Leczenie u Hematologa

1. Data: 2007-05-08 10:50:05

Temat: Leczenie u Hematologa
Od: "Mirella Mucha" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio pisałam tutaj o moim problemie z węzłami chłonnymi, które
powiekszają mi się po jednej stronie szyi, mam też jakieś zmiany w rozmazie
krwi. Wczoraj od lekarza dostałam skierowanie do Hematologa i mam pytanie.
Koleżanki z pracy mnie straszą , żeby lepiej nie jachać i nie zaczynać
leczenia u hematologów , bo oni na wszelkie zmiany w krwi to dają "Chemię".
Czy tak rzeczywiście jest , czy mają też inne metody leczenia. Prosze o
odpowiedz, bo trochę się zdenerwowałam. A miałam wycięty węzeł i po badaniu
histopatologicznym napisano " nieswioiste zmiany odczynowe, związane głównie
ze strefą B" Może cztać to będzie jakiś lekarz i mógłby mi wyjśnić o co
chodzi. Dodam, że przy tym wszystkim mam niskie OB- 11. Z góry serdecznie
dziękuję

2. Data: 2007-05-08 11:17:38

Temat: Re: Leczenie u Hematologa
Od: Maja <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 8 Maj, 12:50, "Mirella Mucha" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
wrote:
> [...]
> ze strefą B" Może cztać to będzie jakiś lekarz i mógłby mi wyjśnić o co
> chodzi. Dodam, że przy tym wszystkim mam niskie OB- 11. Z góry serdecznie

Nie wiem, z jakimi hematologami koleżanki miały do czynienia, ale
żaden dobry, doświadczony specjalista hematolog nie poda chemii bez
stosownego uzasadnienia. Nie obawiaj się :-)
Uważam, że koniecznie powinnaś udać się do hematologa. DOBREGO
hematologa, nie pierwszego lepszego.
Nie wiem, jakie masz nieprawidłowości w rozmazie krwi, podejrzewam,
że chodzi o limfocyty i leukocyty. Być może potrzebna będzie biopsja
szpiku (nie ma się czego bać:-), na pewno trzeba będzie zrobić sporo
dodatkowych badań krwi, ale tutaj naprawdę musi decydować dobry
hematolog. [Przepraszam, że tak często używam słowa "dobry", ale po
prostu jest to niezmiernie ważne, aby trafić na doświadczonego
fachowca. Dobry fachowiec to ponad połowa sukcesu, jeśli nie
więcej :-)]
Najlepiej byłoby, gdybyś trafiła do kogoś z Kliniki Hematologii.
Jesteś chyba z Gdańska, tak? Nie orientuję się w specjalistach z
tamtego rejonu, ale gdybyś potrzebowała świetnego hematologa z
Warszawy, to służę namiarami (byłaby możliwość ewentualnej
hospitalizacji, gdyby zaszła taka potrzeba. Wtedy można wykonać
wszystkie badania "za jednym zamachem").
Czasami warto nawet przejechać kawałek drogi i trafić do dobrego
specjalisty, niż pójść do pierwszego lepszego.

Wszystko będzie dobrze, nie martw się na zapas i nie słuchaj
wszystkiego, co mówią koleżanki :-)
Jeśli chcesz, możesz śmiało pisać do mnie na maila.

PS. Z decyzją nie zwlekaj. Najlepiej działać od razu. Hematolog,
badania, diagnoza (ewentualnie leczenie). I po stresie. (A stres jest
niewskazany przy wszelkich problemach immunologicznych:-). Więc głowa
do góry :-)

Pozdrawiam serdecznie,
Maja

3. Data: 2007-05-08 12:19:39

Od: "Mirella Mucha" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maja <e...@i...pl> napisał(a):

> =F3re
> w rozmazie
> ie.
> zyna=E6
> emi=EA".
Pros=
> [...]
> wszystkie badania "za jednym zamachem").
> Czasami warto nawet przejecha=E6 kawa=B3ek drogi i trafi=E6 do dobrego
> specjalisty, ni=BF p=F3j=B6=E6 do pierwszego lepszego.
>
> Wszystko b=EAdzie dobrze, nie martw si=EA na zapas i nie s=B3uchaj
> wszystkiego, co m=F3wi=B1 kole=BFanki :-)
> Je=B6li chcesz, mo=BFesz =B6mia=B3o pisa=E6 do mnie na maila.
>
> PS. Z decyzj=B1 nie zwlekaj. Najlepiej dzia=B3a=E6 od razu. Hematolog,
> badania, diagnoza (ewentualnie leczenie). I po stresie. (A stres jest
> niewskazany przy wszelkich problemach immunologicznych:-). Wi=EAc g=B3owa

Przez pomyłkę odpisując utworzyłam nowy wątek o tym samym tytule.

4. Data: 2007-05-08 13:38:10

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Koleżanki z pracy mnie straszą , żeby lepiej nie jachać i nie zaczynać
> leczenia u hematologów , bo oni na wszelkie zmiany w krwi to dają "Chemię".

jasne ,lepiej sie nie leczyc i lepiej ew. umrzec niz dostac chemie.
uwielbiam takie rady i od rzau wszyscy polacy staja sie specjalisami :-/
p.

5. Data: 2007-05-14 20:37:52

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 8 May 2007, Maja wrote:

> Jesteś chyba z Gdańska, tak? Nie orientuję się w specjalistach z
> tamtego rejonu, ale gdybyś potrzebowała świetnego hematologa z

w Gdańsku jest bardzo dobra klinika hematologiczna, więc niech
uda się tam. Nie ma potrzeby szukania w innym miejscu. Im szybciej
tym lepiej

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl