Lista przebojow

1. Data: 2001-08-11 09:27:19

Temat: Lista przebojow
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Wiekszosc spraw za grupie dotyczy problemow (to mi uschlo, tamto zgnilo, a owo
zezarly mrowki). Moze by tak od czasu do pogadac o sukcesach. Proponuje LISTE
PRZEBOJOW NASZYCH OGRODOW. Chodzi o to, by w kilku kategoriach wybrac, zdaniem
kazdego glosujacego, najpiekniejsza rosline w ogrodzie. Potem ktos (np. ja)
moglby podsumowac wyniki i mielibysmy przeglad naszych gustow.
Proponuje nastepujace kategorie:
- drzewo
- krzew liściasty
- krzew kwitnacy
- krzew iglasty
- bylina
Co wy na to?

Mariusz Mieczakowski

2. Data: 2001-08-14 12:27:13

Temat: RE: Lista przebojow
Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Drzewo -zakwitł Cercis siliquastrum
Krzew liściasty -zakwitła Fothergilla major
Krzew kwitnący - zakwitła Stewartia pseudocamellia
Krzew iglasty -kolorowe szyszki na Pseudotsuga menziesii 'Fastigiata'
bylina -po 5 latach zakwitło Cypripedium reginae
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

3. Data: 2001-08-14 15:09:16

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A to moje typy:
Drzewo: Catalpa bignoniodes
Krzew lisciasty: Acer japonicum "Kono-no-ito"
Krzew kwitnacy: Ceanothus x delilieanus "Gloire de Versailles"
Krzew iglasty: Pinus densiflora "Alice Verkade" ex equo z Pinus sylvetris
"Wintergold"
Bylina: Androsace sempervivoides.

A propos - skad wziales Fothergille (i Stewartie)? Szukam jej od 1,5 roku po
calej (prawie) Polsce i nie tylko.
Hej, Mariusz Mieczakowski

4. Data: 2001-08-15 11:35:28

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Drzewo:
Krzew liściasty: kruszyna 'Asplenifolia', ostrokrzew 'Ferox Argentea'
Krzew kwitnący: koralodrzew
Krzew iglasty:
Bylina: baldasznik
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2001-08-15 11:36:33

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
ja)
> moglby podsumowac wyniki i mielibysmy przeglad naszych gustow.

Mam pewną wątpliwość.
Posiadane przeboje nie będą określały naszych gustów. Rozumiem, że przebój
nie musi być naszą ulubiona rośliną. Tylko te ostatnie mogą świadczyć o
naszych gustach. Przebój to unikat, albo roślina która nas zafascynowała
przejściowo z uwagi na jakieś wyjątkowe cechy.
I tak: gusty nasze odzwierciedli pelargonia, aksamitka, żywotnik
szmaragdowy, lipa. Nie będą one, jednak, przebojami.
Trudno też będzie sumować rośliny unikalne bo będą występowały w
podsumowaniu
jako taksony pojedyncze.
Ogólnie, jednak, jestem za podzieleniem się informacjami o roślinach, które
nas zafascynowały na krócej lub dłużej.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2001-08-16 06:48:40

Od: "anna" <s...@g...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam kaktusa od 30 lat. W tym roku wystawiłam na balkon po raz pierwszy. No i
zakwitł !!!!.
Wpisyję go jako bylinę.
Ania

7. Data: 2001-08-16 08:04:53

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

- drzewo - klon palmowy Acer Dissectum Atropurpureum
- krzew liściasty - perukowiec podolski Royal Purple, ostrokrzewy
- krzew kwitnacy - żarnowce (wszystkie)
- krzew iglasty - żywotnik wschodni Aurea (Thuja orientalis Aurea)
- bylina - funkie (wszystkie)

Nie umiem się zdecydować, bo w różnych okresach różne rośliny stają się
przebojami.

Pozdrawiam,
Majka

8. Data: 2001-08-16 09:28:27

Temat: Odp: Lista przebojow
Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moje typy to:

- drzewo: tulipanowiec amerykański
- krzew liściasty: perukowiec podolski Royal Purple
- krzew kwitnący: zdecydowanie magnolie
- krzew iglasty: picea orientalis "Aurea"
- bylina: peonie

Ciężko się zdecydować.

9. Data: 2001-08-16 10:09:30

Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Yaro C2 wrote:
> Moje typy to:
> - drzewo: tulipanowiec amerykański

Lubie Cie :-)

> [...]
> - krzew iglasty: picea orientalis "Aurea"

Bardzo Cie lubie :-) , ale to chyba nie krzew ...

> Ciężko się zdecydować.

Ja jescze pomysle nad swoimi typami, choc niektore juz mam.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysztof Koterba :-)

10. Data: 2001-08-16 11:10:30

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

A propos - skad wziales Fothergille (i Stewartie)? Szukam jej od 1,5 roku po
calej (prawie) Polsce i nie tylko.
Hej, Mariusz Mieczakowski

Wychodowałem z nasion.
Pozdrawiam.