Re: Lidokaina (lignokaina) podana dostawowo - jak długo działa?

From: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Lidokaina (lignokaina) podana dostawowo - jak długo działa?
Date: Sat, 10 Jun 2006 17:35:30 +0200

regen napisał(a):
[ciach]

> Sama lidokaina jest lekiem krótkodziałającym - zwykle działa 30- 90 minut.
> Wyjątkowo , przy niektórych blokadach do 4 godzin. Jeżeli ktoś miał
> wykonaną iniekcję dostawową to prawdopodobnie lidokaina była dodatkiem do
> innego środka - np. sterydu.
>
> Pozdrawiam
> regen

Serdeczne dzięki za info. Podejrzewam jednak, że do wykonanej iniekcji
nie użyto żadnego środka przeciwzapalnego (w szczególności sterydowego)
- mam za sobą już parę blokad sterydami (jestem już taki łamaga, że
ciągle się wykręcam, a skręcenia u mnie długo i boleśnie się goją -
przyczyna wrodzona wada polegająca na zbytniej rozciągliwości kolagenu,
towarzyszy arachnodaktylia, przeprost większości stawów etc.) i zawsze
towarzyszyły im inne symptomy ogólnoustrojowe (nagła remisja
łojotokowego zapalenia skóey, które leczę juz latami oraz problemy z
ciśnieniem).

Zastanawiam się więc co za specyfik mi podano - lekarz z pielęgniarką
nazywali ów specyfik "ligno", a iniekcja dość mocno piekła.

Z góry dzięki za wszelkie popowiedzi - z lekarzem będę się widział
dopiero za ok. 2 tygodnie (pod warunkiem, że służba zdrowia mi tutaj nie
zastrajkuje, a o to ostatnio nietrudno).