Latanie dla kulawych

1. Data: 2003-06-18 14:31:17

Temat: Latanie dla kulawych
Od: "jjr" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Raaf <r...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@w...pl...
> jeszcze zapomnialem o grupie pl.rec.paralotnie i o Jedrzeju Jaxie
> Roznie, ktory jest para i lata samodzielnie, oczywiscie z pomoca przy
> starcie.

Skoro mnie już wywołali do tablicy, to się zgłaszam.

Latanie na glajcie jest dostępne w Polsce już dla wszystkich, dzięki
specjalnemu wózkowi który zbudowaliśmy. Tetrusy, SM-y - nie ma różnicy,
pasażer siedzi zapakowany jak worek cukru i nie ma nic do roboty poza
oglądaniem (chyba że chce).
Dzięki temu wózkowi przewieźliśmy już kilku pasażerów a także wyszkolilismy
pierwszego kulawego, Roberta z Opola, który wczesniej nie miał nic wspólnego
z lataniem i uczył sie tego od podstaw. Wózek mieszka we Wrocławiu a lata w
Brzegu Opolskim, dlatego wszelkie latanie wymagałoby przyjechania tamże.

Powstal godzinny film o tym lataniu , "Wspólny lot", który już dwa razy
miała pokazać TV ale przegrała z referendum. Z tego filmu jest w sieci kilka
klipów ze startem i lądowaniem wózka które was na pewno zainteresują, jak
znajdę adres to podeślę. No i mogę tu na grupę do ogłoszenia dołączyć ze dwa
niewielkie zdjęcia - chcecie?

A co do latania samodzielnego ktoś pisał że bez nóg jest trudno. Jak dla
mnie nie. Osobiscie latam bez wózka, bo mi on przeszkadza w powietrzu, a
ląduję po prostu na tyłku. Wiem, że to brzmi nieprawdopodobnie, ale kiedy
się umie
to naprawdę mozna wylądować bardzo łagodnie. Na ziemi (jeśli odszedłem na
przelot, a nie zostałem na lotnisku) łapię za telefon i przyjeżdża po mnie
samochód, zresztą cały czas jet też kontakt radiowy, mam GPSa itd.
Wszystko działa bez pudła - w niedzielę zrobiłem w dwie godziny przelot z
Brzegu do Opola (42 km), a latałem też cały ubiegły sezon i nigdy nie było
problemu
ze zwózką.

Motolotnie to osobny temat, stowarzyszenie "Skrzydła" rozpoczęło i prowadzi
od kilku lat szkolenie, pierwszych kilku (w tym i ja) już zrobiło licencję
pilota. Pod koniec czerwca i na początku sierpnia będzie obóz motolotniowy
we Włocławku, chętni zawsze mogą wpaść, poprzyglądać się i może przelecieć.
Strony chyba na razie nie ma, a sporo ogólnych wiadomości znajdziecie pod
www.rolliflieger.de

Skoro już obudziło się zainteresowanie, dostarczę chętnym więcej szczegółów,
na razie tyle co w głowie. Mój priv to j...@m...pl, ale na razie i tak
wygodniej będzie mi odpisywać
wszystkim naraz, niż każdemu z osobna, więc pytania umieszczajcie tu na
grupie.

Pzdr,
Jędrzej

PS. Jeśli chodzi o skoki spadochronowe nie ma co wywalać otwartych drzwi,
kierujcie się prosto do Iwana który to robi i jest specjalistą, pod
www.tandemy.pl

2. Data: 2003-06-20 06:54:43

Temat: Re: Latanie dla kulawych
Od: Raaf <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc Jedrzej
Moze wywolamy wieksza dyskusje i powstanie mocna grupa latajacych kulawych.
Wszyscy zainteresowani lataniem niepelnosprawnych prosimy o wpis na
grupe, Jedrzej poda namiary gdzie mozna poprobowac i moze wyniknie z
tego cos wiekszego.
Rafal Kurtyka

3. Data: 2003-06-20 23:42:19

Od: "jjr" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raaf" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Wszyscy zainteresowani lataniem niepelnosprawnych prosimy o wpis na
> grupe, Jedrzej poda namiary gdzie mozna poprobowac i moze wyniknie z

Pozostane bardzo ostrożnym optymistą, bo przez trzy dni coś słaby ten
entuzjazm. No nic, dzisiaj wyjeżdżam na tydzień, może przez ten czas coś się
ruszy. Zbieraj ewentualne adresy.

4. Data: 2003-06-20 23:43:13

Od: "jjr" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

entuzjazm. No nic, dzisiaj wyjeżdżam na tydzień, może przez ten czas coś się
ruszy. Zbieraj ewentualne adresy. Mianuje cie moim zastępcą na ten czas :))

5. Data: 2003-06-21 11:21:39

Od: "LM" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja jestem zainteresowany - tylko nie wiem gdzie się mam wpisać

LM

6. Data: 2003-06-22 14:53:54

Od: Raaf <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej tu na na grupe, jakby co to zawsze mozna z archiwum wyciagnac.
za tydzien wyjezdzam na miesiac, wiec gdyby ktos pisal na priva to
prosze o wyrozumialosc, z pewnoscia odpisze po powrocie
rafal kurtyka
r...@w...pl
gg 720480

Kto chciał nowej Konstytucji Europejskiej?
standardy
Praca
Przepraszam za zamieszanie
!!! OBERON - badania !!! NOWA LISTA - ZAPISY !!!