Re: Lamerskie pytanie o kwaśną śmietan

Data: 2003-07-17 21:32:50
Temat: Re: Lamerskie pytanie o kwaśną śmietan
Od: maruda - Ryszard <maruda_smurf@#usun-to#.gdynia.mm.pl>

2003-07-17 10:50, osoba przedstawiająca się jako 'Pola', zachciała zauważyć:
> Z góry przepraszam za lamerskie pytanie, ale jak wygląda kwaśna śmietana w
> sklepie? Chciałabym dziś zrobić tzatziki i muszę kupić właśnie kwaśną
> śmietanę. Dotychczas kupowałam śmietany 12, 18 i 22 % Danone lub Bakomy, ale
> żadna z nich nie była kwaśna...

W tym problem. Prawdziwa kwaśna śmietana, to tak zbierana sukcesywnie z
zsiadłego prawdziwego tłustego mleka (ale ono w przyrodzie już nie
występuje).

Kupne śmietany powstają w procesie odwirowania mleka. Kupienie kwaśnej
jest trudne. Jednak każda smietana w końcu będzie kwaśna. Wystraczy
kupić i potrzymać trochę w lodówce (tydzień lub dwa) bez otwierania
pojemnika. I gotowe. Zawartość pojemnika nie bulgocze.

Pozdrawiam
R.