Lek na ból głowy dla ciężarnej - jaki

11. Data: 2002-06-07 13:42:46

Temat: Re: Lek na ból głowy dla ciężarnej - jaki
Od: "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "margaretka" napisała ...

> radzisz zeby sie kontaktowac z lekarzem. Przeciez lekarzy uwazasz
> za wrogow???
>
> A gdzież ja to napisałam, bo jakoś sobie tego nie przypominam ?
> Zapewne chodzi Ci o tę dyskusję, która jakiś czas temu toczyła się na tej
> grupie. Chodziło wtedy o pracę przedstawicieli medycznych i ich wizyty w
> przychodniach.

Chyba nie.
Mam wrażenie, że myli Cię z "magnezytką".
I nie dziwota - "magnezytka" i "margaretka"
na pierwszy rzut oka naprawdę wyglądają
bardzo podobnie.
Zacznij się może pisać wielką litera czy cóś. :-)

Pozdrawiam !
Mała Mi

12. Data: 2002-06-07 14:57:57

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> efferalgan,
>
> Ale nie w pierwszym trymestrze ciąży. Póżniej tylko po konsultacji z
> lekarzem.

no to sie zastanow i pomysl, czy nie bardziej zaszkodzi dziecku stres matki
spowodowany calodziennym bolem glowy niz jedna tabletka paracetamolu - ja
nie napisalem poza tym ze ma to jesc 3x4 tyklo w razie potrzeby. a co do
konsultacji z lekarzem... wyglada to nastepujaco: pacjentka: jestem w 1
trymestrze ciazy i boli mnie okrutnie glowa :: co moge zazyc? lek: jest pani
ogolnie zdrowa, dobrze sie pani czuje ? p: tak l: to prosze zazyc
paracetamol...

to w takim razie co polecasz na bol glowy w 1 trymestrze ciazy ??
oprocz oczywiscie samozaparcia i 'przeczekania' - zwaz ze nie kazdy jest
takim twardzielem jak ty :))

pozdrawiam

Adam

13. Data: 2002-06-07 16:57:28

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"ja(dzia)" <j...@k...net.pl> skrev i meddelandet

> Najlepiej żaden. Ale jeśli to naprawdę konieczne, to tylko po
konsultacji z
> lekarzem prowadzącym ciążę. Zapytać i nie stosować nic innego poza
> zaleconymi specyfikami. Nawet te " bezpieczne" leki mogą szkodzić
dziecku.

Nie bijcie.....
W ciazy cierpialam na czeste migreny i wtedy tez musialam brac leki...
Wg szwedzkich zalecen mozna przyjmowac Paracetamol, nawet w pierwszym
trymestrze. Wiecej na ten temat:
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.
jsp?DocID=8014&Doc
TypeID=3 Cytat: "Graviditet - Kategori A. Inga kända risker vid
användning under graviditet." Ciaza - Kategoria A. Zadnego znanego
ryzyka stos. podczas ciazy.

Wg FASS w I i II trym. mozna rowniez przyjmowac Ipren (Ibuprofen,
itp).

magda

14. Data: 2002-06-07 18:47:23

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to w takim razie co polecasz na bol glowy w 1 trymestrze ciazy ??
> oprocz oczywiscie samozaparcia i 'przeczekania' - zwaz ze nie kazdy jest
> takim twardzielem jak ty :))

Owszem paracetamol jest najbezpieczniejszym lekiem przeciwbólowym, ale
nawet w ulotce podają, zeby nie stosować go w pierwszym trymestrze ciąży.
Cytuję z ulotki Codiparu : "Ze względu na ogólnie przyjętą zasadę nie nalezy
podawać leku w I-szym trymestrze ciąży. Może być stosowany powyżej 3
miesiąca ciąży i w okresie laktacji po konsultacji z lekarzem".
Co zrobi kobieta, to już jej sprawa.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

15. Data: 2002-06-07 19:06:11

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> na pierwszy rzut oka naprawdę wyglądają
> bardzo podobnie.
> Zacznij się może pisać wielką litera czy cóś. :-)

Mam nadzieję, bo przyznam, że się nieźle zagotowałam. Jednak będę
spokojniejsza jeśli Piotr potwierdzi Twoją teorię. :o)
Jeśli chodzi o nick, to może niech go troszeczkę zmieni magnezytka jako że
pojawiła się na grupie dużo później niż ja. Jeśli jednak nie, to mój podpis
pod postem jest zawsze 'rozstrzelony w ten oto sposób :
Pozdrawiam m a r g a r e t k a :o)

16. Data: 2002-06-07 19:36:05

Od: Artur Makowski <n...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

margaretka wrote:

> [...]
>pojawiła się na grupie dużo później niż ja. Jeśli jednak nie, to mój podpis
>pod postem jest zawsze 'rozstrzelony w ten oto sposób :

Ja tez w pierwszym momencie myslalem, ze jestes magnetyzerka. :)

Pogadaj z maszyna.
Naucz ja czegos nowego: http://serwer4you.com/robot/

17. Data: 2002-06-07 19:52:42

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"margaretka" <b...@w...pl> skrev i meddelandet

> Owszem paracetamol jest najbezpieczniejszym lekiem przeciwbólowym,
ale
> nawet w ulotce podają, (......)

Margaretko, wiesz, kiedy w Szwecji takie zapisy sie pojawiaja na
(bezpiecznych) lekach? Najczesciej, gdy firma je produkujaca nie jest
zamozna i woli, aby ktos nie zakupil ich preparatu, niz w razie
jakichkolwiek powiklan, bylaby zmuszona placic odszkodowania. Tak wiec
takie zastrzezenia sa na prawie wszystkich witaminach i mineralach,
poza rynkiem aptecznym, w tzw. Natur Apotek.

Pozdrawiam, magda

18. Data: 2002-06-07 20:09:29

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> takie zastrzezenia sa na prawie wszystkich witaminach i mineralach,
> poza rynkiem aptecznym, w tzw. Natur Apotek.

no a poza tym Margaretko dalej nie podalas jakiegos przykladu co moze ta
kobiecina z dzidziusiem w brzuszku zazywac... oprocz "szklanki wody" i
nacierania mascia z suszonego oka tygrysa...

Adam

19. Data: 2002-06-07 22:01:39

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:adr2pj$g8n$1@news.onet.pl...
> Najczesciej, gdy firma je produkujaca nie jest
> zamozna i woli, aby ktos nie zakupil ich preparatu, niz w razie
> jakichkolwiek powiklan, bylaby zmuszona placic odszkodowania.

Ale Glaxo (od Codiparu) nie jest ubogą firmą. Z tego co wiem, to największa
na świecie firma farmaceutycza.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

20. Data: 2002-06-07 22:02:44

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> no a poza tym Margaretko dalej nie podalas jakiegos przykladu co moze ta
> kobiecina z dzidziusiem w brzuszku zazywac... oprocz "szklanki wody" i
> nacierania mascia z suszonego oka tygrysa...

Spacer na świeżym powietrzu, odpoczynek w zaciemnionym pokoju z chłodnym
okładem na głowie. :o) Po co od razu sięgać po leki ? Nie myśl, ze jestem
przeciwniczką brania leków. Uważam, że w pierwszym trymestrze ciąży nie
powinno się zażywać leków jeśli nie jest to bezwzględnie konieczne. A to co
zrobi ciężarna, to tylko jej sprawa (jak już wspomniałam wcześniej).
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

FAQ o odchudzaniu i ECA (termogeniki)
Bolące kolana
przepulina