Lista przebojow

11. Data: 2001-08-16 11:26:12

Temat: Odp: Lista przebojow
Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Masz rację, ale nie ma osobnych kategorii drzew, więc się podłączyłem do
krzewu.
U mnie jest jeszcze mały, jak krzew.

Wielkiej krzywdy nikomu nie wyrządziłem?

Pozdrawiam

Yaro

12. Data: 2001-08-16 13:44:44

Temat: Re: Lista przebojow
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

> - drzewo judaszowiec kanadyjski (cercis canadensis)
> - krzew liściasty perukowiec podolski (cotinus coggyria)
> - krzew kwitnacy hibiskus (hibiscus syriacus)
> - krzew iglasty jalowiec plozacy (juniperus horizontalis)
> - bylina sasanka (pulsatilla vulgaris)

Mozna by jeszcze dodac rozne kategorie.
Nie wiem tez, czy dobrze zrozumialem roznice miedzy
krzewem lisciastym a kwitnacym. Nie znam krzewu
lisciastego, ktory nie kwitnie. Chyba chodzi o to, ze jest
piekny nawet kiedy akurat nie kwitnie?

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2001-08-17 12:02:56

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> calej (prawie) Polsce i nie tylko.
> Hej, Mariusz Mieczakowski
>
> Wyhodowałem z nasion.
> Pozdrawiam.
> Boguslaw Radzimierski.

Aaaa, to wszystko jasne. Nasiona kupiles w kiosku razem z gazeta.
Hej, M. M.

14. Data: 2001-08-17 12:08:06

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie musi być naszą ulubiona rośliną. Tylko te ostatnie mogą świadczyć o
> naszych gustach. Przebój to unikat, albo roślina która nas zafascynowała
> przejściowo z uwagi na jakieś wyjątkowe cechy.
> I tak: gusty nasze odzwierciedli pelargonia, aksamitka, żywotnik
> szmaragdowy, lipa. Nie będą one, jednak, przebojami.
> Trudno też będzie sumować rośliny unikalne bo będą występowały w
> podsumowaniu
> jako  taksony pojedyncze.
> Ogólnie, jednak, jestem za podzieleniem się informacjami o roślinach, które

Masz racje. Tu chodzi tylko o zabawe, a moze jeszcze o to, jak zmieniaja sie
nasze ogrody. Chcialbym sie zorientowac, czy oprocz tulipanow pojawiaja sie u
nas np. Trilium, tzn. rosliny nowe, inne, dotychczas tu nieznane. Dla mnie
wazne jest, by miec cos, czego nie maja sasiedzi (takie zboczenie, trudno).
Pozdr. Mariusz M.

15. Data: 2001-08-17 12:12:23

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krzewem lisciastym a kwitnacym. Nie znam krzewu
> lisciastego, ktory nie kwitnie. Chyba chodzi o to, ze jest

Wydawalo mi sie, ze roznice miedzy krzewami kwitnacymi i lisciastymi sa
oczywiste. Berberysy kwitna, ale uprawiamy je dla listowia, a takie np. omzyny
listkami nie blyszcza, ale kwiaty daja man sliczne. W razie watpliwosci polecam
dwie ksiazki Buczackiego: "Krzewy lisciaste" i "Krzewy Kwitnace latem".
Hej, M. M.

16. Data: 2001-08-17 21:21:40

Od: "Jacek Kaliszan" <k...@o...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Judaszowiec chiński
http://ogrod.mm.com.pl/judaszowiec_kwitnie.htm

Bo zakwitł po wielu latach....
Uszanowanie
Jacek

17. Data: 2001-08-20 09:11:09

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

[...]

Sadze ze Trillium (Trojlist) jest dosc znana i pospolita roslina.:-)))
Ja widziałem w wiekszosci ogrodow prywatnych dosc duze kepy.Mniej znana
roslina jest napewno Paris (Czworlist)-bardzo ladna bylina klaczowa - i
tutaj mozna zaskoczyc sasiadow ;-))
Pozdrawiam.
Boguslaw Radzimierski.

http://www.ogrod-botaniczny.pl
ICQ: 101 088 940

18. Data: 2001-08-20 09:24:50

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam.
> Boguslaw Radzimierski.

Aaaa, to wszystko jasne. Nasiona kupiles w kiosku razem z gazeta.

Niekoniecznie.

Krzewy te rosna w Rogowie nasiona mozna pozbierac i wysiac.
A pro-po nasion skielkowal mi Judaszowiec z moich nasion :-)))

19. Data: 2001-08-20 20:11:53

Od: "Kronopio" <c...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

drzewo - tulipanowiec , katalpa
krzew liściasty - pęcherznica kalinolistna "Dart`s Gold"
krzew kwitnacy - hibiscus o pełnych fioletowych kwiatach
krzew iglasty - choina Martensa
bylina-sadziec purpurowy

Kronopio
ICQ 82543201