LEKTYNY

1. Data: 2002-04-11 20:58:51

Temat: LEKTYNY
Od: "Roman" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla wzbogacenia wiedzy grupowiczów , którzy szukaja wiadomosci o diecie
zgodnej z grupa krwi.

Nie mozna stosowac jednakowej diety dla ludzi ,ktorzy róznią sie
zdecydowanie w jednej cesze
- w swojej grupie krwi. To przeciez w koncu krew dostarcza skladniki
KAZDEGO pozywienia
do kazdej komorki ciala. Skladniki danej grupy krwi reaguja ze
specyficznymi
bialkami pozywienia tzw. LEKTYNAMI. Jezeli dieta nie jest zgodna , nie jest
dopasowana do skladnikow
grupy krwi, to lektyny sa rozpoznawane jako "obce".i sa aglutynowane (
zlepiane).
W praktyce powoduje to zageszczenie krwi i moze prowadzic do uposledzenia
metabolizmu.

Kolejne grupy krwi powstawały wraz z rozwojem cywilizacji, a nowe nie
eliminowały już istniejących.
Każda zawiera przekaz genetyczny z zapisem trybu życia i sposobu odżywiania
się naszych przodków.
DIETE MAMY ZAPISANĄ W GENACH, i starajmy sie ja odczytac i stosowac.
Jeśli więc dostosujemy swój styl życia do zapisu w genach, będziemy zdrowsi
i silniejsi.
Należy więc wybierać takie pokarmy, by lektyny nie kłóciły się z naszą
grupą krwi.

Z encyklopedi: Fitohemaglutyniny, aglutyniny roślinne - LEKTYNY Są to
białka ekstrahowane z nasion
roślin strączkowych (Phaseolus vulgaris, Phaseolus communia), składające się
po oczyszczeniu z dwóch frakcji
PHA-P (protein rich) i PHA-M (mucoprotein rich).
Mają one zdolność do zlepiania (aglutynacji) krwinek czerwonych ludzkich i
zwierzęcych.
W formie rozpuszczalnej są silnym mitogenem dla limfocytów T.
Znajdują zastosowanie w diagnostyce serologicznej grup krwi w układach AB0 i
MN,
ponieważ niektóre fitohemaglutyniny wybiórczo zlepiają krwinki danej grupy
krwi (np.: wyciąg z wyki - grupy A).

Roman

2. Data: 2002-04-12 10:08:42

Temat: Re: LEKTYNY
Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
zdrowsi
> i silniejsi.
> Należy więc wybierać takie pokarmy, by lektyny nie kłóciły się z naszą

No dobra. To co mam jeść?
Moja grupa krwi to " A1" Rh (-).

Pzdrw
Piotr

3. Data: 2002-04-12 13:42:15

Od: "Roman" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a96bt6$p97$...@n...tpi.pl...

> Użytkownik "Roman" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>
> No dobra. To co mam jeść?
> Moja grupa krwi to " A1" Rh (-).
>
> Pzdrw
> Piotr
>
> GRUPA KRWI "A" ROLNIK - WEGETERIAN
PRODUKTY LECZNICZE - SPRZYJAJĄCE UTRACIE WAGI :
- wszelkiego rodzaju produkty zbożowe,
Warzywa: strączkowe, botwina, brokuły, szpinak, kalarepa, pietruszka.
Owoce: ananas, czarna jagoda, figa, grapefruit, wiśnia, morele, śliwki,
rodzynki.
Soki: ananasowy, morelowy, wiśniowy, grapefruitowy, marchwiowy.
Przyprawy: czosnek, imbir, sos sojowy, kminek, koper, majeranek.
Herbatki ziołowe: aloes, głóg, dziurawiec, rumianek, ZIELONA herbata.
Ponadto: ryby, produkty sojowe, tofu.
PRODUKTY KTORYCH NALEZY UNIKAC -
- SPRZYJAJĄCE NABIERANIU WAGI :
Mięsa: baranina, cielęcina, dziczyzna, wieprzowina.
Ryby: flądra, halibut, węgorz, śledź, rak, homar.
Nabiał: mleko pełne, maślanka, lody, sery typu - brie, camembert.
Oleje: kukurydziany i z orzechów ziemnych.
Pozostale produkty sa obojetne i powinny byc jedzone jako
codzienne pozywienie.
pozdrowienia Roman

4. Data: 2002-04-12 13:59:09

Od: "Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik Piotr <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:a96bt6$p97$...@n...tpi.pl...

Łolaboga, ja tyż mam A. Ja nie chcę być wegetarianinem;-)))))

A tak na serio:
> PRODUKTY KTORYCH NALEZY UNIKAC -
> - SPRZYJAJĄCE NABIERANIU WAGI :
> Mięsa: wieprzowina.
Jem wieprzowinę i jajka - jak to optymalny. Nie lubię warzywek i owoców,
pomijając już to, że do DO przekonuje mnie biochemia. A chudnę...
Cuś tu nie gra w tej teorii...

pozdr
Grzegorz

5. Data: 2002-04-12 15:26:31

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Roman" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> PRODUKTY LECZNICZE - SPRZYJAJĄCE UTRACIE WAGI :
> - wszelkiego rodzaju produkty zbożowe,
> Warzywa: strączkowe, botwina, brokuły, szpinak, kalarepa, pietruszka.

Uwielbiam
> Owoce: ananas, czarna jagoda, figa, grapefruit, wiśnia, morele, śliwki,
> rodzynki.

Moje najulubieńsze, że tak powiem. Plus gruszki
> Soki: ananasowy, morelowy, wiśniowy, grapefruitowy, marchwiowy.

Oprócz marchewki
> Przyprawy: czosnek, imbir, sos sojowy, kminek, koper, majeranek.

Jakbyś mnie znał:-)))
> Herbatki ziołowe: aloes, głóg, dziurawiec, rumianek, ZIELONA herbata.

Jako jedyny w rodzinie pijam zieloną herbatę...
> [...]

> Ryby: flądra, halibut, węgorz, śledź, rak, homar.
> Nabiał: mleko pełne, maślanka, lody, sery typu - brie, camembert.

Tu jest problem. Piję dużo maślanki, przepadam za serami pleśniowymi:-((((
A śledzik w oleju? A węgorz wędzony?
> Oleje: kukurydziany i z orzechów ziemnych.

Używam rzepakowego i z oliwek.

PODSUMOWANIE.
Jestem zaskoczony. Przez całe życie jadłem kasze, grochy i takie tam.
Wszelkie warzywa i owoce pasjami:-)
A najciekawsze jest to, że po ponad rocznym wojowaniu z dietą dzoszedłem w
czasie tegorocznych świąt wielkanocnych do wniosku, że muszę odstawić mięso
i wszelkie jego pochodne.
Po prostu przestało mi smakować...
Chyba rzeczywiście jestem z założenia i genetycznie wegetarianinem.
To nie żart, ale to co napisałeś pasuje do mnie.
Pzdr
Piotr

6. Data: 2002-04-13 12:42:59

Od: "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Wasiak" <g...@r...com.pl> wrote in

> Łolaboga, ja tyż mam A. Ja nie chcę być wegetarianinem;-)))))

Cii... Ja też mam A (ale chcę być wege - i jestem). :-)
Jem niby głównie to, co ma mnie odchudzić, a nie chudnę (z 'grupy tuczącej'
tylko mleko (mało), ser (trochę) i lody (margines). Inna sprawa, że na
chudnięciu mi nie zależy. :-)

--
/**** Materia jest plastyczna w obliczu Umysłu. ****\
\**** P.K.Dick ****/

7. Data: 2002-04-15 15:26:52

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To co pisze Piotr to są nie sprawdzone fantazje z rodzaju
Kosmitów Denikena.
A Deniken tez ma mase zwolenników.

8. Data: 2002-04-15 15:44:07

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam Piotra, to chodziło o Romana.

9. Data: 2002-04-27 17:06:02

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł 'Róża' Różański" <r...@f...onet.pl> napisał w
wiadomości news:a99g5j.3vvkqt5.1@roses.of.many.colours...
> [...]
tuczącej'
> tylko mleko (mało), ser (trochę) i lody (margines). Inna sprawa, że na

Jaasne... wszyscy na początku swej drogi do tycia tak mówią.
Klasyczny psychilogiczny przykład samookłamywania się, w myśl zasady:

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma ;)
P.S.
To nie jest moja złośliwość, może to niemiła, ale prawda...
Za jakiś czas przestanie Ci się to podobać i zaczniesz tracić dobry humor, a
potem pojawi się dziwne uczucie, że nie masz pełnej kontroli nad własnym
ciałem i wyglądem. No ale nie chcę Cię straszyć, może Ci się uda... z tym
pogodzić, przecież umysł jest plastyczny i wszystko potrafi sobie
wytłumaczyć,
a poza tym: kochanego ciała nigdy dość... ;)))

10. Data: 2002-04-27 17:24:59

Od: siwa <siwa@bez_tego.vege.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> pisze w
news:aaelut$5kv$1@news.onet.pl :

> [...]
> potrafi sobie wytłumaczyć,
> a poza tym: kochanego ciała nigdy dość... ;)))

Sugerujesz, że wegetarianizm powoduje otyłość?????
I problemy z nadwagą?
Raz nadwaga... raz odwaga... zdecyduj się może?

--
s i w a

Montignac - rzodkiewka
kilogramy a Montignac
Czy ktoś z Was tą dietę stosowałłłłłl?????? ???
tabele zawartości węglowodanów, tłuszczów, białka
Skrobia modyfikowana