operacji zostaje taka wada, ze w nocy jesli
patrzysz na zrodla swiatla to rozmazuje ci sie obraz tak jak przez
brudna szybe.
Mam podobna wade i na razie nie ryzykuje

8. Data: 2000-09-20 14:45:46

Od: phenomen <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Witam.
>Mam wade wzroku. Moze nie zalicza sie do duzych (-4.75, -3.25),
>ale mnie przeszkadza.

bylo juz sporo o tym....
oto ostatni watek na ten temat:

k...@4...com
__
http://kanaba.of.pl AGITATE.EDUCATE.PROTEST.

9. Data: 2000-09-20 15:52:13

Od: Joanna Czaplinska <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina wrote:

> U?ytkownik Crazy Yogurt <b...@t...com.pl> w wiadomo?ci do grup
> dyskusyjnych napisa?:39c7e427$...@n...vogel.pl...
>
> Pa?dziernikowa "Claudia" na str.50 zmieszcza artyku? pt."Operacje koryguj?
> wady wzroku", ponadto podaje gdzie i za ile mo?na odzyskaae sokoli wzrok /
> kilka klinik z nr. telefonów , kosztami bada? i operacji/.

Mniej wiecej to samo (tzn,. nie wiem, bo Claudii nie czytuje) bylo
jakies 2 tyg. temu w sobotnim dodatku do Wyborczej Wysokie obcasy -
opisano wszystkie dostepne w Polsce metody operacyjnego usuwania
krotkowzrocznosci.

Joanna

--
Every Galaxy Has Its Dirty Little Bastard

Witam
Szczepienia profilaktyczne w Krakowie
Impetigo contagiosa
Dla przyszlych Matek! -propozycja
pl.sci.medycyna - banda nadetych ignorantow