Re: Lektury w gimnazjum

Date: Sat, 24 Sep 2011 22:49:44 +0200
From: Lolalny Lemur <s...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Lektury w gimnazjum

W dniu 2011-09-24 21:04, Nixe pisze:

> Za szczyt męki do dziś uważam "Nie-boską komedię", "Kordiana" i "Konrada
> Wallenroda" - kolejność dowolna.

Kordian jak dla mnie super, po napompowanych Dziadach czyta się jak
powieść sensacyjną, ale ja to w ogóle Słowackiego nad Wieszczem stawiam
wysoko. Do Nie-boskiej dorosnąć trzeba czytelniczo, Wallenrod niestety
musi być, bo bez tego kiepsko romantyzm zacząć.

Mnie wykończył Żeromski, "Syzyfowe Prace" były jedyną w moim życiu
książką przy której usnęłam z nudów (to chyba 6a albo 7a klasa była) a
do Ludzi Bezdomnych podchodziłam cztery razy - nie udało się nigdy wyjść
poza trzeci rozdział. Wiem, że idee pozytywizmu i tak dalej, ale jak dla
mnie spokojnie można było jeśli o niego chodzi zostać przy nowelach
(Rozdziobią nas kruki i wrony niezłe) i ewentualnie Przedwiośniu. Tak
moim zdaniem.

--
Lemuria

http://krotkaseria.blox.pl