Lazania

1. Data: 2011-03-16 07:19:41

Temat: Lazania
Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przymierzam sie do zrobienia lazanii z sosem Bolonese.
Pytanie nastepujace - platy lazanii wczesniej obgotowywac? sparzac? czy
ladowac "surowe" (zakladam ze ciasta na lazanie robic nie bede, a kupie np.
Lubelli)
Dawac rowniez sos beszamelowy ? (przepis mowi zeby dac surowe platy, ale na
dno nalac 2 lyzki sosu beszamelowego, na to plat lazanii, sos Bolonese,
lazanie... itd, na wierzch mozarelle, na to znowu sos beszamelowy, piec 40
minut w temperaturze 150-180 stopni). ytam mimo ze mam przepis, a to z tego
prostego powodu ze pewnie ktos z grupy juz takowe cuda robil :-)

2. Data: 2011-03-16 07:25:41

Temat: Re: Lazania
Od: Aha <t...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-03-16 08:19, Misiek pisze:
> [...]
> beszamelowy, piec 40 minut w temperaturze 150-180 stopni). ytam mimo ze
> mam przepis, a to z tego prostego powodu ze pewnie ktos z grupy juz

Ja te gotowe platy smaruje z kazdej strony sosem na kazdej warstwie.

3. Data: 2011-03-16 07:46:18

Od: "IP" <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Misiek" <p...@o...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> minut w temperaturze 150-180 stopni). ytam mimo ze mam przepis, a to z
> tego prostego powodu ze pewnie ktos z grupy juz takowe cuda robil :-)

Robie podobnie, a wiec makaronu nie trzeba obgotowywac, na dno daje sos
beszamelowy, potem przekladam j.w.,
smacznego Ilona

4. Data: 2011-03-16 09:11:55

Od: tomjas <t...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Mar 2011 08:19:41 +0100, Misiek wrote:
> [...]
> minut w temperaturze 150-180 stopni). ytam mimo ze mam przepis, a to z tego
> prostego powodu ze pewnie ktos z grupy juz takowe cuda robil :-)

Ja nie daje na dno sosu beszamelowego. Zaczynam od platow makaronu (nie
obgotowuje wczesniej). Na makaron sos miesny (dosc rzadki), na to
wariacja na temat sosu beszamelowego - dla mnie jest za mdly wiec po
prostu mieszam smietane z maka i tym polewam - moim zdaniem jest
bardziej wyrazisty. Na to ser i tak powtarzam kolejne warstwy. Pieke
w 180 stopniach az do zrumienienia wierzchniej warstwy sera.
Sos miesny robie tak: przesmazam mieso mielone z cebula, w sezonie
dodaje pokrojone i obrane pomidory, poza sezonem sok pomidorowy, sol,
pieprz i trzy ziola: tymianek, bazylia, oregano. Nie wiecej!! Lasagne
wychodzi miodzio.
Pozdrawiam.

5. Data: 2011-03-16 09:36:45

Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 16.03.2011 08:19, schrieb Misiek:
> [...]
> beszamelowy, piec 40 minut w temperaturze 150-180 stopni). ytam mimo ze
> mam przepis, a to z tego prostego powodu ze pewnie ktos z grupy juz

już parę przepisów ci dano, teraz moja wariacja ;-):

Płatów nie obgotowywuję. Czasem robię lasagne na cieście makaronowym
własnego wyrobu (wtedy płaty są gotowane), ale na ogół też biorę
dachówki. Na dół sos beszamelowy (mleko, mąka, sól, parmezan (dużo),
gałka muszkatołowa), na to warstwa dachówek, sos mięsny (mielone
podsmażone z dodatkiem sosu sojowego, pomidory albo świeże obrane, albo
z puszki drobno pokrojone, gęsty sok pomidorowy, oregano, bazylia, chile
ancho, chile pastilla, ewentualnie inne gatunki chile, sól, pieprz,
liście bobkowe). Jak robię na makaronowym (płaty obgotowane), to
bolognese jest gęste, jak na kupnych dachówkach, to raczej rzadkie. Na
ogół sypię na warstwę mięsną tarty ser (gouda, ementaler lub mozarella).
Na samą górę idzie warstwa beszamelu i mozarella. No i to w zasadzie
wszystko. W przypadku najazdu wegetarian wylatuje mięso a wchodzi albo
papryka, albo więcej chile ancho. Chile ancho wygląda mniej więcej jak
normalna papryka, ale jest trochę ostrzejsze i bardzo aromatyczne.

Waldek

6. Data: 2011-03-16 10:00:30

Od: Marek <n...@p...adresu.mail> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Misiek
Wed, 16 Mar 2011 08:19:41 +0100 w
<news:4d80648c$0$2446$65785112@news.neostrada.pl> napisałeś:

> Dawac rowniez sos beszamelowy ? (przepis mowi zeby dac surowe platy, ale na
> dno nalac 2 lyzki sosu beszamelowego, na to plat lazanii, sos Bolonese,
> lazanie...

płaty smarować sosem beszamelowym, przekładać sosem mięsno-pomidorowym.
posypac serem każdą warstwę (albo położyc mozarelle).
makaronu nie gotuję wczesniej.
Marek
Zdolny tworzy, niezdolny poucza.
G.B. Shaw

7. Data: 2011-03-16 10:03:43

Od: "Protz" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl> napisał

> Przymierzam sie do zrobienia lazanii z sosem Bolonese.

sos mam nadzieje robisz wlasnej roboty?

> Pytanie nastepujace - platy lazanii wczesniej obgotowywac?

Ja tam obgotowuje doslownie pare minut.

> Dawac rowniez sos beszamelowy ?

obowiązkowo :)

Protz

8. Data: 2011-03-16 13:01:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar, 08:19, "Misiek" <p...@o...pl> wrote:
> [...]
> ladowac "surowe" (zakladam ze ciasta na lazanie robic nie bede, a kupie np.

Wrzucić do wrzątku tylko na tyle czasu, żeby zrobiły się elastyczne,
nie łamliwe. Odstawić garnek z ognia, płaty pozostawić w garnku.
Wyjmować po kolei, sukcesywnie osączając - np na długim drewnianym (z
drewna się tak bardzo nie ześlizgują) trzonku tłuczka do ziemniaków
lub drewnianą łopatką, podczas układania w naczyniu i przekładania
nadzieniem.

9. Data: 2011-03-16 13:23:23

Od: Marek <n...@p...adresu.mail> szukaj wiadomości tego autora

Cześć Ikselka
Wed, 16 Mar 2011 06:01:51 -0700 (PDT) w
k.googlegroups.com>
napisałeś:

> Wrzucić do wrzątku tylko na tyle czasu, żeby zrobiły się elastyczne,
> nie łamliwe.

a możesz zdradzić po co to robisz?
Marek
- Jakie pani ma ładne zęby!
- To po mamie...
- I pasowały?!

10. Data: 2011-03-16 13:50:20

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Pytanie nastepujace - platy lazanii wczesniej obgotowywac? sparzac? czy
> ladowac "surowe" (zakladam ze ciasta na lazanie robic nie bede, a kupie

Jako że doświadczenie z surowymi płatami wyszło mi średnio - być może za
mało sosu albo za krótko pieczone - tzn. trochę były twarde, zrobiłam
eksperyment z garnkiem do gotowania na parze. Kładłam po jednym i
zdejmowałam, kiedy robiły się szkliste. IMO prościej i łatwiej niż z
wrzątkiem - i poparzyć się nie można :) Do obracania i zdejmowania
użyłam szczypiec.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/