Re: List do "Niebieskiej Linii"

From: LeoTar <L...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: List do "Niebieskiej Linii"
Date: Wed, 15 Apr 2015 10:40:12 +0200

ikka pisze:
> [...]

(...)

> Nie opowiadaj bzdur. To nie pantoflarstwo tylko twój wybór.
> Zdejmujesz z siebie odpowiedzialność. Nawet powyżej - "manipulowała
> moim życiem". To nie ona manipulowała twoim życiem. To ty pozwoliłeś
> manipulować swoim życiem. Ty. Inni traktują nas tak, jak na to
> pozwalamy. Weź odpowiedzialność za to, że to ty na to pozwoliłeś.
> Twoje dziecko, twoja żona, twoje wybory.

Gdybym był wówczas świadom manipulacji to nigdy nie doszłoby do rozbicia
mojej pierwszej rodziny. Gdybym był wówczas w stanie ujawnić manipulację
to manipulująca, czyli moja druga żona nigdy nie zrobiłaby ze mnie
swojego niewolnika. W tym właśnie tkwi sedno manipulacji czyli
umiejętności oszukiwania, że oszust działa w taki sposób by jego
oszustwo (manipulacja) nie zostało ujawnione. Nie przyjmuję więc na
siebie poczucia winy, które usilnie starasz mi się wmówić tylko dlatego
by nie przyznać, że kobieta może oszukiwać.

(...)

> Wola twojej drugiej żony nie miała nic do tego, że porzuciłeś
> pierwsze dziecko. To twoje dziecko i twoja wola co zrobisz z
> odpowiedzialnością za nie. Ty podejmujesz decyzje w swoim życiu. Nie
> zawsze są dobre i właściwe, ale nie mów, że ktoś je za ciebie podjął.
> Zrzucasz odpowiedzialność za własne życie na innych.

Jesteś w błędzie. Gdyby nie jej wola posiadania takiego właśnie faceta
jak ja (byłem bardzo oddany rodzinie) to nie wystartowałaby do mnie.
Wiedziała, że jestem żonaty i mam córkę gdyż była moją koleżanką z ławy
studenckiej. Imponowałem jej i pewnie niezupełnie zdając sobie sprawę
DLACZEGO chciała mnie mieć dla siebie. Pozornie gwarantowałem poczucie
bezpieczeństwa rodzinie i to ją ku mnie podświadomie skłaniało. A mnie w
rzeczywistości brakowało poczucia własnej wartości i...
odpowiedzialności co maskowałem swoja pozorną dojrzałością. Tak samo jak
i ona byłem oszustem i manipulantem. Oboje byliśmy niedojrzali.

> Zawsze będziesz się czuł pokrzywdzony, żadna pokręcona teoria ci nie
> pomoże.

Ale ja nie czuję się pokrzywdzony, co już po raz któryś powtarzam a Ty
nie chcesz tego zauważyć. Ja jestem wdzięczny mojej byłej za to, że
przemocą zmusiła mnie do myślenia i odtworzenia całego procesu który
prowadzi do powstania nieodpowiedzialności u mężczyzn. Odpowiedzialności
kobiety uczą się doświadczalnie rodząc dziecko i będąc fizycznie
zmuszonymi do tejże odpowiedzialności. Mężczyźni takiej szansy nie mają
i w dotychczasowym modelu wychowawczym uczą się tej odpowiedzialności
podejmując różne ryzykowne decyzje.

Moja hipoteza wychowawcza oferuje nauczenie się odpowiedzialności nie w
życiu dorosłym i po trupach lecz już od samego zarania, czyli od
narodzin a na inicjacji do dorosłego życia kończąc, wszystko za sprawą
rodziców (lub opiekunów, wychowawców) po to by i kobieta i mężczyzna
zakładający rodzinę nie musieli sie uczyć odpowiedzialności na swoich
dzieciach starając się wyzwolić od toksycznych uzależnień wyniesionych z
ich domów rodzinnych. Moja hipoteza dotyczy bezpieczeństwa gatunku i
Życia oraz wspólnej odpowiedzialności za nie Kobiety i Mężczyzny.

(...)

> Do handlu trzeba dwojga. Po co handlowałeś? Za to co robi twoja żona
> nie jesteś odpowiedzialny. Jesteś odpowiedzialny za swoje reakcje na
> to, co ona robi.

Sama napisałaś, że do handlu trzeba dwojga więc dlaczego tylko mnie
starasz się obciążyć winą? Znowu jesteś nie fair.

> Naprawdę uważasz, że ktoś jeszcze poza tobą jest z żoną tylko dla
> seksu?

A czymże innym kupują sobie kobiety mężczyzn jak nie seksem właśnie?

> Dowód proszę. Dowód. Nie twoje urojenia.

> Mówisz jak te matoły w sejmie, którzy wiedzą co powinna kobieta. Nie
> masz kwalifikacji.

Kwalifikacji do czego?

> Szkoda, że ta bezgraniczna miłość i oddanie dotyczyły tylko dzieci z
> drugiego związku. Nie machaj tu miłością do dzieci, bo pierwsze
> olałeś za seks.

Jesteś monotonna,

> Co za bzdura. Nad twoim penisem też niepodzielnie panuje? Mówi ci
> kiedy ma zadziałać?

i... prymitywna.

> To dobrze, że nie do wszystkiego co wymyśliłeś jesteś przekonany. To
> daje nadzieję.

Płonna Twoja nadzieja.

> Wszystkie twoje wcześniejsze wypowiedzi temu przeczą.

Bo interpretujesz je z punktu widzenia kobiety a nie z punktu widzenia
Człowieka.

> To jakiś bełkot. Nie wiem o czym piszesz.

Wiec przeczytaj jeszcze raz jeżeli jeden raz to zbyt mało dla Ciebie.

(...)

> Jedyna przemoc to ta, którą ty uprawiasz.

A potrafisz ja opisać - czynisz pusty zarzut i myślisz, że się będę
tłumaczył. Jesteś niepoważną dyskutantką.

> Wystarczająco trudno jest przekonać samego siebie do zmiany myślenia
> nawet jeśli się tego bardzo chce. Zmienianie kogoś innego kiedy
> tego nie chce jest niemożliwe. Terapeuta chyba wie takie rzeczy?

Więc po co uprawiają terapię całe zastępy terapeutów biorąc za to krocie?

> Twoje przekonania nie muszą być słuszne. Brałeś to kiedyś pod uwagę?

Dzięki temu, że zmieniłem swoje przekonania wyeliminowałem przemoc z
własnego życia, a więc moje poglądy MUSZĄ być słuszne.

> Znaczy twoja walka o trójkąt to walka o wyzwolenie kobiet?

Kobiet, mężczyzn i przede wszystkim dzieci.

> bełkot.

Więc niczego nie zrozumiałaś. A szkoda...

> Takie życie. Każdy dorosły w swoim życiu spotyka się z próbami
> manipulacji. Ale nie zostawia przez to dziecka. Każdy dorosły ma
> jakieś problemy do rozwiązania i przepracowania, więc nie zwalaj
> tego na żonę, bo na razie przedstawiasz się jako jakiś przygłup,
> który nie wie co się wokół niego dzieje. Żona cię terroryzuje,
> wykorzystuje, manipuluje, a ty żuczku znalazłeś lekarstwo - seks w
> trójkącie z dzieckiem

Nie lubię się powtarzać ale tym razem powtórzę: jesteś PRYMITYWNA.
Widocznie masz juz za dużo lat by było Cie stać na dokonanie
jakichkolwiek zmian w Twoim życiu. Tylko niewielu potrafi wykorzystać
bagaż swoich doświadczeń życiowych ale Ty do tej grupy raczej nie należysz.

> Nie chcę ci dokopać bo niby po co. Sam siebie kopiesz - z tego co
> piszesz trwa to już lata. Jest mi ciebie szkoda.

Zupełnie niepotrzebnie - jestem zadowolony ze swojego życia.

(...)

> Nie wiesz niczego o moim świecie. Nie jestem ekshibicjonistką w
> przeciwieństwie do ciebie.

Bo boisz sie ujawnienia swoich manipulacji, obawiasz się, że ktoś mógłby
wykorzystać Twoją spowiedź przeciwko Tobie. Że ktoś ujawniłby Twoje
mechanizmy obronne, którymi zabezpieczasz swoje manipulacje. Jesteś
tchórzem i dlatego nie możesz ścierpieć tego, że ktoś może się nie bać
tak jak Ty. Moja szczerość i otwartość nazywasz ekshibicjonizmem by mnie
poniżyć za to, że Ciebie nie stać na taką odwagę.

> Za to twój świat jest naprawdę straszny. Ale powiem ci coś w
> tajemnicy, skoro już chcesz dokładać krzywd ludziom w jakichś
> ośrodkach. Nie zmienisz swojego życia zmieniając innych. Jedyne co
> możesz zmienić i na co masz realny wpływ - to ty sam.

Siebie już zmieniłem ale do tego by świat stał się dla mnie całkowicie
bezpieczny muszę również zmienić swoje otoczenie co czynię ujawniając
kulisy kłamstwa oraz proponując metodę trwałego wyleczenia społeczeństwa
z tej przypadłości.

--
LeoTar
Świat według LeoTar'a. @ http://www.leotar.friko.pl/