Re: Laserowa korekcja wzroku

From: "Robert" <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Laserowa korekcja wzroku
Date: Thu, 6 Feb 2003 16:22:34 +0100

news:b1tfbm$ma5$1@atlantis.news.tpi.pl, Ania B-J <a...@o...pl>:

> Napisz tu na grupie (jeśli to nie tajemnica) jak poszło. Ja niespełna
> rok temu byłam w Mavicie w W-wie, ale niestety za duża wada (nie chcę
> tu się chwalić jaka) w stosunku do grubości rogówki i nic z tego
> jeżeli korekcja miałaby być do 0.

No to pisze - choc jeszcze widze przez mgle.

Bylem na b. szczegolowym badaniu w Intermedice - duzo maszyn, tez cisnienie
wewnatrzgalkowe (13 i 15), peryferyjne dna oka z przyklejaniem soczewki na
zel - w sumie 1h20min.
Wyszlo mi dobre rokowanie na dobra korekcje, bo jest niecale -9D i
astygmatyzm -
0.5 do -1 w zaleznosci od oka. To byly 2 badania komputerowe i szczegolowe z
tablicy. Rogowka wystarczajaco gruba, a zrenica duza, ale nie za duza, 4.2mm
4.7mm, a problemy zaczynaja sie powyzej
5.5mm. Mierzyli tez wydzielanie lez.
Zalecaja nie LASIK tylko LASEK, bez scinania stozka rogowki a tylko ze
zdjeciem
samego nablonka (E=epithelial). Troche uciazliwsze gojenie, ale bardziej
bezpieczne bo bardziej powierzchowne, i mniej rogowki sie zuzywa do zabiegu.
LASEK tanszy, 2100/oko, LASIK 2400/oko - bo sie nie zuzywa drogich nozykow
do
keratotomu.
LASEK dlatego, bo w soczewce sa pewne struktury-zaciemnienia, ktore nie
przeszkadzaja w widzeniu, ale istnieje pewne ryzyko, ze przy przyssaniu
pierscienia centrujacego od mikrokeratomu (LASIK) moze wzrosnac cisnienie
wewn.galkowe i moga wystapic krystalizacje. LASEK tego ryzyka unika, bo nie
ma
pierscienia.
Najblizszy wolny termin 19 marca. Mam sie zastanowic i przedzwonic o termin.
Dostalem juz recepty na rozne krople na wszelki wypadek.
Ogolnie klinika b. ladna, czysta, lsniaca, nowoczesna, wszyscy super
grzeczni i
zorientowani.
Zaplacilem 100zl, karta.

Troche slabo widze po tych roznych kroplach i zelach.

--
Robert