Liceum Zaoczne

1. Data: 2006-09-20 08:54:00

Temat: Liceum Zaoczne
Od: "Duram" <u...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam 17 lat i z pewnych przyczyn chodzenie do Liceum dziennego jest dla mnie
trudnoscia, chcialem sie was zapytac o liceum zaoczne i jak to wyglada na tle
tego dziennego, poniewaz wlasnie zamierzam sie zapisac do Zaocznego
Prywatnego Liceum Ogolnoksztalcacego, cena jaka sie tam placi to 80zl
miesiecznie podobno tylko za jezyk obcy, mam pewne zrodla dochodow i dla mnie
w ramach 2 lat nie byloby to problemem, natomiast chcialem sie zapytac czy
mam jakies szanse dostania sie na studia dzienne po tym liceum, teraz ucze
sie w zespole szkol zawodowych, w ktorym w poprzednim roku 20% uczniow oblalo
mature czyli co piaty, aktualnie ucze sie w liceum profilowanym, ale z tego
co slyszalem to najwiecej osob wlasnie tam nie zdaje matury, nawet technika
lepiej juz wypadaja. Tylko czy ta nauka 2 razy w tygodniu przygotuje mnie do
matury ?. Poprosze o porady.

2. Data: 2006-09-23 15:23:33

Temat: Re: Liceum Zaoczne
Od: Grendel <n...@c...ty> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Sep 2006 08:54:00 +0000 (UTC), Duram napisał(a):

> lepiej juz wypadaja. Tylko czy ta nauka 2 razy w tygodniu przygotuje mnie do
> matury ?. Poprosze o porady.

Nauka 2 dni w tygodniu nie przygotuje nawet ucznia elitarnego liceum. To
uczeń się przygotowuje do matury, a nie szkoła przygotowuje ucznia. To
podstawowy błąd w myśleniu, który sugeruje, że szkoła "dzienna" czy
"elitarna" opromieniowuje jakoś ucznia wiedzą i ten lepiej się uczy. Guzik
prawda! To jest samonapędzający się mechanizm. Do liceów postrzeganych jako
lepsze idzie "lepsza" młodzież, która lepiej się uczy, osiąga lepsze
wyniki, przez co liceum jest potrzegane jako lepsze [i tak w kółko].
Tymczasem patrząc na przykład miasta w którym uczę widzę, że tzw. dobre,
czy elitarne szkoły jadą już tylko na opinii wypracowanej nawet w latach...
osiemdziesiatych! A rzeczywista praca kadry nijak się ma do wyników
uczniów... Jak nauczyciel nie da wiedzy, ambitny uczeń nauczy się sam i tak
zda... A w "gorszej" szkole, gdzie siedzą uczniowie "za karę", lub "bo
rodzice kazali", nawet najlepszy pedagog niczego nie zdziała, bo i tak
wyniki matury będą takie, jakie wypracują uczniowie...

Ostatnie wyniki egzaminów zawodowych pokazały, że moja teoria ma poparcie w
faktach... W czasie egzaminu zawodowego w "elitarnej" szkole, zdało 7
uczniów na 40 zdających... Nie pomógł prestiż, ani opinia "najlepszej" w
mieście... Po prostu... Uczniowie próbowali pojechać na opinii szkoły... W
srodowisku to wystarczy... Na egzaminie państwowym już nie...

--
Grendel

3. Data: 2006-10-11 07:05:38

Od: "chrischerry" <c...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uczę w Zaocznym Liceum i mówiąc szczerze radzę, żebyś mimo swoich trudności
pozostał przy dziennym.
Szkoła taka z pewnością lepiej przygotuje Cię do zdania matury.
Pozdrawiam
Krzysztof
Użytkownik "Duram" <u...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> technika
> lepiej juz wypadaja. Tylko czy ta nauka 2 razy w tygodniu przygotuje mnie

akademia nauki?
Ilość godzin Kształcenia Zintegrowanego w klasie II
Rankingi uczelni wyższych - newsweek?
<spam>APARATURA ANALITYCZNA po regeneracji
edukacja ekologiczna?