Lawenda

31. Data: 2007-03-16 22:02:59

Temat: Re: Lawenda
Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

----- Original Message -----
From: "Magdalena Bassett" <i...@b...com>
To: <p...@n...pl>
Sent: Friday, March 16, 2007 7:11 PM
Subject: Re: Lawenda

> Tadeusz Smal wrote:
>
> Po pierwsze, mysle jak to posadzic czy w rzedach odmianami
>
> Polecam meander albo spirale - zima, gdy snieg spadnie na te polkule
> lawendowe, bedzie pieknie. Zobacz, jak ladnie labirynt wyglada:
>
> http://www.haywood-landscapes.co.uk/labyrinth_mazes/
index.htm
:)
dla mnie zbyt wyszukane to formy
:)
koncepcja do jakiej daze to pole lawendy
glownie do ozdoby
bo ja mam dosc innych zajec by bawic sie np w woreczki zapachowe itp
tylko z czesci krzewow bedee robil sadzonki
:)

> Nie rob tego! bedziesz strasznie zalowal. Perz poprzerasta lawende i ja
> udusi. Jest niemozliwe wypielenie perzu z lawendy. Jej galazki sa bardzo
> kruche, i zniszczysz krzak, zanim perz wypielisz, czy jakiekolwiek inne
> zielsko. Albo sadz na dlugich pasach agrowlokniny, albo 1 m krazek pod
> kazdym krzakiem. Wtedy mozesz kosiarka lub glebogryzarka traktowac
> chwasty rosnace pomiedzy rzedami.
:)
ten perz mam tylko na czesci
ktora lezalo odlogiem
:)
w bezposrednim sasiedztwie lawendy perz wydobede sadzac
tak od razu ona mi sie rozrosnie a w lipcu bede mial wiecej czasu
to sie dobiore do tego perzu
:)
agrowloknine planuje ale na czesci pola do ogladania
zawierzalem zamaskowac ja zwirem aby nie straszyla sztucznoscia
:))))
:)
jak pozbede sie perzu na tym kawalku
to samo pielenie traktuje jako rozrywke
mam taka sprytna dziabke holenderska
ktora prawie sama wszystko robi
:)
bardzo dziekuje za rady
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

32. Data: 2007-03-16 22:14:44

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

33. Data: 2007-03-16 22:21:07

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

34. Data: 2007-03-16 22:23:49

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

35. Data: 2007-03-16 22:48:21

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Tadeusz Smal wrote:

> ----- Original Message ----- From: "Magdalena Bassett"
> <i...@b...com>

W dalszym ciagu sie nie zgadzam - 'Grosso' to lavandin. Spojrz tutaj i
wszystko bedzie jasne:

http://www.internationalplantnames.com/Naamwijziging
_vastepl.htm

A najprosciej sprawdzic jesienia - jesli angustifolia, to bedzie miala
duzo nasion, i one wzejda z latwoscia. Jesli intermedia, to nasiona beda
zadne lub znikome i nie wzejda. Daj znac jesienia, czy Ci sie chcialo
wykonac ten test.

Niedawno dostalam zamowienie na 5000 paczek nasion L. angustifolia ze
zdjeciem budynku i logo sponsora, ktory bedzie je rozdawal caly sezon
(bank). Na szczescie jestem maniakiem zbierania nasion i mam tych nasion
kilka litrow. Sprawdzilam je na macie ocieplanej i kielkowanie mialam
prawie 90% w ciagu 14 dni. Bardzo lubie nasiona lawendy - sa czarne,
sliskie, prawie jakby oleiste. Przed swietami fotografowalam bizuterie
dla klienta (moj glowny zawod to projektant grafiki) na podlozu tych
nasion lawendowych i te male perelki, kolczyki, pierscionki slicznie na
tym wygladaly.

MB

36. Data: 2007-03-16 22:57:38

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz wrote:

> To nie byłby spam. Będzie to podpadać pod punkt
> "Należy przewidzieć możliwość zamieszczania ogłoszeń ściśle związanych
> z tematyką grupy. Informować będą one ogół zainteresowanych o pojawieniu
> się na rynku nowych roślin, sprzętu czy usług."
> z opisu grupy ( http://ogrody.agrosan.pl/opis.html ).
> A więc czekamy!
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Jesli tak, to zapraszam.

Ja mam dwa sklepy - jeden prowadze sama i z tego wysylam tylko do
Stanow, Kanady i Japonii:

www.bluemoonlavender.com

a drugi sklep mam w kooperatywie farmerskiej skupiajacej farmy
ekologiczne z calego kraju (warto zobaczyc mape na pierwszej stronie -
ile tych farm w calym kraju jest, imponujace). nie wiem, czy oni
wysylaja miedzynarodowo.

Na ponizszej, mojej wstepnej stronie jest guzik u gory po prawej Visit
Our Store - to jest wejscie do naszego sklepu:

http://www.localharvest.org/farms/M12734

Magdalena Bassett

37. Data: 2007-03-16 23:24:48

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> W dalszym ciagu sie nie zgadzam - 'Grosso' to lavandin. Spojrz tutaj i
> wszystko bedzie jasne:
>
> http://www.internationalplantnames.com/Naamwijziging
_vastepl.htm
:)))
to nie po polsku wiec niewiele z tego kumam
:(((((((((
tam jeszcze inna z najbardziej popularnych L.waskolistnych tzn
L.angustifolia 'Edelweiss'
jest wymieniona w drugiej kolumnie jako Lavandula intermedia (x)
'Edelweiss'
:)
> [...]
> duzo nasion, i one wzejda z latwoscia. Jesli intermedia, to nasiona beda
> zadne lub znikome i nie wzejda. Daj znac jesienia, czy Ci sie chcialo
:)
kiedys bawilem sie w wysiewanie
ale wysiane na swiezo bardzo slabo wschodza
trzeba je startyfikowac : naturalnie w glebie albo w lodowce
:)
w sumie to mam za duzo odmian lawendy
i nie jest mozliwe aby sie z soba nie mieszaly
a mi zalezy na zgodnosci odmianowej
:)
wszystkie siewki ktore nawet dosc licznie wschodza
nazywam ogolnie nazwa L. angustifolia
:)
nazw odmianowych uzywam do sadzonek wegetatywnych
oraz generatywnych sprowadzonych z Holandii
:)
sam nie wysiewam lawendy
wole zamowic gotowe sieweczki w multipaletkach
z dostawa co dwa tygodnie praktycznie na miejsce

> [...]
> (bank). Na szczescie jestem maniakiem zbierania nasion i mam tych nasion
> kilka litrow. Sprawdzilam je na macie ocieplanej i kielkowanie mialam
:)))))))))
wiekszosc odmian bardzo ladnie sie ukorzenia
a ostatnio zaslyszalem o jeszcze prostszym wegetatywnym sposobie produkcji
sadzonek
:)
w tym roku go wyprobuje
i jak potwierdzi sie jego skutecznosc to tak jak sugerowal Mirzanik
bede mial sadzonek "dla calej uni"
:))))))))))

38. Data: 2007-03-16 23:30:06

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 16 Mar 2007 15:48:21 -0700, Magdalena Bassett napisał(a):

> W dalszym ciagu sie nie zgadzam - 'Grosso' to lavandin.

Ziołowa encyklopedia RHS również klasyfikuję tę odmianę jako L.intermedia:)

A strona robi wrażenie:)

Pozdrawiam,
Marta

39. Data: 2007-03-17 18:31:00

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :)
> dla balkonowcow mam inny temat
> i zapewne lawedki tez tam beda sie mogly znalesc
> [...]

si, si:)))))
hania

40. Data: 2007-03-17 18:40:46

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :)
> ale jak robie z oddalenia fotki domu
> to na zdjeciach wychodza mi krzywe sciany

mozna podrasować :)

> w sumie wytepic perz nie jest trudno
> jest pare bardziej upierdliwych chwastow
> :)))

mi to tylko przędziorki dokuczają! Ach, gdyby tak powalczyć z perzem na 30
arach!!!!

hania

Zagospodarowanie wschodniego skrawka zieleni
Robaczki w oczku wodnym
akcja "MIASTA W KWIATACH" -zaproszenie :)
galasy po raz kolejny...
kosiarka flymo - kłopocik