Lody

1. Data: 2005-03-05 17:11:19

Temat: Lody
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Od jakiegoś czasu robie lody z Kuchni bez tajemnic autorstwa Macieja Kuronia.
Wychodzą bardzo dobre. Polecam. Raz też robiłam lody optymalne - również bardzo
dobre.
Jednak za każdym razem mrożą się na kamień. Próbowałam regulować na wyższą
temperaturę zamrażarkę ale bez rezultatu.Popsułam sobie nawet łyżkę do lodów.

Czy jest jakiś sposób na to, by lody własnej roboty się tak mocno nie mroziły?
Bo zaczynam powoli mniemać, że te kupne mają w sobie jakiś specyfik, który nie
pozwala im sie zmrozić na kamień.

pozdrawiam
pusiak z pysznymi czekoladowymi lodami w zamrażarce

1. Data: 2005-03-05 17:26:23

Temat: Re: Lody
Od: piotr <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

pusiak wrote:
> [...]
> pozwala im sie zmrozić na kamień.
>
> pozdrawiam
> pusiak z pysznymi czekoladowymi lodami w zamrażarce

to dlatego że wzorujesz się na kuroniu toż to neptyk kulinarny jego
przepisy to zwykłe przedruki ale żeby nie być gołosłownym podaj przepis
jak robisz te lody wtedy będe mógł coś doradzić

1. Data: 2005-03-05 17:40:04

Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lody na jajach i mleku

300ml mleka
150 ml chudej, słodkiej śmietanki
100 g cukru pudru
4 zółtka
kilka kropli esencji waniliowej

Mleko, cukier i śmietanę umieścić w rondlu i zagotować na małym ogniu. Ubić
żółtka z esencja waniliową. Stale mieszając, zalać ubite żółtka wrzącym mlekiem
ze śmietaną. Zaczekać, aż całość ostygnie.
Masę w płytkim pojemniku trzymać w zamrażarce do czasu gdy zacznie zamarzać.
Wówczas ubić mikserem (ja ubijam nawet kilka razy w ciągu całego procesu
zamarzania aby były puszyste). Przelewam do mniejszych pojemników i zamrozić.

Czekoladowe:
100g czekolady należy rozpuścić bardzo powoli w mleku, na małym ogniu nie
doprowadzając do wrzenia

1. Data: 2005-03-05 17:59:34

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...onet.pl>,
"pusiak" <p...@b...pl> wrote:

> [...]
> mroziły?
> Bo zaczynam powoli mniemać, że te kupne mają w sobie jakiś specyfik, który

A kręcisz je?

Władysław

1. Data: 2005-03-05 18:01:48

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...onet.pl>,
"pusiak" <p...@b...pl> wrote:

> Lody na jajach i mleku
>
> 300ml mleka
> 150 ml chudej, słodkiej śmietanki
> 100 g cukru pudru
> 4 zółtka
> kilka kropli esencji waniliowej

Na mój gust za chude.

Władysław

1. Data: 2005-03-05 18:12:06

Od: p...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Nie mam żadnej specjalnej maszynki do kręcenia lodów. Co jakiś czas zaglądam do
zamrażarki i je miksuje chwilkę. Robię tak kilka razy podczas zamarzania.

Robiłam raz lody optymalne - na śmietanie kremówce - stwardniały tak samo jak
lody Kuronia

pusiak

1. Data: 2005-03-05 18:30:37

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 5 mars 2005 ŕ 18:40:04, dans <3...@n...onet.pl> vous
écriviez :

> [...]
> zamarzania aby były puszyste). Przelewam do mniejszych pojemników i zamrozić.

Przypuszczam ze tu jest pies pogrzebany. Bez maszynki do lodow (ktora
miesza caly czas) trudno jest do lodow "wbic" wystarczajaca ilosc
powietrza.

Twoje lody musza sie wiec troche rozgrzac : albo je wyjmujesz
wszesniej przed podaniem, albo rozmiekczasz w mikrofalowce kilkanascie
sekund, na najnizszej mocy.

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2005-03-05 18:32:46

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@n...onet.pl>,
p...@b...pl wrote:

> [...]
>
> Robiłam raz lody optymalne - na śmietanie kremówce - stwardniały tak samo jak

Masz zbyt zimno w zamrażarce.
Te "lody optymalne" to pewnie coś w rodzaju "parfait", odmiany lodów z
dużą ilością śmietany, zamrażanej bez kręcenia.

Władysław

1. Data: 2005-03-05 20:19:50

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los wrote:

> A kręcisz je?

Ja krece. Po wlozeniu do zamrazalnika kamienieja i tak, w zwiazku z czym
jestem zmuszona pozerac od razu wszystko, co ukrece ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-03-05 20:21:18

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> Przypuszczam ze tu jest pies pogrzebany. Bez maszynki do lodow (ktora
> miesza caly czas) trudno jest do lodow "wbic" wystarczajaca ilosc
> powietrza.

Ja mam maszynke, kamienieja nadal.

--
Kot