Lody domowe

181. Data: 2017-09-08 01:49:15

Temat: Re: Lody domowe
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 19:19, t...@g...com pisze:

> Trefnisiu,
> To prawda. Warto zacząć od słoików. Jak zwykle masz rację.
>
> Animko spróbuj od jednego lub dwóch słoików.
> To jest proste i raczej trzeba być wyjątkowym beztalenciem (takim jak ja :))) żeby
coś nie wyszło.
> Jedynym minusem który dostrzegam to nieznośny zapach który unosi się przez pierwsze
trzy dni (z tego powodu dostaję migreny) ale potem już jest okay.
> Z tego powodu warto to robić w dobrze wietrzonym pomieszczeniu.
> Wysiłek jest jednak warty zachodu, bo kapusta jest nieporównywalna z fabryczną.
> I tu Trefniś ponownie ma rację. Ja tej ostatniej już nie ruszę...

Na loggię, czyli na dwór można wynieść?

--
animka

182. Data: 2017-09-08 01:51:25

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 19:52, Trefniś pisze:

> [...]
> kilogram - półdarmo.
> Jeśli nastawi kiszenie teraz, będzie miała doświadczenie i nabierze
> ochoty na postawienie kapusty na zimę (październik, według starych
> ksiąg w nowiu).
> Do tego czasu znajdzie większy słój, albo inny sposób na większą ilość.
>
> Kapusta kiszona w zimie jest niezastąpiona!

> Znów zacząłem z chęcią jadać kapuśniak i bigos, bo dotychczas omijałem
> szerokim łukiem.
> Jednak szczególnie namawiam do spożywania bez obróbki cieplnej (np.
> sałatka) ze względu na bakterie fermentacji mlekowej.

Jakie skladniki dodać?

--
animka

183. Data: 2017-09-08 01:58:21

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 22:17, FEniks pisze:

> Niewybaczalne! ;)
> Piernik dojrzewający upiekłam jak na razie tylko raz. Wcześniej co
> roku wypiekałam pierniczki.

> Ja nie mam ręki do kiszonek, zwłaszcza ogórków.
Wofa kranówa. Na 1 litr wody 1 łyżka soli. Liście chrzanu, kawałek
chrzanu, koper. To podstawa.
> Ale akurat kisi mi się kapusta w słoiku (pierwsza od dawna) i chyba
> nabiera dobrego smaku.
>
> Ewa

O kurcze! W tym tygodniu zaczynam (jeśli mi ochota nie przejdzie).

--
animka

184. Data: 2017-09-08 02:00:20

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 22:35, Trefniś pisze:

> I widzisz tandoori, coś narobił? Ewa pogrąża się bezrozumnie...
> Ale w "dobrym" towarzystwie. Kucharki z XXI wieku okazują się
> większymi ignorantkami od gospodyń z połowy XIX wieku - Gessler i inne
> "ksero kuchty".
>
> Mimo wszystko dziecku radzę kupić piernik w sklepie!
Moja mamusia zawsze na święta piekła piernik (szybki i chyba na
drożdżach), Był dobry,

--
animka

185. Data: 2017-09-08 02:03:20

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-07 o 22:47, FEniks pisze:

> Radzę zapoznać się z działaniem cukru i lodówki.
>
> Ewa

W lodówce też się duzo psuje. Np. cytryny i włoszczyzna.

--
animka

186. Data: 2017-09-08 09:15:18

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 02:00 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Moja mamusia zawsze na święta piekła piernik (szybki i chyba na
> drożdżach), Był dobry,

Piernik na drożdżach to obecnie rzadkość, ale drzewiej równie częsty jak
każdy inny.

--
Trefniś

187. Data: 2017-09-08 09:21:48

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 01:51 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Jakie skladniki dodać?

Do kapusty kiszonej niezbędna jest wyłącznie sól :)
Cała reszta to dodatki, zmieniające tylko smak.

Tutaj masz porządny opis, ale zamiast wczytywać się w długi tekst -
pierwszy raz poprowadzimy Cię, mam nadzieję, wspólnie z innymi:

https://wedlinydomowe.pl/forum/topic/11920-rok-1955-
kiszenie-kapusty/?hl=kiszenie

Poczytasz później.

--
Trefniś

188. Data: 2017-09-08 09:30:49

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 01:49 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Na loggię, czyli na dwór można wynieść?

Jak najbardziej, ale przezroczyste słoiki lepiej osłonić, nie trzymać na
słońcu.

--
Trefniś

189. Data: 2017-09-08 09:42:14

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 01:46 Animka <a...@t...wp.pl> pisze:

> Dzięki za dobry pomysł :-)
> Ile czasu kapusta się kisi?

To zależy od wielu czynników, także od gustu.
Niektórzy kapustę ukiszoną mają już po kilku dniach, ja lubię ukiszoną
mocno.
Na pewno, jeśli wszystko pójdzie dobrze, po smaku rozpoznasz ten moment.

> Ja także nie kupuję już, bo to jest niby kiszenie, a raczej zakwaszanie.

Na dobrą sprawę "kiedyś" też nie było dobrze.
Bardzo często kupna kapusta kiszona brzydko pachniała. To było tak
powszechne, że dla niektórych wręcz naturalne.
A kapusta kiszona, poza kilkoma pierwszymi dniami (nie dla wszystkich),
pachnie naprawdę ładnie.

--
Trefniś

190. Data: 2017-09-08 11:48:01

Od: t...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu czwartek, 7 września 2017 22:39:31 UTC+2 użytkownik Trefniś napisał:

> Pisałem - End Of Discussion.
> Boś się trollowaty zrobił jak Pszemol.
>
> --
> Trefniś

OK, należało mi się. Na tym polega cywilizacja. Przepraszam.

Urządzenie do gotowania na parze
Wieprzowina z szalotkami jabłkami i estragonem
Re: plaga
Chłodnik na gorące dni
Nie kupuję towarów halal!